Kenny Bones Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hei! Kjæresten min kjøpte en HP Pavilion 2400dv i September i fjor og for et par dager siden tenkte jeg skulle sjekke ut Recovery partisjonen på maskinen. Bootet opp mot den, men ble nervøs underveis da det virket som om den formaterte hele disken. Noe som ikke burde bli gjor og det var ikke mulig å stoppe prosessen heller. Så jeg slo av maskinen (veldig veldig dumt) og når maskinen bootet opp igjen, fikk jeg feilmelding om at "hal.dll" ikke finnes og at den må installeres på nytt. Prøvde så Recovery Console, valgte den installasjonen som stod der og kjørte chkdsk /r. Ingenting forandret seg. Så jeg hentet en USB-disk, kjørte Knoppix fra CD og kopierte over alt jeg måtte ta vare på. Sjekket også på system32-mappa på c:\ for å se om jeg bare kunne kopiere over en hal.dll-fil. Men til min store forundring var ikke System32-mappa der i hele tatt! Så jeg prøvde å kopiere over fra d:\ (som er recovery partisjonen til HP) og når jeg da igjen kjørte Recovery Console, så jeg at det nå var dukket opp TO Windows-installasjoner! Jaha, tenkte jeg og skjønte jo da at når jeg hadde kjørt chkdsk /r forrige gang så hadde ckhdsk "reparert" Recovery partisjonen. Så nå får jeg ikke bootet til den og heller ikke reinstallert maskinen slik som når den kom fra HP. Og så smart som HP er, så sendte de jo selvfølgelig ikke med Recovery CDer.. Idiotiske HP! Har sendt mail til HP om dette, så forhåpentligvis får jeg Recovery CDer i posten. Men jeg fant en Windows XP Pro med SP2 som var med en Dell bærbar som jeg hadde fra forrige jobb og kjørte den og installerte. Etter installasjonen var det jo et ganske rot med å finne drivere fordi jeg hadde jo ikke driver til en eneste ting. Måtte da gå på en annen maskin, laste ned drivere osv. Så nå fungerer maskinen sånn litt ihvertfall. Men mangler store deler av HP-programvaren. Har installert alt jeg fant av downlaods på HP-siden, men det er fortsatt en del ting som mangler. Men hovedproblemet akkurat nå er det at Windows ber om å aktivere Windows. Jeg prøver å aktivere via Internett og får en feilmelding om at nøkkelen er ugyldig. Prøver da å skrive inn den originale nøkkelen som står under maskinen og trykker "prøv igjen". Men da skjer det ingenting. Det ser ut til at msoobe.exe henger seg eller noe sånt. Hva i sv*rte skal jeg gjøre? Bli helt gal av disse "automatiske" funksjonene fra HP, Dell og Microsoft som lissom skal gjøre hverdagen vår enklere.. Hva skal jeg gjøre? Bør jeg bare vente med dette til jeg eventuelt får recovery cder fra HP? Eller skal jeg prøve å fikse aktiveringen av Windows? Edit: Noen som vet om jeg kanskje kan få fikset recovery partisjonen? Burde jo gå an å kanskje laste ned denne? Eller få bootet til den partisjonen likevel? Når jeg ser på den partisjonen, så ser jo alt riktig ut. Endret 28. mai 2007 av Randy Sledgehammer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå