notalive Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Nå kommer trådløs strøm. Ja. Dette kan bli spennende. Hva tror dere? Vil det ikke være litt skummelt, på et eller annet vis? Vil den trådløse strømoverføringen påvirke andre elektriske apparater? Energien overføres når det kommer en mottaker på samme frekvens i nærheten av senderen. Noen som har noen formening om hvor store avstander vi snakker om? Endret 11. juni 2007 av notalive Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Dette er gjennomdiskutert før: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=367045 Lenke til kommentar
V_B Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Har ikke så veldig troen på dette. De bruker en spole (trafo) som ocillerer på 10MHz, tenk deg hvor mye støy dette påfører andre elektroniske intrumenter? Spesielt vist man f.eks skulle hatt dette i en bolig blokk, i den blokken ville hvertfall ikke jeg bodd. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Eg ser du har fått liv i den andre tråden, dykk kan fortsetje der så stenger eg denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg