Barry White Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Heisann, jeg lager ofte galleriene til LANet sitt billedgalleri. Jeg renamer og cropper filene selv og sånt. Til nå har jeg brukt to programmer, Photoshop til renaming og Arles Image Web Page Creator til rezising av billedfilene og laging av thumbnails. Men nå tenker jeg såpass at Photoshop som er så dyrt pokker må duge til dette også...men jeg finner ikke ut hvordan...Kan noen fortelle meg oppskriften på hvordan photoshop skal lage thumbnails 161x100 av bilder i en mappe med 100 billedfiler (eks.) med forskjellig oppløsning? Photoshop må da(som arles) ta et utsnitt av bildene, spesielt de høytstående og lage en thumbnail ut av det.Finnes denne funksjonen i PS? Endret 17. september 2014 av Barry White Lenke til kommentar
perottol Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Ja, den finnes. Image -> Scripts -> Image prosessor (Dette gjelder CS3, men den finnes i CS2 også.) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 File --> Scripts --> Image Processor. Men denne vil vel ikkje beskjære bileta automatisk? Du kan setje den til å skalere bileta so dei passer innanfor 161x100, men beskjæring gjer den ikkje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå