Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

heng + BSOD + artifacts under 3D applikasjoner.

Anbefalte innlegg

Hei!

Det begynte å skje noe rart med PCen min i dag. Jau, jeg merka at det er 32C i skyggen og at PCen min blir også varm. For å utdype litt, her er problemet:

Jeg spilte WoW siden kl18. Alt var helt fint, alt fungerte, null tegn på at noe er gærnt. Så for 1 time siden begynte ting å skje. Midt i en instance run, fryser PCen min. Så "løsner det", så fryser det, så løsner det, så fryser det og alt blir svart (av og til med hakkete lyd i bakgrunnen) og så får jeg bluescreen med følgende info:

STOP 0x000000EA(0x859B99C8, 0x863A8480, 0xF7C5ACB4, 0x00000001)

nv4_disp

Jeg stussa litt på nv4_disp. Det tyder i så fall på at det er noe gærnt med grafikkortet/driveren? Jeg har reinstallert den med håp om at det løser seg (kan jo hende noe ble korrupt elns), men problemet gjentok seg.

Specs:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Amd 2800+ Barton (ulåst) @ 2Ghz

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

TwinMOS 512MB PC3200 CL2.5

OCZ 521MB PC3200 CL2.5 (DualChanel med TwinMosen?)

Club3D 6800LE 128MB

WD Raptor 74Gb 10000rpm

Maxtor 200GB 8MB cache ATA

Samsung 120GB 8Mb cache ATA

Chieftec Matrix Midi-tower

Chieftec 360W PSU

Windows XP SP2 / Windows Vista Buisness (dual boot)

Mulige problemer(og løsninger):

-GFX blir for varm (rart, jeg sjekka tempen og den lå på 64)

-CPU er for varm (50C er noe jeg regner med som OK i sommervarmen)

-PSU er for svak eller leverer ikke det den skal lenger (sjekka at voltage er OK, men kan hende amps ikke er helt på topp?)

- Korrupt WoW installasjon (har ikke reinstallert enda, prøver i morgen men tviler på at det er det som er saken)

- Varme minnebrikker (ser ikke sånn ut, jeg tok på dem og de var lunka)

- Disken er for varm (kan det virkelig få frem slike feil?)

Det er det jeg har tenkt frem hittil. GFX kortet er koblet til sin egen molex. Jeg aner ikke. Det verste er at det startet for noen dager siden når jeg skulle se på film på PCen også, samme problem. Og problemet dukker opp i begge OSene (kjører både vista og xp sp2)

What to do? :shrug:

Edit:

Dette her skjedde når jeg skulle se på en .avi film :/

post-26927-1181434645_thumb.jpg

random heng:

post-26927-1181435527_thumb.jpg

Fant litt mer i EventViewern:

Driveren nv4_disp for display-enheten \Device\Video0 satt fast i en uendelig sløyfe. Dette tyder vanligvis på et problem med selve enheten eller med enhetsdriveren som programmerer maskinvaren på uriktig måte. Kontakt maskinvareforhandleren for å få eventuelle driveroppdateringer.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen som vet hva det er?

edit: hmm ser ut til å ha løst seg med rensing av kjølern :p Min feil. Det var en heftig teppe med støv som forhindra luftgjennomstrømning i kjølern. Driver og tester nå, null problemer hittil.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...