Gå til innhold

Ny PC oppgradering for 10.000?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal oppgradere mye av PCen min, og tenkte å bruke ca. 10 000 kr. Det skal være en PC til hovedsakelig spilling. Da skal jeg ha nytt:

- HK

- Skjermkort

- Ram

- CPU

- Strømforskyning (har 500w nå, tror jeg må ha mer etter oppgradering?)

Hadde tenkt meg 2 gig ram og GeForce 8800 GTX (?), men vet ikke hvilke merker jeg skal velge og hva jeg burde prioritere? Det er også pluss hvis ting er stille gående.

Noen som kan hjelpe meg litt her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg skal oppgradere mye av PCen min, og tenkte å bruke ca. 10 000 kr. Det skal være en PC til hovedsakelig spilling. Da skal jeg ha nytt:

- HK

- Skjermkort

- Ram

- CPU

Hadde tenkt meg 2 gig ram og GeForce 8800 GTX (?), men vet ikke hvilke merker jeg skal velge og hva jeg burde prioritere?  Det er også pluss hvis ting er stille gående.

8766090[/snapback]

Her! :)

Lenke til kommentar

- HK

- Skjermkort

- Ram

- CPU

Hadde tenkt meg 2 gig ram og GeForce 8800 GTX (?), men vet ikke hvilke merker jeg skal velge og hva jeg burde prioritere?  Det er også pluss hvis ting er stille gående.

8766090[/snapback]

Her! :)

8766512[/snapback]

Hvorfor ikke 800MHz RAM?

Og hvorfor skal han kjøpe ny 500w psu når han har det fra før?

Mitt forslag

forskjellene er stort sett billigere hovedkort, 800MHz RAM, skikkelig CPU kjøler og mye kraftigere PSU (som klarer 8800GTX i SLI)

Lenke til kommentar

takk for forslag :thumbup: ser at begge anbefaler Asus GeForce 8800 GTX - så regner med at det er det beste kortet til den prisen, men er GTX Ultra MYE bedre, eller er det ikke vært å bruke mer penger på det? Bråker dette kortet mye?

Ser også at begge anbefaler Intel Core 2 Duo E6600, er ikke AMD et alternativ?

Lenke til kommentar
takk for forslag  :thumbup:  ser at begge anbefaler Asus GeForce 8800 GTX - så regner med at det er det beste kortet til den prisen, men er GTX Ultra MYE bedre, eller er det ikke vært å bruke mer penger på det? Bråker dette kortet mye?

Ser også at begge anbefaler Intel Core 2 Duo E6600, er ikke AMD et alternativ?

8768691[/snapback]

AMD er ikke et alternativ nå enda nei :) viss du vil ha mest for pengene da? regner med at du vil det...som sakt, hvilken skjerm sitter du på? hvilke oppløsninger kjører du? Kan hende at GTX kortet er overkill...

Lenke til kommentar

hmm, da er kanskje GTX overkill, jeg sitter på en 17" med 1280*1024 oppløsning. Er det ikke noe vitts med GTX da? hvilket kort burde jeg kjøpe i steden for? Eventuelt hvordan skjerm er digg til GTX kortet?

zaltmann: vil ha mest for pengene, seffbjeff, så da dropper jeg AMD :p

Lenke til kommentar

faen! jeg kjørte ribben på et skjær i forrigårs :blush: Nå blir det ingen ny PC med det første, hehe. MEn takk for all hjelp, så returnerer jeg igjen til høsten med samme spørsmål. Får se lyst på det: da får jeg mer for pengene :w00t:

Endret av $ig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...