Gå til innhold

Klarer MSI K8N NEO4 (S939) opp mot fsb300?


pcp160

Anbefalte innlegg

Skal gi fra meg min trofaste Opteron 146 som jeg har kjørt 300x10=3,0Ghz på så lenge jeg har hatt den. Har vært brukt på A8N Deluxe, og DFI LP Expert, men DFI kortet skal jeg beholde, og A8N har jeg solgt, så trenger et billig enkelt HK å sette denne Opty'n i. Det er i grunn ingen krav til utstyr og ytelse utover at det bør klokke litt.

 

Ser at bla Komplett da har MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939 til en billig penge. Har ingen erfaring med dette kortet så derfor lurer jeg på om det erfaringsmessig hos andre har vært brukbart til klokking. Blir vel rundt 260-280fsb på det nye oppsettet siden det blir luftkjølt.

Hva er maks V-core med dette hk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for fine tilbakemeldinger. Chipsetvifte hadde jeg nesten glemt siden jeg har brukt vann på de siste hk som har vært utstyrt med en sånn liten veps.

Men da ser det ut til at det klokkemessig vil være mulig, men får spørre han som skal ha dette om han vil legge på litt for å slippe viften.

 

Kortet du nevner Lucky kan jo være et ok alternativ, og ser jo også at man får A8N Premium for 410 kroner (ganske utrolig egentlig, de har det jammen godt de som ligger et år eller to etter utviklingen :p )

Lenke til kommentar

jeg har k8n platinum, som er helt likt...

chipset vifta bør du bytte med en gang, den støyer big time, ellers er det et bra og stabilt kort.

har derimot ikke overklokket noe særlig, sitter bare med 225 fsb til vanlig

 

edit: det er veldig enkelt å bytte chipset vifta btw, bare kjøp en billig og bra en

jeg har denne, https://prisguiden.no/product.php?productId=27259

men hvis du skal overklokke veldig bør du kanskje ha en bedre en

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=46163

Endret av tobbesen
Lenke til kommentar
jeg har k8n platinum, som er helt likt...

chipset vifta bør du bytte med en gang, den støyer big time, ellers er det et bra og stabilt kort.

har derimot ikke overklokket noe særlig, sitter bare med 225 fsb til vanlig

 

edit: det er veldig enkelt å bytte chipset vifta btw, bare kjøp en billig og bra en

jeg har denne, https://prisguiden.no/product.php?productId=27259

men hvis du skal overklokke veldig bør du kanskje ha en bedre en

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=46163

8723977[/snapback]

Hva slags skjermkort har du?

Blir nok ganske trangt med begge de kjølerene du nevner.... :hmm:

Lenke til kommentar

Jaggu er det vifte på det kortet også :) Trodde ikke at det var det.Var litt kjapp på labben der :blush:

 

Men da ville jeg nok heller satset på A8N Premium som pcp 160 viser til.Det har jeg brukt et år,og har bare godord å si om det.Unntatt maks vcore 1.55v.Men det klarer vanligvis glatt 300mhz fsb.Mitt hadde ikke problem med fsb 320.

Lenke til kommentar
Jaggu er det vifte på det kortet også  :) Trodde ikke at det var det.Var litt kjapp på labben der :blush:

 

Men da ville jeg nok heller satset på A8N Premium som pcp 160 viser til.Det har jeg brukt et år,og har bare godord å si om det.Unntatt maks vcore 1.55v.Men det klarer vanligvis glatt 300mhz fsb.Mitt hadde ikke problem med fsb 320.

8724108[/snapback]

 

har a8n-pre selv og det er jo en overklokkers drøm.....

 

Ellers så hadde jeg et msi k8n-neo2 kort som klarte 300 fsb så det vil overraske meg dersom neo4 klarer samme bragden..

Lenke til kommentar
Jaggu er det vifte på det kortet også  :) Trodde ikke at det var det.Var litt kjapp på labben der :blush:

 

Men da ville jeg nok heller satset på A8N Premium som pcp 160 viser til.Det har jeg brukt et år,og har bare godord å si om det.Unntatt maks vcore 1.55v.Men det klarer vanligvis glatt 300mhz fsb.Mitt hadde ikke problem med fsb 320.

8724108[/snapback]

Ja, tror nok ved nærmere ettertanke at jeg vil forsøke å få han som skal overta min 146 det A8N Premium kortet, det er et kort jeg vet er bra og som jeg kjenner godt også. 1,55V er tilstrekkelig til den farten han skal ha.

Regner forresten med at han overtar Gainward 6600GT glh kortet mitt også (hvis jeg finner orginalkjøleren... :whistle: ), så det burde uansett gå greit plassmessig med erstatningskjølere på chipset om det blir et annet hk.

Lenke til kommentar

Vil bare takke for innspill, og si at jeg tok en egen avgjørelse og "løp og kjøp(te)" det A8N SLI Premium kortet for Kr 410. Syns det var et så rasende godt tilbud at jeg bare måtte ha det :D

 

Nye eier blir helt sikkert fornøyd, og siden det kortet har heatpipe slipper jeg å bytte ut eventuelle plagsomme veps ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...