Gå til innhold

Bilde rett på pc-skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For nikon finnes det et program som heter Nikon Camera Control Pro. Den lar deg styre absolutt alle funksjoner fra datamaskinen via USB/Firewire, og kan være veldig praktisk til f.eks studiobruk. Hastigheten er selvsagt knyttet opp til kameramodellen. Med D50-D70 er det ofte treegt.

 

Programmet koster ca 400,-

 

Kamera behøver bare å settes i PTP modus i motsetning til normalt Mass Storage før du plugger inn USB/Firewire.

Lenke til kommentar

Canon har også dette programmet. Full styring fra maskin. Bildet kommer opp når du har tatt det. Kan velge at bildet bare skal lagres på maskin eller kameraets minnebrikke eller begge deler.

 

Jeg for min del sletter aldri bilder fra minnebrikken før de her blitt brent på DVD-plate (sammtidig lagret på datamaskinen).

 

Du sier jo ikke hvilket kamera du har.

Lenke til kommentar
For nikon finnes det et program som heter Nikon Camera Control Pro. Den lar deg styre absolutt alle funksjoner fra datamaskinen via USB/Firewire, og kan være veldig praktisk til f.eks studiobruk. Hastigheten er selvsagt knyttet opp til kameramodellen. Med D50-D70 er det ofte treegt.

 

Programmet koster ca 400,-

 

Kamera behøver bare å settes i PTP modus i motsetning til normalt Mass Storage før du plugger inn USB/Firewire.

8716823[/snapback]

 

Hvor har du funnet det programmet så billig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Nikon Capture Control! Den har jeg VELDIG god erfaring med, kan styre kameraet totalt (nesten ihvertfall) og den laster inn bildene samtidig som du tar dem dersom du har valgt dette, du kan også velge at den skal bypasse minnekortet og bare lagre bildene på pc'n.

 

Wiken..:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Canon har også dette programmet. Full styring fra maskin. Bildet kommer opp når du har tatt det. Kan velge at bildet bare skal lagres på maskin eller kameraets minnebrikke eller begge deler.

 

Jeg for min del sletter aldri bilder fra minnebrikken før de her blitt brent på DVD-plate (sammtidig lagret på datamaskinen).

 

Du sier jo ikke hvilket kamera du har.

8717358[/snapback]

 

 

Hva heter et slikt program du beskriver til Canon?

Lenke til kommentar
Hva heter et slikt program du beskriver til Canon?

9065429[/snapback]

 

Du fikk sikkert med deg programmet "Zoom Browser" hvis du har Canon, og i det programmet ligger det noe som heter "Remote shooting", det er bare å lete litt, sikkert litt forskjellig hvor det ligger, alt ettersom hvilken versjon man har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...