Gå til innhold

PS3 - HDMI til DVI


Punster

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Har kjøpt en Playstation3 og ønsker å koble denne til monitoren i stedet for TVen.

Kjøpte en HDMI til DVI kabel men denne ser ikke ut til å fungere. Les: Får ikke bildet på skjermen.

Har testet med både TV og monitor koblet opp samtidig og "force`et" HDMI i PS3 Display Settings uten hell.

 

Noen som har vært i borti lignende problemstilling eller vet hva som må til?

 

Punster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en slik en ja.

 

adapter blir vel riktig ord ja..

8903582[/snapback]

 

Glimmrende "løp og kjøp" :D

En siste ting. Det er altså forskjell på HDMI til DVI kabelen og dette adapteret.

Lyd blir jo også en isssue her, men satser på at mitt USB Sennheiser headset skal fungere i en av PS3`en USB porter.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt skjønne hva som er forskjellen på det adapteret og en DVI->HDMI kabel. Når jeg kobler PCen på TVen bruker jeg en DVI->HDMI kabel og det har alltid fungert knirkefritt. Signalet går riktignok motsatt vei av det du trenger så kanskje det er retningen som er problemet?

Lenke til kommentar

undersøkte dette for en god stund siden (ps3 launch i usa) og da var det slik at uansett hva du gjorde (spill, film, musikk, internett etc.), måtte tven/skjermen støtte hdcp for å vise bilde i det hele tatt over hdmi/dvi.

 

finner ikke dette igjen akkurat nå, men det står et eller annet sted i sammensuriumet som er playstation.com.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig fungerer en HDMI > DVI kabel .

 

Jeg kjører da en Monster 400 selv og det funker da fjellstøtt .

8908017[/snapback]

Er rart det der, for selv så kjøpte jeg først en HDMI-DVI kabel, og fikk null bilde ut.

Skaffet deretter et HDMI-DVI adapter, og hadde HDMI-HDMI mellom PS# og adapteret, og da funket alt helt fint...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjører selv hdmi - dvi på pc-skjerm.

Hadde litt trøbbel i begynnelsen, fordi jeg kjørte lyden via hdmi utg, på ps3'en(kjør lyd f.eks gjennom optisk utg. istedet) . Dette funker vertfall ikke på min skjerm(bildet kommer ikke), mulig det ikke lar seg gjøre å kjøre lyd gjennom dvi i det hele tatt. Er litt usikker på det siste...

Ihvertfall... Det fungerer helt fint på ps3 spill og hd film. Men ikke på ps2 spill, psx og dvd. Kan være skjermen min som ikke takler dette.

 

Håper dette var relevant. :)

Endret av g_knap
Lenke til kommentar

En skjerm som skal kjøre ett kopibeskyttet materiale (HDCP generellt) må støtte HDCP. HDMI er en direkte avkommer fra dette materialet om jeg ikke tar helt feil, og skjermen må derfor støtte dette.

Som du har funnet ut, så må du nok ha en ny skjerm, for å få overført digitalt signal mellom PS3 og skjerm.

 

Jeg kjører en Monster HDMI>HDMI fra min PS3 til min LG 32LX2R skjerm, meget fornøyd med utfallet i mitt tilfelle. Siden min TV har den skjeldne kombnasjonen av HDMI, DVI OG VGA/RGB. så kan jeg også kjøre HDMI>DVI. Har desverre ikke prøvd HDMI>DVI, men regner med dette skal gå problemfritt også. Bruker den optiske utgangen til lyd.

Håper det ordner seg! Når du får digitalt HD signal fra PS3, åpner det seg en ny verden!

Venter bare på Lair og Heavenly Sword! :dribble:

 

Sorry - ble mye babling her nå.

Lenke til kommentar
Lyd blir jo også en isssue her, men satser på at mitt  USB Sennheiser headset skal fungere i en av PS3`en USB porter.

8903603[/snapback]

 

OT, men tviler sterkt på at du får et fnugg av lyd på headsettet ditt. Det trenger tross alt drivere, noe som PS3en neppe kjører. Har i alle fall aldri hørt om noen som bruker eksternt lydkort på en konsoll.

Lenke til kommentar

Ser mange uttaler seg alt for snart uten sjekke opp ting først.

 

HDMI > DVI funker, men som plaank sa, kun på skjermer med HDCP.

 

Den MÅ ha HDCP.

 

Har selv brukt en DVI <-> HDMI kabel (standard) selv for PS3 på min Samsung 245B bare fordi 1080P er genialt.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Lyd blir jo også en isssue her, men satser på at mitt  USB Sennheiser headset skal fungere i en av PS3`en USB porter.

8903603[/snapback]

 

OT, men tviler sterkt på at du får et fnugg av lyd på headsettet ditt. Det trenger tross alt drivere, noe som PS3en neppe kjører. Har i alle fall aldri hørt om noen som bruker eksternt lydkort på en konsoll.

9306119[/snapback]

 

Det beste er å koble den via et lydkort eller forsterker med f.eks. optisk kabel og koble headset via dette igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...