Gå til innhold

Stargate SG-1/Atlantis Quiz!


Anbefalte innlegg

sglogo.jpg

 

 

Jeg har sett begge disse seriene to ganger nå, og jeg (som mange andre) sitter igjen med veldig mye informasjon om serien, go siden det er Sci-Fi og 45 minutters episoder, så passer den bra til å være tema for en quiz.

 

---------------------------------

 

REGLER FOR STARGATE QUIZ

 

- Den som klarer forrige spørsmål kan komme med ett nytt. Om ingen klarer spørsmålet på 6 timer kan en legge ut ett nytt spørsmål.

 

- Det er ikke lov å bruke Wikipedia, Google (heller ikke bildesøk eller andre søketjenester) eller IMDb. Eneste du har lov å bruke er episodene, bøker, det du har i hodet osv.

 

- Hvis en person klarer et spørsmål, har denne personen 3 timer på å poste et nytt spørsmål. Hvis det går over 24 timer, kan en annen komme med et nytt spørsmål.

 

- Om du er 100% sikker på at du har riktig svar, kan du poste nytt spørsmål med en gang. Hvis dette viser seg å være feil, er det fortsatt forige spm. som gjelder.

Ellers er det vel standard quizregler. Vær snille og kom med gode spørsmål :)

 

Hvis en person svarer på et spørsmål, og ikke har tid til å komme opp med nytt spørsmål, vær vennlig å skriv dette, så noen andre kan komme opp med et nytt spørsmål. Dette er for å få litt aktivitet i tråden. :thumbup:

 

EDIT: Hvis det er noe dere ønsker av regler o.l. så send meg en PM

 

-----------------------------------

 

Jeg begynner relativt vanskelig.

 

Hun som spiller den nye legen (som skal ta over for Dr. Carson Becket) i Stargate Atlantis har også hatt minst en annen rolle i Stargate Atlantis. Hvilken rolle var dette?
Endret av _Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette er for vanskelig kan det forenkles... men det er helt sikkert noen her som klarer det uten videre.

---

 

Amy Vandenberg er ingen sentral karakter i Stargate SG-1, ihvertfall ikke for andre enn Mitchell. Hvilke episoder var hun med i/nevnt i? Husker man ikke episodenavnene holder det å si noe om hva de handlet om.

Lenke til kommentar
Hvis dette er for vanskelig kan det forenkles... men det er helt sikkert noen her som klarer det uten videre.

---

 

Amy Vandenberg er ingen sentral karakter i Stargate SG-1, ihvertfall ikke for andre enn Mitchell. Hvilke episoder var hun med i/nevnt i? Husker man ikke episodenavnene holder det å si noe om hva de handlet om.

8853050[/snapback]

 

Vel, det eneste jeg vet er den episoden som handler om High-School reunion for Cameron Mitchell. Er det bare den eller er det flere? Hun kan ha blitt nevnt, men er nokså sikker på at det er eneste episoden vi ser henne i :p

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har dårlig fantasi så slenger en twist av forrige spørsmål og spør i hvilke episoder er det vi møter de primalske "Unas"? Hint er 4 episoder jeg er ute etter hvis jeg ikke selv er på jordet.

8872095[/snapback]

 

Vel, må man kunne titlene? :p

 

Jeg kan si de jeg vet:

 

- Den i den hulen der man møter en Unas kontrollert av en Goa'uld, dvs. den hulen som er beskyttelse for goa'uld, bygget av Asgards (Teal'c havner inni der)

 

- Den der Daniel Jackson oppnår kontakt med ville Unas

 

- Den der de finner den planeten som bruker Unas som slaver

 

- Og den som Unas skal angripe en Off-World base fra jorden (de skal finne Naqadah der mener jeg), men daniel er megler, og løser konfliken.

 

 

Det er de jeg vet om, og tror de er i kronologisk rekkefølge.

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jaja, hva skal vi spørre om tro. Hvor gammel er "Bra'tac" per dags dato?

8883578[/snapback]

 

For en liten stund siden så jeg en episode i sesong 3, der han sa han ver 135 år ;) Hvis alderen følger sesongene så er han 142 år i sesong 10 etter mine beregninger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...