Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Tenkte vi kunne ha enda en tråd, i tillegg til gitartråden, trommetråden og basstråden. I denne tråden kan vi diskutere forsterkere for både bass og gitar, hjelpe hverandre med kjøp og salg, osv. Tråden er nå utvidet til å omhandle instrumentutstyr i tillegg til forsterkere. Med utstyr mener jeg bl.a. tunere, gitar- og keyboardstativ, reimer, kabler osv. Jeg personlig har en liten billig Fender Frontman 15R hjemme, men spiller helst på VOX AD15VT på band- og gitarøving. Derfor har jeg også lyst til å ha en slik hjemme, siden det er en god forsterker som ikke er aaaaaltfor dyr. Da er det bare å poste i vei! Endret 18. juni 2007 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Jippi, eg elskar forsterkarar! =D Siste året har eg hatt Engl Screamer, Rivera Clubster og Mesa Caliber.50. Eineståande ampar alle saman. Akkurat no har eg ingenting (Eller, jo. Ein microcube. Genial thingy.) Men ventar på ein THD Univalve med custom ståande 2x12 med greenbacks, delbar rygg, slant og kvit tolex. (Utgangspunkt i Dr.Z sitt 2x12)(Geir, du må ha ein Mini-Z.) Orange Tiny Terror SKAL eg ha i løpet av sommaren dersom det vert råd. Hurra, eg er så jævlig gearnerd, and I love it. ^^ Endret 6. juni 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Har en gammel Peavey Mark III Xp basstopp liggende....150w trur jeg... ....som akkuat nå savner et kabinett. Må vel få kjøpt en høyttaler snart... (bildet er ikke mitt...bare fant det på google...) Pantera Endret 6. juni 2007 av Pantera Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Min hovedforsterker de siste 5 årenen har vært en Mesa Nomad 45 1x12. Tidligere hadde jeg et 4x10 kabinett til den, men det ble litt overkill for et hjemmestudio, så det solgte jeg. Lydmessig var det ideelt, dog. Mesaen er god, men kanskje litt "nøytral" i lyden. Jeg liker forsterkere med litt særpreg. Og så er den for kraftig for hjemmebruk. Jeg savner å kunne vrenge på skikkelig. Så har jeg en gammel Roland Bolt 60 fra slutten av 70-tallet en gang, men den er ikke helt god lenger. Låter pent, men vrengen er borte. Har hatt den til service uten at det hjalp. Men med de rette pedalene foran låter det fett ennå. Videre har jeg en MicroCube, men den har jeg lånt bort. Morsom. Jeg har ikke vært så mye på reise det siste året, så da var det ikke så mye å bruke den til. Men nå får jeg strøm på hytta, så da... Og sist men ikke minst har jeg en Roland Bass Cube 30 til bassen. Imponerende basslyd fra en såpass lettvekts forsterker. Gleder meg til jeg får råd til å gjøre ferdig fretless-bassen. Det er mye jeg skulle ha hatt. Var nær på å kjøpe en Mesa Lone Star Specialfor et par år siden, men den er alt for dyr. I dag ønsker jeg meg en Cornford Carrera. Blant mange andre... Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Wohu! har vært å hentet den nye ampen min en Peavey 5150II kliss ny Lenke til kommentar
Katabombos Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Har nylig kjøpt en Orange ad30 topp.. foreløpig har jeg ikke kabinett til den, men har kjørt den gjennom et marshall kabinett jeg har fått låne på bandøvinger.. Låter knall Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Jeg spiller da på en Vox ad120vtx. utrolig deilig, utrolig tung å bære, utrolig fet lyd! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 11. juni 2007 av kristoffer1989 Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Her er min gamle forsterker. Min nye+kabinett: Crate BT220H og EBS Neo-112 (spiller bass ja) Endret 11. juni 2007 av Blikeng91 Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Her er min gamle forsterker. Min nye+kabinett: Crate BT220H og EBS Neo-112 (spiller bass ja) 8832673[/snapback] Hvordan låter den EBS-kassa? Har kun såvidt testa 15-tommer'n, men vurdere å gå ned til 12" pga plass.... Pantera Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Den fungerer perfekt for meg Den er kraftig nok til å ha med på øving og den har akkurat passe stor nok størrelse til å spille med den hjemme Klar og fin, litt dyp, lyd i den, men det avhenger vel litt av forsterkeren du har. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Pokker. Fikk akkutt GAS-anfall på ein Dr.Z Mini-Maz 18 eller ein Carmen Ghia. :S Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Den fungerer perfekt for meg Den er kraftig nok til å ha med på øving og den har akkurat passe stor nok størrelse til å spille med den hjemme Klar og fin, litt dyp, lyd i den, men det avhenger vel litt av forsterkeren du har. 8849679[/snapback] Vel...en EBS må nok vente ei stund....fant noen til litt vel høye priser. Når jeg skal bytte ut forsterkeren, kanskje.... Bestilte forresten en Ashdown MAG115 i dag...får'n innen 2 uker...kosta ikke mer en 2300... Pantera Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hehe, EBS er dyre saker ja, men fikk kabinettet for 3400 brukt (dog knapt brukt av den gamle eieren i det hele tatt). Det var najs pris på Ashdown'en der Lenke til kommentar
pwnde Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Pokker. Fikk akkutt GAS-anfall på ein Dr.Z Mini-Maz 18 eller ein Carmen Ghia. :S 8850339[/snapback] Er ikke Carman Ghia en bil? Har selv litt lyst på en Orange Tiny Terror. Liten røramp, ikke for kraftig for hjemmebruk, og ikke så utrolig dyr. Den har litt lite muligheter i forhold til knapper å skru på og ingen FX-loop, men sånt tenker man ikke på når man har GAS Edit: Ich bin eine n00b. CarmEn Ghia er en amp, VW Karmann Ghia er en bil. Endret 14. juni 2007 av m_eide Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Av alle fabrikantene på denne siden, hvilken/hvilke kan regnes som de mest nøytrale lydmessig? Da tenker jeg altså minst særpreg. Takker for svar. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Av alle fabrikantene på denne siden, hvilken/hvilke kan regnes som de mest nøytrale lydmessig? Da tenker jeg altså minst særpreg. Takker for svar. 8864702[/snapback] Trur det blir vanskelig å få noe eksakt svar på det, da jeg tviler på at noen her har prøvd alle sammen Men av de merkene jeg har prøvd, så er kanskje Laney, den forsterkeren (gitar) som låt mest nøytralt og pregløst (les:kjedelig). Riktignok mange år siden denne blei prøvd...mener det var en 100w topp, men en 4x10 kasse av samme merke. Pantera Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Tråden er nå utvidet til å omhandle instrumentutstyr i tillegg til forsterkere. Med utstyr mener jeg bl.a. tunere, gitar- og keyboardstativ, reimer, kabler osv. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Av alle fabrikantene på denne siden, hvilken/hvilke kan regnes som de mest nøytrale lydmessig? Da tenker jeg altså minst særpreg. Takker for svar. 8864702[/snapback] Kvifor i all verda skal du ha ein amp utan særpreg? Og korleis i all verda skal nokon kunne svare på det? Ingen ampar er laga for å låte "nøytralt". Ein amp er laga for å lage og forme lyd, ikkje for å gjengi eit signal mest mogeleg nøyaktig og presist. (Som eit hifi-anlegg) Og uansett om nokon hadde klart å lage ein "nøytral" amp, så hadde den ikkje vore nøytral i forhold til andre ampar heller fordi den då hadde skilt seg ut frå alle dei andre. Konklusjon: Ingen ampar er nøytrale fordi alle lèt forskjellig på eit eller anna vis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå