nets Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg tenkte å lage en guide till her på diskusjon, den skal omhandle hvordan man kjøper uten å gå inn i menyer, men rett og slett bare trykke på tastene man vil for å kjøpe et våpen eller en granat eller annet equipment. Hvorfor er dette så smart? Tid tid og atter tid. F.eks når du står i freezetime og clanleaderen din venter på at alle skal skrive hvor masse penger de har, eller han ikke har bestemt seg om dere skal kjøre eco eller ikke. For med riktige binds kan du nemlig kjøpe alt du trenger på 1 - 2 sekunder. I motsetning vil jeg si det tar vertfall 3 sekunder for selv den raskeste meny kjøperen å kjøpe Armor + Våpen + Alle nades + Deffkit. Nå skal jeg forklare hvordan en bind fungerer. En bind fungerer på den måten at man kan be en tast på tastaturet å utføre en komando i CS (banalt enkelt). Første eksempel på en enkel bind er denne: bind "L" "say Jeg trykket på L tasten". Nå vil det stå i chatten i CS "Jeg trykket på L tasten". Men det vi egentlig vil er å be CS til å kjøpe et våpen istedet for å skrive noe chatten. Og siden jeg mener Num-Pad er det mest egnede stedet med ledig plass så tar jeg utganspunkt i det. Så se på denne modellen av num pad jeg har lagd, uten binds - men hva de forskjellige tastene blir identifisert som i CS. (er ikke 100% sikkert ditt tastatur er kliss likt mitt, men det er STORT sett det samme) Husk her at hver eneste tast har en "KP_" prefiks (slik du kan se på mine binds lenger nede!) Her kan dere se hvordan jeg har gjort det i min config med bindings, hvis du leser gjennom kan du se hva jeg har bindet til hver tast hvis du ikke vet hvor du skal binde ting. Eller best av alt - finn din egen mix av binds som passer deg ! Aliases opretter en "ny" funksjon i CS som du kan binde til en tast. // aliases alias multi_armor "vesthelm; vest" Denne aliasen gjør så du kjøper vest og helmet hvis du har råd alias famas_galil "famas; galil" Gjør så du enten kjøper famas eller galil, kommer ann på team alias m4a1_ak47 "m4a1; ak47" Gjør så du enten kjøper M4A1 eller AK47, kommer ann på team alias full_prim_ammo "buyammo1 ;buyammo1 ;buyammo1" Kjøper full primary ammo alias all_nades "hegren; ;flash; flash; sgren" Kjøper alle granater (inkl 2 flash) // buykeys on numpad bind "KP_HOME" "vest" bind "KP_UPARROW" "multi_armor" bind "KP_PGUP" "deagle ; buyammo2 ; buyammo2" bind "KP_LEFTARROW" "flash" bind "KP_5" "hegren" bind "KP_RIGHTARROW" "sgren" bind "KP_END" "famas_galil" bind "KP_DOWNARROW" "m4a1_ak47" bind "KP_PGDN" "awp" bind "KP_ENTER" "defuser" bind "KP_INS" "buyammo1" bind "KP_DEL" "buyammo2" bind "KP_PLUS" "all_nades" Jeg la denne guiden orginalt ut på catch-gamer.no , men syns at dere på diskusjon.no også kan få glede av den Endret 5. juni 2007 av Nets Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Fin guide Nets. Selv synes jeg numpad blir litt "langt borte", og bruker heller F-tastene til buyscriptet mitt. Legger selve buyscriptet i en spoiler nedenfor. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor // binds bind "F1" "deagle" bind "F2" "buyammo2" bind "F3" "tg_m4ak" bind "F4" "buyammo1" bind "F5" "rze_helm" bind "F6" "defuser" bind "F7" "hegren" bind "F8" "flash" bind "F9" "sgren" // aliases alias go_slot1 "weapon_mp5navy; weapon_m4a1; weapon_m249; weapon_p90; go_slot1b" alias go_slot1b "weapon_scout; weapon_awp; weapon_g3sg1; weapon_sg550; go_slot1c" alias go_slot1c "weapon_sg552; weapon_aug; weapon_tmp; weapon_mac10; weapon_ak47; go_slot1d" alias go_slot1d "weapon_ump45; weapon_xm1014; weapon_m3; weapon_famas; weapon_galil" alias go_slot2 "weapon_usp; weapon_glock18; weapon_deagle; weapon_p228; weapon_elite; weapon_fiveseven" alias rze_helm "vesthelm; vest" alias rze_nvgs "nvgs; nightvision" alias tg_fn57dual "fn57; elites" alias tg_tmpmac10 "tmp; mac10" alias tg_famgal "famas; galil" alias tg_m4ak "m4a1; ak47" alias tg_augsg "aug; sg552" alias tg_sg550g3 "sg550; g3sg1" Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Nets : Du bør samtidig skrive litt om setinfo _vgui_menus 0. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Her er mine binds. Jeg anbefaler alle å legge til "ALT". bind "ALT" "buyammo1;buyammo1;buyammo1;buyammo2;buyammo2;buyammo2" bind "F1" "ak47;m4a1;primammo" bind "F2" "ak47;m4a1;primammo;vesthelm" bind "F3" "ak47;m4a1;primammo;vesthelm;hegren;flash;flash;defuser" bind "F4" "primammo;secammo;vesthelm;hegren;flash;flash;defuser" Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Liste over tilgjengelige våpen og utstyr: // galil - IDF Defender // defender - IDF Defender // ak47 - CV-47 // cv47 - CV-47 // scout - Schmidt Scout // sg552 - Krieg 552 // krieg552 - Krieg 552 // awp - Magnum Sniper Rifle // magnum - Magnum Sniper Rifle // g3sg1 - D3/AU1 // d3au1 - D3/AU1 // famas - Clarion 5.56 // clarion - Clarion 5.56 // m4a1 - Maverick M4A1 Carbine // aug - Bullpup // bullpup - Bullpup // sg550 - Krieg 550 Commando // krieg550 - Krieg 550 Commando // glock - 9x19mm Sidearm // 9x19mm - 9x19mm Sidearm // usp - KM .45 Tactical // km45 - KM .45 Tactical // p228 - 228 Compact // 228compact - 228 Compact // deagle - Night Hawk .50C // nighthawk - Night Hawk .50C // elites - .40 Dual Elites // fn57 - ES Five-Seven // fiveseven - ES Five-Seven // m3 - Leone 12 Gauge Super // 12gauge - Leone 12 Gauge Super // xm1014 - Leone YG1265 Auto Shotgun // autoshotgun - Leone YG1265 Auto Shotgun // mac10 - Ingram MAC-10 // tmp - Schmidt Machine Pistol // mp - Schmidt Machine Pistol // mp5 - KM Sub-Machine Gun // smg - KM Sub-Machine Gun // ump45 - KM UMP45 // p90 - ES C90 // c90 - ES C90 // m249 - M249 // primammo - Primary Ammo // secammo - Secondary Ammo // vest - Kevlar // vesthelm - Kevlar+Helmet // flash - Flashbang // hegren - HE Grenade // sgren - Smoke Grenade // nvgs - Nightvision // defuser - Defusal Kit // shield - Tactical Shield Et bra eco buyscript (CT): bind "F1" "defuser;hegren;flash;secammo" Da får du kit, HE, flash og ammo. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Var det ikke en tråd her for en stund siden med en side der du kunne velge hva fra lister hva du ville få kjøpt, så kom det opp hva du skulle binde i console? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jo - http://vimme.net/buyscript/ Lenke til kommentar
willy_seff Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) når vi er inn på bind hvordan får man 1 knapp til og gjøre 2 ting foreksempel bind "r" "reload" bind "r" "say jeg lader" sån at jeg sier at jeg lader eller at jeg bytter sikte farge hver gang jeg trykker på kyteknappen vet noen hvordan ? Endret 5. juni 2007 av willy_seff Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Semikolon blir brukt for å utføre flere kommandoer på en gang. bind "q" "lastinv;slot10" <-Anbefales Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Prøv med; bind "r" "reload;say jeg lader" Angående siktescript, vil jeg tro at dette fungerer: alias yellow "exec cyellow.cfg" alias orange "exec corange.cfg" alias red "exec cred.cfg" alias magenta "exec cmagenta.cfg" alias blue "exec cblue.cfg" alias ltblue "exec cltblue.cfg" alias green "exec cgreen.cfg" alias white "exec cwhite.cfg" alias gray "exec cgray.cfg" alias black "exec cblack.cfg" /cyellow.cfg cl_crosshair_color "250 250 50" /corange.cfg cl_crosshair_color "250 128 50" /cred.cfg cl_crosshair_color "250 50 50" /cmagenta.cfg cl_crosshair_color "250 50 250" /cblue.cfg cl_crosshair_color "50 50 250" /cltblue.cfg cl_crosshair_color "50 250 250" /cgreen.cfg cl_crosshair_color "50 250 50" /cwhite.cfg cl_crosshair_color "250 250 250" /cgray.cfg cl_crosshair_color "192 192 192" /cblack.cfg cl_crosshair_color "0 0 0" alias color_cyc "cyc1" alias cyc1 "yellow; alias color_cyc cyc2" alias cyc2 "orange; alias color_cyc cyc3" alias cyc3 "red; alias color_cyc cyc4" alias cyc4 "magenta; alias color_cyc cyc5" alias cyc5 "blue; alias color_cyc cyc6" alias cyc6 "ltblue; alias color_cyc cyc7" alias cyc7 "green; alias color_cyc cyc8" alias cyc8 "white; alias color_cyc cyc9" alias cyc9 "gray; alias color_cyc cyc10" alias cyc10 "black; alias color_cyc cyc1" bind "MOUSE1" "+attack;color_cyc" Endret 5. juni 2007 av Jooakim Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Skulle hatt den Buymekkern til css:)Noen som vet? Lenke til kommentar
neadii Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Tror virkelig ikke det er verre enn å søke etter CSS Buyscriptmaker eller noe lignende på google. Da finner du noe ganske fort. Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Aha Var jeg noob nå? EDIT:fant forresten ingen css script maker :S Endret 7. november 2007 av gunfighter Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 la til de samme jeg, litt annerledes taster, men bra guide! la og til en med awp Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) KONGE... tror faktiskt det var du som lærte meg buyscript (på CG) Jeg bruker F-tastene.... (og DEL hehe) bind "F1" "rebuy" bind "F2" "glock" bind "F3" "deagle" bind "F4" "usp" bind "F5" "m4a1;ak47" bind "F6" "famas;galil" bind "F7" "scout" bind "F8" "awp" bind "F9" "vesthelm;vest" bind "F10" "hegren" bind "F11" "flash" bind "F12" "sgren" bind "DEL" "defuser" noe annet genialt er: (hvis noen har sett et G11/G15 1. verison) bruke G tastene til å "trykke" på dine taster på tastaturet (macros) mine er: ALLE VÅPEN INKLUDERT AMMO... G1:AK/COLT m/GLOCK G2:AK/COLT m/DGL G3:AK/COLT m/USP G4:FAMAS/GALIL m/GLOCK G5:FAMAS/GALIL m/DGL G6:FAMAS/GALIL m/USP G7:SCOUT m/GLOCK G8:SCOUT m/DGL G9:SCOUT m/USP G10:AWP m/GLOCK G11:AWP m/DGL G12:AWP m/USP G13:alle granater m/kit G14:alle granater m/vest og kit G15:vest, kit G17:rebuy, alle gren,vest ogkit Dette fungerer helt GENIALT og får kjøpt alt jeg vil ha med 1-2 tastetrykk EDIT: G11/15 1. verison har 18 programerbare taster med 3 "moduser" så du får totalt 18x3 programerbare Endret 3. desember 2007 av NarilS Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 bind "q" "lastinv;slot10" <-Anbefales Hva gjør denne da?Siden den anbefales.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 "lastinv" er last inventory, du bytter altså mellom de to siste våpen du brukte. "slot10" er det samme som nullknappen som blir brukt for å lukke de fleste menyer. Ønsker du å få bort en kjøpe-/radio-/teammeny uten å flytte hånden trykker du bare q. Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Aha,kjempe kjekt Dette fungerer vell på 1.6 og source <3 1.6:) Endret 11. desember 2007 av BitFrost^ Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 kan noen forklare litt mer om det siktescriptet? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hva trenger du å vite? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå