Gå til innhold

Problemer med sign-in på Xbox Live


Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg hatt store problemer med å logge inn på Xbox Live med 360'n.

 

Profilen min logges automatisk på når jeg starter boxen, men altså ikke inn på Xbox Live.

 

Om jeg så prøver å logge inn på Live, får jeg bare beskjed om at profilen min ikke kunne signes inn, og at jeg bør teste connection.

 

Og dette er det rare: _Hver_ gang etter at jeg har kjørt "test connection", så kan jeg logge inn manuelt. Aldri før.

 

Noen som har lignende problemer / løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker ikke her - dog la jeg merke til at connection nå står på "strict", har bestandig vært "open" før. Eneste jeg har forandret på er å gå fra 64-bits kryptering til 128-bits kryptering. IP'n og porter forwardet har ikke blitt rørt, så det er jo rart om det skulle ha noe å si.

 

Og uansett, selv om den står på "strict" føler jeg ikke at det er forklaring på hvorfor det ikke funker å logge inn før jeg har kjørt "test connection" :S

Lenke til kommentar
Funker ikke her - dog la jeg merke til at connection nå står på "strict", har bestandig vært "open" før. Eneste jeg har forandret på er å gå fra 64-bits kryptering til 128-bits kryptering. IP'n og porter forwardet har ikke blitt rørt, så det er jo rart om det skulle ha noe å si.

 

Og uansett, selv om den står på "strict" føler jeg ikke at det er forklaring på hvorfor det ikke funker å logge inn før jeg har kjørt "test connection" :S

8816612[/snapback]

Stod på strict hos meg også en stund, men så forandra jeg det. Har aldri hatt noe problem med pålogging. Bruker du passord når du logger på Xbox Live? I så fall, må pålogging alltid skje manuelt.

Lenke til kommentar

Har som sagt ikke forandret noe annet enn å skifte kryptering fra 64-bits til 128-bits i det trådløse nettet. Det funket helt fint før (hadde Open), nå er det strict og jeg må kjøre test connection før jeg kan logge på.

 

Det funker som jeg nevnte i første post *ikke* å logge på hverken automatisk eller manuelt før jeg har tatt "test connection".

 

Har ikke noe annet passord enn det som hører til .Net-kontoen som jeg har lagret fra dag 1. Har nå vært tilkoblet Xbox Live i 1 år og 3 måneder (på 2 forskjellige Xboxer) før dette begynte å skje helt plutselig...

Lenke til kommentar

Godt mulig at dette kan skyldes nettopp det at du har endret krypt. fra 64- til 128-bit. Er ikke sikker, men er godt mulig det kan ha sammenheng med at NAT'en stenger ute IPen til xboxen din. Jeg må ærlig innrømme at nettverk ikke er min sterkeste side, though.

Lenke til kommentar

archon: godt mulig dette skjedde i tiden rundt forrige update - har ikke tenkt over før nå.

 

MrRexor: det burde jo ikke ha nå å si at jeg byttet krypteringen, spesielt ikke når det funker etter å ha kjørt test connection. Tilkoblingen min er som følger:

 

360 ---wireless---> aksesspunkt med kryptering ---wired---> router

 

360'n min har fast IP på lokalnettet (for å unngå problemer med portforwarding), som jeg har åpnet Live-portene til (UDP 88, UDP/TCP 3074).

Lenke til kommentar
archon: godt mulig dette skjedde i tiden rundt forrige update - har ikke tenkt over før nå.

 

MrRexor: det burde jo ikke ha nå å si at jeg byttet krypteringen, spesielt ikke når det funker etter å ha kjørt test connection. Tilkoblingen min er som følger:

 

360 ---wireless---> aksesspunkt med kryptering ---wired---> router

 

360'n min har fast IP på lokalnettet (for å unngå problemer med portforwarding),  som jeg har åpnet Live-portene til (UDP 88, UDP/TCP 3074).

8819714[/snapback]

Jeg har personlig hatt mye problemer med/rundt wireless-connection til Xbox. Har oppstått problemer som:

- Svekket hastighet (ganske naturlig siden wireless går på ca. 56kbit/s og ikke 100kbit/s som med wire).

- NAT som ikke slepper igjennom visse IPer man møter ingame (ble invitet til en venn, og fikk aldri joina et party han hosta. Bytta til wire, oppdaterte NAT)

- Plutselige avlogginger mens man er ingame og online.

 

Allikevel har jeg ikke hatt noen problemer som ligner ditt, men godt mulig at dette kan være en problematisk faktor. Prøv med wire, funker det kjøper du deg en skikkelig lang en og benytter den permanent - det har jeg gjort. :)

Lenke til kommentar

Regner med du mener megabit og ikke kilobit ;)

 

Har faktisk en wired-kabel - kjørte wired før jeg gikk over til trådløst for flere måneder siden (har funket med wireless i lang tid), mest for å slippe unna kabelstresset der kabler må igjennom et rom og en dør :p

 

Men får prøve å bytte til wired og se om det hjelper, skal sjekke ut i morgen :)

Lenke til kommentar
Regner med du mener megabit og ikke kilobit ;)

 

Har faktisk en wired-kabel - kjørte wired før jeg gikk over til trådløst for flere måneder siden (har funket med wireless i lang tid), mest for å slippe unna kabelstresset der kabler må igjennom et rom og en dør :p

 

Men får prøve å bytte til wired og se om det hjelper, skal sjekke ut i morgen :)

8822996[/snapback]

Mente selvfølgelig mbit :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...