Skagen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hei. Som en aktiv saumfarter av forumet Lydkort & PC-høyttalere har jeg sett en del forvirring rundt hva som skal postes i nevnte kategori, og hva som skal postes i andre spesialiserte underfora man finner her. Derfor foreslår jeg å flytte over strickytråden "Fakta om lyd" til Lyddiskusjon, og bytte ut stickytråden "Ny forumkategori for MP3-spillere" med en tråd kalt "Hva kan jeg poste her?"- eller "Les meg før du poster!"-tråd slik som dette: (jeg har endret beskrivelsen på noen kategorier) Retningslinjer for lydkort & PC-høyttaler-forumet: I denne kategorien kan man diskutere lydkort og PC-høyttalere. Med PC-høyttalere menes små, kompaktanlegg som hører til PCen og PC-pulten, eksempelvis Creative og Logitec. Hifi-anlegg og høyttalere har egne kategorier (se under). - Lurer du på hva som skal postes hvor kan du benytte oversikten under. Oversikt over lydrelaterte kategorier: Bærbart (MP3-spillere, CD-spillere osv) - Her kan du diskutere alt om bærbare enheter som MP3 og CD-spillere. Hodetelefoner - Her kan du diskutere hodetelefoner, headsett og alt annet om faller natulig inn under hodetelefoner. Stereo- og surroundanlegg - Hifi stereo- og surroundanlegg. Diskuter forsterkere, CD-spillere, og alt som faller naturlig under denne kategorien. Høyttalere - Hifi-høyttalere, subwoofere, spikes, elementer, høyttalermerker og alt annet som faller naturlig inn under høyttalere. Lyddiskusjon - Diskuter alt som har med lyd å gjøre. Formater, akustikk, resonans, og alt annet som faller inn under denne kategorien. Bilstereo - Lurer du på hvordan du skal kople til stereoen i bilen din? Er du usikker på hva slags anlegg du skal kjøpe? Til slutt vil jeg også foreslå å legge inn enn lenke til Lydkort & PC-høyttalere i oversikten av underfora i Lyd, slik som lenken til Bilstereo nederst. Edit: Når jeg tenker over det er det kanskje mest naturlig å flytte Lydkort & PC-høyttalere til Lyd-delen av Lyd & Bilde, og heller ha en lenke til Lydkort & PC-høyttalere i oversikten av hardware-forumet? Endret 28. mai 2007 av skag1 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Syns som jeg har sagt tidligere at å forandre navnet på kategorien høyttalere til Hifi-høyttalere. Flest folk leser ikke "les meg" tråder før de poster,de gidder rett og slett ikke. Ellers syns jeg det som nevnes kan være med på å rydde opp en del. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Sant, er tilsynelatende få som leser "les meg"-stickyer. Men når folk først poster feil tiltross for at man har en svært klar og tydelig "les meg"-tråd kan man henvise til denne om man stenger eller flytter tråder. Selv om folk ikke gidder å lese "les meg"-trådene ligger ansvaret hos trådstarterne når de gjør ting som disse postene sier man ikke skal. De som faktisk leser slike poster vil jo også kunne hjelpe moderatorer i å holde ting i orden ved å rapportere ting som ikke er i henhold til "les meg"-tråden. Endret 28. mai 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Har lagt til en snarvei fra Lyd og bilde kategorien. Så får vi se om vi kan gjøre enkelte andre tiltak også for å få bukt med problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg