Gå til innhold

Enkel, lett og "lettlest" mobil til eldre dame?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Bestemor har en mobiltelefon nå, og hun syns det er kjekt. Eneste problemet er at hun sjelden skrur den på fordi hun ikke skjønner noe av den, og det er vanskelig å se hva som står på skjermen og tastene. Tror det er en Siemens-noe.

Jeg trenger forslag til en ny telefon hun kan få. Den må ha en lettlest skjerm; store, fine knapper; og må ha en telefonliste som er enkel i bruk (søke osv.).

Trenger ikke kamera, radio eller andre "fancy" funksjoner, men er en fordel om den tåler litt.

Hva med f.eks. SE J120i ? Denne så litt robust ut også.

Setter stor pris på forslag; er ikke helt oppdatert på mobil-fronten :-S

Edit: Fant denne tråden som angår det samme, men setter pris på fler erfaringer med disse telefonene, evt tips til andre.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Denne ser jo "ok" ut:

x820black_mx.jpg

Det er ikke noe high-end mobil, men det er vel heller ei hva hun trenger.

ps. jeg vet ikke noe om hvor bra menysystemet er, jeg bare husker jeg tenkte når jeg så den i butikken: "denne må være utmerket for eldre folk?".

Lenke til kommentar

Klarte av en eller annen grunn å overse linken du hadde under bildet der. Takk for den. Skal ikke se bort ifra at denne er høyst aktuell. Skal vise denne for bestemor og se hva hun synes. Og til den prisen er det ingen fare om den ikke faller i smak etter et par måneder testing :-)

Lenke til kommentar
...

Legg merke til at det står

Menyer på engelsk
på den siden. :)

9006301[/snapback]

Det skaper fort et problem. Fint om teksten er lett å lese, men det hjelper fort om hun skjønner hva som står også :) Takk for denne bemerkningen; la faktisk ikke merke til det selv.

Lenke til kommentar
Men det er fortsatt gjeldende at språket ikke er på norsk?

9059445[/snapback]

Tviler... men er jo bare å ta turen ned på expert/bonus og sjekke :-)

pass på dere kjøper den for 299 uten abb., de har også en for 349 med kontantkort!! hehe.. litt tabbe å kjøpe den dyrere.

Lenke til kommentar
Nokia 6300 er vel en passende mobil?

9060787[/snapback]

Støtter denne fullt og helt! Vet ikke hvordan det er på Motorola F3 som ble anbefalt, men Motorola har aldri vært kjent for noe godt meny-system :ermm:

På 6300 har du verdens enkleste menysystem, og du kan øke skriftstørrelsen så selv nyfødte kattunger kan lese den :cool:

Lenke til kommentar

Motorolaen har hvertfall nordisk språk, men husker ikke i farten om det var norsk eller svensk.

Det er ikke så dumt å kjøpe den til 399 kr. hvis man ikke har kontantkort fra før av... man får jo med 250 kr. i ringetid.

Motorola'en er helt ok hvis man kun skal ringe, skal man inn i innstillinger og slikt så synes jeg og mange kunder at Nokia sine er enklere. 1110 og 1112 er jo to rimelige uten noe spesielt og du har 3110 Classic, som tidligere nevnt, hvis større taster er viktig.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Nokia 6070 en stund nå, og kan anbefale denne om kun det mest grunnleggende trengs i en mobil. Den har store pene taster, og et diskre design (les: så billig som mulig for Nokia). Jeg kjøpte den uten abb. for 700 før jul en gang, regner med at du får den for en slikk og ingenting nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...