Lock-Aze Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hei, har 3 HDD'er i maskina som jeg bruker nå, blandt annet to som er i NTFS format, jeg trenger å hente ut det som er på disse harddiskene, så jeg lurte på hvordan jeg enkelt kan mounte de i kubuntu, slik at jeg kan hente ut det jeg trenger for så å slette harddiskene. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 sudo aptitude install ntfs-3g sudo mkdir /media/sdb1 sudo mount -t ntfs-3g /dev/sdb1 /media/sdb1 -o umask=000,rw erstatt sdb1 med det som passer. det finner du ut med sudo fdisk -l Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Trenger ikke legge inn mer, fant ut av det, er bare rettighetene som ikke blir satt skikkelig hvis du bare bruker mount uten å sette de. Denne gjorde susen : sudo fdisk -l Slik at jeg ser harddiskene så er det bare å mounte med : sudo mkdir /media/HDD1 sudo mount /mnt/sd** /media/HDD1 -o umask=0002,nls=utf8 NB! Jeg trenger jo ikke å kunne skrive til disken, jeg skal jo bare tømme den for så å formatere den til ext3 og legge alt tilbake igjen. Endret 21. juni 2007 av lock-aze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå