Gå til innhold

Kryss med èn forkjørsvei, folk skjønner ikke bæret

gxi

Anbefalte innlegg

Pga. noe arbeid har det endt opp med at en forkjørsvei her er stengt mellom to kryss. Dvs. at de to kryssene blir seende slik ut:

post-19072-1181075115_thumb.png

(Bare den ene av veiene har to felt inn fra forkjørsveien, hvor det venstre feltet altså er svingefelt)

Her blir tydeligvis de fleste vil jeg si meget forvirret. De som kommer på forkjørsveien og skal til venstre skjønner ikke at de har forkjørsrett, og de som kommer fra høyre inn mot forkjørsveien blir også forvirret og kjører på som om de har forkjørsrett. Stopper noen og venter på de som kommer fra forkjørsveien, så tuter folk bak, samt de færreste fra forkjørsveien skjønner at de kan kjøre.

Såvidt jeg klarer å se, så har man altså fullstendig forkjørsrett når man kommer fra forkjørsveien uansett hvor man skal i krysset, mens de som kommer inn har altså vikeplikt for de som kommer fra forkjørsveien. Hva i alle dager er det som forvirrer folk her? Finnes det ingen naturlige kryss som ser slik ut? Er det jeg som tolker feil her?

Dette er altså egentlig et lyskryss, som nå er avslått og skiltingen gjelder da. Kan egentlig utelukke at dette er problemet, fordi det andre tilsvarende krysset på andre siden er ikke lyskryss, og der skjer akkurat det samme, dog det er mindre trafikk der.

Før eller senere må det jo smelle i et av disse kryssene..

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...