Gå til innhold

Prosjekt - Server med Hobbyplater - (280507)


Anbefalte innlegg

hw_thumb_main.jpg

Slik ser kabinettet ut 28.05.2007. Bildet er tatt fra siden

 

Da er prosjektet startet, 28.05.2007. Arbeidslogg finner du Her

 

Setter veldig pris på tilbakemeldinger/kommentarer/ris-ros. Dette er min første mod case.

 

Et komplett album, men større bilder etc. kan du finne her : Album

 

Oppdateringer :

28.05.2007 : Påbegynnelse, og frem til harddisk hyller

29.05.2007 : Sidedører

30.05.2007 : Album lagt til

Endret av oyvindell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilig :) Hvordan er festemekanismen til harddiskene i Cooler Master drevrammen? Håper du ikke må frem med skrujern og slikt. Hvordan er luftstrømmen? Luft går jo inn ved drevene, men hvor går lufta ut?

 

Spennende prosjekt, håper bare det blir gjennomført. Det forrige prosjektet med plass til 30+ disker ble ikke fullført, noe som er litt kjipt for oss lesere ...

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Stilig :) Hvordan er festemekanismen til harddiskene i Cooler Master drevrammen? Håper du ikke må frem med skrujern og slikt. Hvordan er luftstrømmen? Luft går jo inn ved drevene, men hvor går lufta ut?

 

Spennende prosjekt, håper bare det blir gjennomført. Det forrige prosjektet med plass til 30+ disker ble ikke fullført, noe som er litt kjipt for oss lesere ...

 

Goscinny ;)

8730528[/snapback]

 

Selve harddiskene blir skrudd fast i drevrammen, men drevrammen blir ikke skrudd fast i kabinettet, men en bruker sidedekslene her til å lage en mekanisme. På den måten er de enkelt å ta ut en drevramme uten å skrue noe.

 

Ang. lufting så er ikke alt helt avklart enda. Kommer nok til å avvente litt her for å finne en bra løsning som fungere, eller ta dette i ettertid når en ser hva varme som faktisk blir utviklet, og hvor evt. flaskehalsene er her. Kabinettet er 40cm dypt, og derfor er det ikke langt bakover drevrammene må blåse luften før andre vifter kan føre luften ut av kabinettet på baksiden...håper eg :)

 

Og kabinettet kommer til å bli fullført :)

Lenke til kommentar
Smart med filterene.

 

Ang vifter så har du jo 12 12cmvifter som blåser luft inn i kabinettet, kansje du kunne hatt ett par på 25cm til å blåse ut? :hmm:

8737148[/snapback]

 

Litt usikker faktisk hvor mye de 120mm viftene vil klare å trekke luften bakover. Hvis dette viser seg til å kunne gjøres, vil eg nok montere et par større vifter bak som du snakker om.

 

Ellers har eg vært på tanken å montere noe annet for å dra luften ut i steden for å "blåse" den ut.

 

Setter pris på ideer her :)

Lenke til kommentar
Legger et lite "bokmerke" her, slik at jeg kan følge med på prosjektet :yes:

 

er litt spent på å se hvordan dette blir, sålangt ser det veldig lovende ut! :thumbup:

 

Hvordan har du tenkt å gjøre med cd/dvd-rom?

8731713[/snapback]

 

Tror eg skipper cd-rom totalt her, og kjører dette på en usb esktern løsning når eg har behov for det. Er egentlig bare under selve OS installasjon eg bruker en cd.

 

Men, har kikket litt på kabinettet, og det finnes rom for å lage smarte løsninger her..så kanskje når andre ting har blitt ferdigstillt dukker det opp en cd-rom :)

Lenke til kommentar
Høres i grunnen bra ut. :yes:

 

Har du tenkt å ha hjul på kebinettet?

8737625[/snapback]

 

Ja, vekten på selve kabinettet er "ok" nå, men når den er fyllet opp med diverse hardware vil eg nok tippe på en totaltvekt rundtom 35-40kg (skjerm på toppen).

 

Regner med IKEA har et bra utvalg av hjul eg kan bruke.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...