Gå til innhold

Nytt Skjerm og-lydkort + tastatur.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har bestemt meg for å kjøpe nytt lydkort, skjermkort og tastatur. Dette skal jeg bruke omtrent 3000kr på(+/-). Å vite om tingene er bra nok er vell ikke det store problemet, utenom tastaturet kanskje. Problemet er å vite om det passer. Tror jeg har pci express 16 på hovedkortet, men er ikke helt sikker.

Har sett litt på Sapphire radeon..

Lydkortet jeg har sett enn del på er Creative sound blaster.

På tastaturet står det mellom Logitech G15 eller Saitek Eclipse II. holder enn liten knapp på G15.

Info om PCen min:

Tag Name

System Slot 0 PCIEX_16

System Slot 1 PCI1

System Slot 2 PCI2

System Slot 3 PCI3

Property Value

Model asus P5SD1-FM2

Har du noen anbefalinger innen disse tingene?

hvilken type skjermkort må jeg ha? som f. eks. agp eller pci express 16...?

(gaming)

Takk for svar:D(vist de kommer :!: )

Endret av Svennien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du tregner et PCIe skjermkort, emn du kan du bare ikke liste hvilke komponenter du har fra før av det gjør det så mye enklere å finne ut hva du trenger osv.

8815502[/snapback]

ok

info under skjermkortet:

AdapterDACType Internal DAC(400MHz)

AdapterRAM 256 MBytes

Availability 3

Caption RADEON X600 Series

ConfigManagerErrorCode 0

ConfigManagerUserConfig false

CurrentBitsPerPixel 32

CurrentHorizontalResolution 1280

CurrentNumberOfColors 4294967296

CurrentNumberOfColumns 0

CurrentNumberOfRows 0

CurrentRefreshRate 60

CurrentScanMode 4

CurrentVerticalResolution 1024

Description RADEON X600 Series

DeviceID VideoController1

Lydkort er integrert i ett hovedkort som er ett asus P5SD1-FM2 tror jeg(kjøpte dataen ferdig)

På bildet nede er det den nederste pci'en som er ledig for lydkortet...

post-129273-1181332675_thumb.jpg

Endret av Svennien
Lenke til kommentar
du tregner et PCIe skjermkort, emn du kan du bare ikke liste hvilke komponenter du har fra før av det gjør det så mye enklere å finne ut hva du trenger osv.

8815502[/snapback]

passer skjermkortet som ble linket til i første posten?

Lenke til kommentar
Ja det passer ....

Men kan duu ikke bare med et enkelt navn skrive hva du har av:

skjermkort (eks. ATI X600)

hovekort (eks. ASUS P5SD1-FM2)

ram (eks. crucial value pc5300 2gb)

prossesor (eks. E6600)

osv.

8815831[/snapback]

ok...

skjermkort (ATI X600)

hovekort (ASUS P5SD1-FM2)

Ram (ddr pc3500)

Prosesor(intel p4)

vet jeg har dårlig data

Lenke til kommentar

og dette skjermkortet?http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335098

jeg kan ikke ha ett skjermkort som bruker to pci-slot eller hva det heter... bak på dataen lizm, you know what i mean;D tror du at dette skjermkortet dekker to sånne?

Lenke til kommentar

lydkort er jeg næmen meg ikk ehelt sikker på, men mange sier de har hatt problemer emd drivere og stabilitet på sine X-Fi kort, men de skal vist nok være gode til spill, mens det finnes bedre alternativer til musikk og film dog dyrere ....

Men ikke kjøp X-Fi Xtremeaudio da det skal vist nok basere seg på en eldre soundblaster chip :S

Men den X-Fi Xtrememusic kan nok være et bra alternativ ...

Har selv Saitek Eclipse, men det er 1'er det eneste dumme med den er at møkka fra hånda spesielt svette setter seg fort på tastene hvordan dette er med Eclipse II vet jeg ikke ....

Om du har mindre en 1gb ram burdte du legge litt penger i å få deg mer ram også :)

Edit: 8600GT 512mb fønker nok det, men de siste 256mb tregner du ikke ...

Kjøp evnt. heller 8600GTS, men selv ville jeg holdt meg unna 8600 serien begrunna 128bit buss som er alt for lavt :thumbdown:

Da er nok x1950pro et bedre alternativ, men du går glipp av DX10 of SM4, men da må du uansett ha viste for å nytti gjøre deg av de fordelene ...

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

har 1gb ram, men tenkte nettop å oppradere... har hektet meg mye opp i hardware di 3 siste månene, og lært enn del, og tok det som enn selvfølge at HK'et mitt støttet DDR2 ram. bestilte ett sett, men di passte ikke, så jeg har tenkt å oppgradere på sikt, og starter med lyd og graffik.

har enn deathadder med samme problem som tastaturet ditt... er litt irriternde...

Lenke til kommentar

åssen ram er det du har kjøpt som var DDR2 ?

Om du legger på bitte litt på de 3000,- (kan prøve å få det til med 3000,-) og driter i tastatur og klarer deg med onboard lydkort kan jeg kanskje klare å sette opp en oppgradering emd det meste nytt siden du har ram fra før av ;)

Lenke til kommentar
åssen ram er det du har kjøpt som var DDR2 ?

Om du legger på bitte litt på de 3000,- (kan prøve å få det til med 3000,-) og driter i tastatur og klarer deg med onboard lydkort kan jeg kanskje klare å sette opp en oppgradering emd det meste nytt siden du har ram fra før av ;)

8815980[/snapback]

hehe, takk for forslaget, men har sendt ram'en tilbake på angrefrist... men tror du hovedkortet mitt støtter enn nyere CPU? ikke plent di helt nye som c2d osv.?

Edit: kjøpte OCZ platinium pc-6400 ram

Endret av Svennien
Lenke til kommentar
har veldig liten tro på c2d, men jeg kan prøve å finne ut hva det støtter og ikke støtter ....

Vet du åssen PSU du har og hvor mange Ampere den har på 12v ?

Åssen ram var det du bestilte da, men som du har sendt tilbake (nyskjerig)

8816002[/snapback]

kjøpte disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=62946

har rett og slett ikke peiling på strømforsyninga, men har tatt av enn del av kabinettet så det er åpent... kan se va jeg ser;D

Endret av Svennien
Lenke til kommentar
lydkort er jeg næmen meg ikk ehelt sikker på, men mange sier de har hatt problemer emd drivere og stabilitet på sine X-Fi kort, men de skal vist nok være gode til spill, mens det finnes bedre alternativer til musikk og film dog dyrere ....

Men ikke kjøp X-Fi Xtremeaudio da det skal vist nok basere seg på en eldre soundblaster chip :S

Men den X-Fi Xtrememusic kan nok være et bra alternativ ...

Har selv Saitek Eclipse, men det er 1'er det eneste dumme med den er at møkka fra hånda spesielt svette setter seg fort på tastene hvordan dette er med Eclipse II vet jeg ikke ....

Om du har mindre en 1gb ram burdte du legge litt penger i å få deg mer ram også :)

Edit: 8600GT 512mb fønker nok det, men de siste 256mb tregner du ikke ...

Kjøp evnt. heller 8600GTS, men selv ville jeg holdt meg unna 8600 serien begrunna 128bit buss som er alt for lavt :thumbdown:

Da er nok x1950pro et bedre alternativ, men du går glipp av DX10 of SM4, men da må du uansett ha viste for å nytti gjøre deg av de fordelene ...

8815951[/snapback]

Har ikke planer om DX10 før om god tid :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...