Toast Is Pimp! Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Nå har jeg blitt paranoid. Så nå skal jeg skaffe meg geigerteller. Men jeg ser ikke til og finne det. For det meste Googlet det. Jeg finner skjema for og lage det. Men Elfa.se Har ikke den viktigste delen: GM-Tube. Selveste dektektoren. Hvor kan man få kjøpt en geigerteller? Elfa.se hadde ikke det. Lenke til kommentar
Floyd67 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Nå har jeg blitt paranoid. Så nå skal jeg skaffe meg geigerteller.Men jeg ser ikke til og finne det. For det meste Googlet det. Jeg finner skjema for og lage det. Men Elfa.se Har ikke den viktigste delen: GM-Tube. Selveste dektektoren. Hvor kan man få kjøpt en geigerteller? Elfa.se hadde ikke det. 8925699[/snapback] Sjekk hos: http://www.prosess-styring.no/ Spør etter en denne: Radalert 50 Handheld Nuclear Radiation Monitor Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Aner du noe om prisen? Lenke til kommentar
Floyd67 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Aner du noe om prisen? 8928089[/snapback] Nei, men den er nok ikke billig... rundt kr 3000 vil jeg anta.... Endret 23. juni 2007 av Floyd67 Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Hei Hva med ebay? Et kjapt søk på tyske Ebay gir: Geiger Müller Zähler 01 og denne: Geiger M.teller 02 Finnes sikkert enda flere hvis man leter. Endret 23. juni 2007 av Heimdall Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg tror geigertelleren maks koster 1500 kroner. Grunnen er at alle delene tilsammen koster rundt 900 kroner. Da dette GM-Tube røret koster rundomkring 70 buxs (dollar) (455 Kr). Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hva skal du med en slik da? Redd for redioaktivitet i nabolaget? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Hva skal du med en slik da? Redd for redioaktivitet i nabolaget? 8948596[/snapback] Just for fun. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er ikke såååå morsomt å gå rundt med en sånn. For det første, så plukker den bare opp gammastråling hvis du går med den i hånden og søker rundt i luften. Og når du først har funnet noe som kan være radioaktivt, så har du ikke peiling på hva det kan være (umulig å finne ut med geigerteller). I tillegg blir du veldig fort lei den ensformige tikkingen eller pipingen. En geigerteller er kjekk på en lab sammen med annet utstyr, men ganske kjedelig alene i den store vide verden. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg er sikker på at du kan bruke de 1500 kr på noe som er myyye mer morsomt enn en geigerteller . 1 Lenke til kommentar
iernie Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Du kan jo alltids låne skolen sin og stikke til stråleavdelingen på sykehuset x] *hysj* Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Nå har jeg blitt paranoid. Så nå skal jeg skaffe meg geigerteller.Men jeg ser ikke til og finne det. For det meste Googlet det. Jeg finner skjema for og lage det. Men Elfa.se Har ikke den viktigste delen: GM-Tube. Selveste dektektoren. Hvor kan man få kjøpt en geigerteller? Elfa.se hadde ikke det. 8925699[/snapback] Sjekk hos: http://www.prosess-styring.no/ Spør etter en denne: Radalert 50 Handheld Nuclear Radiation Monitor 8926206[/snapback] Jeg kan si at jeg ikke har fått svar fra dem. Jeg er sikker på at du kan bruke de 1500 kr på noe som er myyye mer morsomt enn en geigerteller . 8957724[/snapback] Tja. Hva koster et ligg? Endret 1. juli 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
noddyen Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Jeg er sikker på at du kan bruke de 1500 kr på noe som er myyye mer morsomt enn en geigerteller . 8957724[/snapback] Tja. Hva koster et ligg? 8983597[/snapback] Et ligg er jo bare morro i to minutter! :!: Endret 11. juli 2007 av noddyen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Tja. Hva koster et ligg? 8983597[/snapback] Merkelig at du skulle nevne akkurat dette. Tenkte på det samme . Lenke til kommentar
Pels Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) I tillegg kan du jo kjøpe noe slikt, så kan du gå rundt i byen. Endret 11. juli 2007 av Pels Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Gå rundt med en sånn og koble til et apparat som lager slike lyder som geigertellere gjør når det er mye radioaktivitet. *skremme gamle folk vekk fra benkene i by'n* Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Gå rundt med en sånn og koble til et apparat som lager slike lyder som geigertellere gjør når det er mye radioaktivitet. *skremme gamle folk vekk fra benkene i by'n* 9053376[/snapback] Haha! Jeg ser det for meg på skjult kamera. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Gå rundt med en sånn og koble til et apparat som lager slike lyder som geigertellere gjør når det er mye radioaktivitet. *skremme gamle folk vekk fra benkene i by'n* 9053376[/snapback] Haha! Jeg ser det for meg på skjult kamera. 9056119[/snapback] Morro. Må ha MÅÅÅ HA! Kanskje komme på et bryllup der alle har spist av kaka og så si at den er radioaktiv... HAHA! Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Gå rundt med en sånn og koble til et apparat som lager slike lyder som geigertellere gjør når det er mye radioaktivitet. *skremme gamle folk vekk fra benkene i by'n* 9053376[/snapback] Haha! Jeg ser det for meg på skjult kamera. 9056119[/snapback] Morro. Må ha MÅÅÅ HA! Kanskje komme på et bryllup der alle har spist av kaka og så si at den er radioaktiv... HAHA! 9080686[/snapback] :!: Den siste der var genial. Du må gå i butikk eller noe, eller på en kebabsjappe eller lignende, også hvis det står noen vedsiden av og spiser går du bort til eieren og sier noe à la: "Vi har funnet ut at det er radioaktivt uran i bakken som har lekt inn til et vannrør. Du har ikke solgt noe mat idag, har du? *sette på geigertelleren og få den til å pipe*. "Å pokker, her er det MYE radioaktiv stråling. Kan jeg få sjekke hendene dine? Ojojoj! Vi må få deg til sykehuset nå!" Skulle gitt en tier for å se trynet på han som spiser mat som er tilberedt av eieren da. De vitenskapelige formuleringene på "radioaktivt uran" osv er ikke så viktig, da de fleste ikke vet forskjellen uansett. så lenge de hører radioaktivt så dør de av skrekk. Endret 15. juli 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Gå rundt med en sånn og koble til et apparat som lager slike lyder som geigertellere gjør når det er mye radioaktivitet. *skremme gamle folk vekk fra benkene i by'n* 9053376[/snapback] Heh Geigertellere har gjerne en knapp for å justere spenningen til GM-røret... Dersom denne stilles over en viss grense, så blir det bittesmå "lyn" inne i røret, noe som får telleren til å gå amokk... Kjempemye gøy man kan ha med det: *Skru på geigerteller. Det begynner å pipe. *Ta geigerteller bort til radioaktiv kilde. Det piper ganske bra. *Ta røret bort til person som interessert henger over deg. Vri på knappen, uten at personen ser at du fikler med kontrollene. Det piper noe sinnsvakt heftig, tjernobyl er for ingenting å regne... *Rygg skremt vekk fra personen *Observer annsiktsutrykket mens du sier at "oj da, du burde nok ikke stått så nære de kildene, du har blitt SUPERRADIOAKTIV! *Vent litt. *Vent litt til. *Fortell person om spøken. Observer lettet annsiktsutrykk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå