Gå til innhold

Svart skjerm HP dv

Anbefalte innlegg

Kjøpte for litt under et år tilbake en HP dv-modell. Uten noen åpenbar grunn får jeg nå ikke liv i skjermen lenger (svart skjerm). PCn virker forøvrig helt flott. Hører at OS starter osv. Får dog en POST-melding på boot; en lang og to kort (biiip-bip-bip). Har søkt opp denne og funnet ut at det er "video error" (no shit Sherlock).

Prøvde å åpne opp her om dagen for se om skjermkortet satt dårlig, men er et rent helvete å komme til. Virker dessuten merkverdig at det skulle løsne helt av seg selv. Noen forslag om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde å åpne opp her om dagen for se om skjermkortet satt dårlig, men er et rent helvete å komme til. Virker dessuten merkverdig at det skulle løsne helt av seg selv. Noen forslag om hva dette kan være?

8815668[/snapback]

Siden skjermkortet ikke er en løs del tviler jeg veldig på at det har løsnet.

Lenke til kommentar

Jepp, DV6000-serien er ganske dårlig. På samboeren sin 6060 sluttet trådløskortet å fungere, den startet bare en gang i blandt, var inne på service og da fungerte den en liten uke. Så begynte problemer igjen å oppstå, den henger nesten hele tiden og skjermen blinker i sort.

PCen er veldig fin å se på da. :p

Lenke til kommentar
Jepp, DV6000-serien er ganske dårlig. På samboeren sin 6060 sluttet trådløskortet å fungere, den startet bare en gang i blandt, var inne på service og da fungerte den en liten uke. Så begynte problemer igjen å oppstå, den henger nesten hele tiden og skjermen blinker i sort.

PCen er veldig fin å se på da. :p

8874434[/snapback]

Jeg hadde akkurat samme problemet med wlan før dette oppsto. Er et års garanti på den, som går ut om noen måneder. Får prøve å få samme problemet 2 ganger før garantien går ut, så har jeg vel krav på pengene tilbake?

Lenke til kommentar

Trenger ikke å få samme problemet 2 ganger. Så lenge den har vært inne på rep/service 2ganger så har du krav på ny maskin eller å heve kjøpet om den må inn en tredje gang.

Så du skal slippe å bite negler for å få samme problemet, bare det er noe som tar kvelden eller ikke funker som det skal så er du et skritt nermere ny maskin eller å heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Har levert pc`n til service nå.

Merk: Alle dv6000 modeller solgt i 2006 har problem med hovedkortet. Har du en dv6000 kjøpt i 2006, lever den inn til service asap. Vitale funksjoner vil ta kvelden før eller senere (wlan, usb, skjerm).

Kan forøvrig benytte anledningen til å berømme Mamoz for god kundebehandling.

Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med Mamoz, men fint du forteller om dine erfaringer. Stort sett alle med dv6xxx maskiner som jeg vet om har levert disse tilbake pågrunn av feil. Får håpe det er ordnet nå med nye HK. Er jo en meget fin maskin desigmessig, synd ikke HP har kommet med en med 8600GT og Santa Rosa nå som jeg har vært på utkikk etter bærbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...