JFM Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 hva vil det si at en person er emo? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Søk på google/wikipedia du finner nok mye fint der :] Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Google is your friend Men siden jeg ikke har noe bedre å gjøre på så fant jeg noe til deg Begrepet emo kommer vel fra musikksjangeren emo, som man kan si er en forkortelse for emotional rock. Et typisk emoband er Dashboard Confessional, men det er vel heller My Chemical Romance mange forbinder med denne trenden. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Emosjonell Viser følelser Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Emo er en musikksjanger som oppstod på 80-tallet. Står for Emotive Hardcore( mange tror det står for emosjonell, men det er litt misforstått) I dag forbinder mange det med deprimerte mennesker som kutter seg, og som har en klesstil som visstnok skal være emo. Endret 6. juni 2007 av Bø;) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 I dag forbinder mange det med deprimerte mennesker som kutter seg, og som har en klesstil som visstnok skal være emo. 8799130[/snapback] Korrekt. Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Emo er, som folk har sagt allerede, en musikksjanger (flere, egentlig (emo-punk, rock, whatever) og den medfølgende klesstilen. Kleskodeksen er vel stort sett goth med en feminin touch. Mer rødt i klærne og sminken bla. Standard klisjéen i allefall. "Emo" er i seg selv ikke noe mer negativt enn goth, rock, punk eller country, det er bare musikk.. ..meeeen, fordi emo-punk/rock/metal band (MyChem, Breaking Benjamin, HIM) synger om dyptsatte, vonde følelser har alle fjortissfanboysa fått det for seg at man må være deprimert og kutte seg for å "passe inn" i emo-bildet as it were. Derfor, hvis noen kaller deg emo, mener de antagelig at du er en grinete, 14-15 år gammel drittunge som kutter deg fordi mamma ikke sponser deg med røyk og alkohol, fordi du ikke fikk penger til ei 1200 kroners bukse på BodyMap du bare mååå ha for å være tøff eller rett og slett for å ha arr å vise frem når alle leker deppa og diskuterer hvem som har det værst. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Emo er, som folk har sagt allerede, en musikksjanger (flere, egentlig (emo-punk, rock, whatever) og den medfølgende klesstilen. Kleskodeksen er vel stort sett goth med en feminin touch. Mer rødt i klærne og sminken bla. Standard klisjéen i allefall. "Emo" er i seg selv ikke noe mer negativt enn goth, rock, punk eller country, det er bare musikk.. ..meeeen, fordi emo-punk/rock/metal band (MyChem, Breaking Benjamin, HIM) synger om dyptsatte, vonde følelser har alle fjortissfanboysa fått det for seg at man må være deprimert og kutte seg for å "passe inn" i emo-bildet as it were. Derfor, hvis noen kaller deg emo, mener de antagelig at du er en grinete, 14-15 år gammel drittunge som kutter deg fordi mamma ikke sponser deg med røyk og alkohol, fordi du ikke fikk penger til ei 1200 kroners bukse på BodyMap du bare mååå ha for å være tøff eller rett og slett for å ha arr å vise frem når alle leker deppa og diskuterer hvem som har det værst. 8802707[/snapback] En av de få her som faktisk vet hva emo er. Ler inne i meg når jeg hører alle disse fjortiss sossene bruke begrepet uten å ha noen aning om hva det egentlig betyr. PatrickM og Vaffel89, dere vokser vel opp dere også en gang. Det spørs bare når. Endret 7. juni 2007 av defo Lenke til kommentar
DNA Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) En venn av meg er Emo og han vet ikke mer om Emo enn jeg gjør en gang :!: Er mange Emo-wannabe'er. Han bruker negllakk, stygg bag osv..- Han er ikke et whinemenneske generelt heller og har det ikke vondt, men likevel kuttet han seg selv og sa til meg: "Se jeg har kuttet meg". Er jo til og med jenter som har vært "gale" etter han. En sto utenfor huset i flere timer og ville inn haha. Og en var han på date med. Men likevel kutter han seg selv. Er så forferdelig mange som ikke vet hva Emo er. Spurte han i dag: Vet du hva Emo står for? Han svarte sefølgelig Emotical hardcore. Er jo Emotive Hardcore som sagt før i tråden. Endret 7. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Emo er som en ny litt sånn pop greie for de som ikke føler at de passer inn. Har ett eksempel på ei i klassen min som jeg møtte et par år før vi havna i samma klasse. Da virka hu grei. Så starta vi i samme klasse. Virka fortsatt grei. Så farga hu håret svart, begynte å kle seg svart osv osv. Og i starten ville hu bli kalt emo, men nå er hu lei det. Kort og godt. Emo blir brukt som et skjellsord akkurat som nerd er blitt brukt mot de litt mer enn normalt interesserte i data;) Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 http://youtube.com/watch?v=HfBwNGrvMvY&mode=related&search= Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vær så snill, ikke bland gothere og emoer. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) En av de få her som faktisk vet hva emo er. Ler inne i meg når jeg hører alle disse fjortiss sossene bruke begrepet uten å ha noen aning om hva det egentlig betyr. PatrickM og Vaffel89, dere vokser vel opp dere også en gang. Det spørs bare når. 8804994[/snapback] Skjerpings. Her kaller du andre fjortiss sosser uten å vite om de virkelig er det. Man kan legge flere ting i begrepet. I dagens samfunn brukes kallenavnet 'emo' på en som er emosjonell. Men han trenger ikke bare "ha følelser". De som oftest blir kalt det er som oftest personer som snakker mye mer om hvor ille de har det. Endret 7. juni 2007 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Defo Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 En av de få her som faktisk vet hva emo er. Ler inne i meg når jeg hører alle disse fjortiss sossene bruke begrepet uten å ha noen aning om hva det egentlig betyr. PatrickM og Vaffel89, dere vokser vel opp dere også en gang. Det spørs bare når. 8804994[/snapback] Skjerpings. Her kaller du andre fjortiss sosser uten å vite om de virkelig er det. Man kan legge flere ting i begrepet. I dagens samfunn brukes kallenavnet 'emo' på en som er emosjonell. Men han trenger ikke bare "ha følelser". De som oftest blir kalt det er som oftest personer som snakker mye mer om hvor ille de har det. 8808297[/snapback] Innlegget mitt var forøvrig ment å være i to deler. En kommentar til PlastBox og en til PatrickM og Vaffel89, så har på ingen måte kalt noen brukere her på forumet for fjortiss soss. Men skjønner at det kan misforstås. På en annen side er jeg personlig dritt lei at dette begrepet misbrukes. Virker som alle som viser følelser og/eller går i sorte klær får emo stempel på seg i disse dager. En som kutter seg, viser det til en kompis og sier; "se jeg har kuttet meg!" er emo og helt på trynet idiotisk. Noe annet som er meget viktig er å ikke blande psykiske problemer med emo. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 men hva er forskjellen på emo og gother? Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Dette er emo: (//.-)==/=E With that being said synes jeg at emo har bare blitt et nytt skjellsord som i 9 av 10 tilfeller ikke blir brukt i forhold til noe med den oprinnelige bruken av ordet. Spesielt folk med psykiske lidelser (og da spesielt igjen selvskadere) blir tagget med ordet som absolutt ikke yter dem rettferdighet. Nå er det kanskje slik at det i et par mijøer (ingen jeg kjenner til) er det blitt "kult" å være selvskader, men så og si alle som selvskader seg gjør det fordi og jeg siterer Helsenytt: Folk selvskader fordi de føler at det hjelper dem. Noen bruker den fysiske smerten som avledning fra den følelsesmessige smerten. Noen selvskader fordi et sår eller arr synliggjør den følelsesmessige smerten og gjør den virkelig for dem. Andre vil se den fysiske skaden leges og dermed oppleve et håp om følelsesmessig leging. For noen kan det være en måte å straffe seg selv på. For noen er det en nonverbal måte å fortelle om overgrep på. For noen er det en måte å bli fjern på - forsvinne fra den vonde opplevelsen, eller en måte å unngå å forsvinne fra den vonde opplevelsen på. Og hos noen virker det spenningsutløsende. Joda, jeg vet at emo-utrykket ikke bare blir brukt mot folk som selvskader seg, men jeg vet om folk som bruker det om dem, og som på den måten gjør situasjonen deres verre en den allerede er siden dem slik "bagatelliserer" ikke bare selve selvskadingen men også den psykiske lidelsen, traumene osv. Altså man sparker noen som allerede ligger nede. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Spørsmålet i denne tråden er hva "emo" er for noe. Det kan dere svare på uten å synse om de er patetiske eller annet. Og dere kan definitivt svare på det uten hverken å poste flamebait eller å bite på. Hold dere til sak og ikke person når dere svarer, uansett hva dere måtte synes om motparten. 5 innlegg er slettet. Reaksjoner på eller spørsmål om moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Defo Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 http://youtube.com/watch?v=HfBwNGrvMvY&mode=related&search= 8805831[/snapback] Herregud! maken til patetisk fyr. Hore etter oppmerksomhet på den måten der. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 http://youtube.com/watch?v=HfBwNGrvMvY&mode=related&search= 8805831[/snapback] Herregud! maken til patetisk fyr. Hore etter oppmerksomhet på den måten der. 8817400[/snapback] Det der er så fantastisk feigt at jeg ikke kan gjøre annet enn å synes synd på fyren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg