arne22 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Finnes det noe diskusjonsforum for juss på et profesjonelt eller semiprofesjonelt nivå, der man kan diskutere innholdet i fagliteratur, trene på juridisk metode og slike hyggelige aktiviteter ? Noen som vet om et slikt forum og som kan legge en link ? Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Finnes det noe diskusjonsforum for juss på et profesjonelt eller semiprofesjonelt nivå, der man kan diskutere innholdet i fagliteratur, trene på juridisk metode og slike hyggelige aktiviteter ? Noen som vet om et slikt forum og som kan legge en link ? 8716270[/snapback] Har tenkt på det samme som deg. Etterlyser en slags "kollokvietråd" Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Er det en side som finnes? 8717605[/snapback] Det er ei news-gruppe :-) via Google Groups: http://groups.google.com/group/no.fag.jus/topics Om seriøsiteten er høy aner jeg ikke, men det er vel stort sett akademikere og geeks som bruker news nå til dags, så jeg vil tro at seriøsiteten er nogenlunde om du ser bort fra sedvanlige kranglefanter og troll. Endret 27. mai 2007 av olsen Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Finnes det noe diskusjonsforum for juss på et profesjonelt eller semiprofesjonelt nivå, der man kan diskutere innholdet i fagliteratur, trene på juridisk metode og slike hyggelige aktiviteter ? Noen som vet om et slikt forum og som kan legge en link ? 8716270[/snapback] Har tenkt på det samme som deg. Etterlyser en slags "kollokvietråd" 8716950[/snapback] Hvordan da, tenker du på? En tråd der noen velger en eksamensoppgave og så jobber vi sammen om å løse den og diskuterer/krangler om diverse problemstillinger? Eller hadde du andre tanker om hvordan det skulle foregå? Kunne i alle fall blitt et morsomt prosjekt som jeg hadde kastet meg med på. Vi har en del gode jushoder her inne, så det hadde nok vært mye å lære av sånt. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Finnes det noe diskusjonsforum for juss på et profesjonelt eller semiprofesjonelt nivå, der man kan diskutere innholdet i fagliteratur, trene på juridisk metode og slike hyggelige aktiviteter ? Noen som vet om et slikt forum og som kan legge en link ? 8716270[/snapback] Har tenkt på det samme som deg. Etterlyser en slags "kollokvietråd" 8716950[/snapback] Hvordan da, tenker du på? En tråd der noen velger en eksamensoppgave og så jobber vi sammen om å løse den og diskuterer/krangler om diverse problemstillinger? Eller hadde du andre tanker om hvordan det skulle foregå? Kunne i alle fall blitt et morsomt prosjekt som jeg hadde kastet meg med på. Vi har en del gode jushoder her inne, så det hadde nok vært mye å lære av sånt. 8718566[/snapback] Ja, nettopp. Mine tanker var at vi kunne diskutere innenfor de rammene som jussen oppsetter. Diskutere "innenfor" loven altså med en viss grad av seriøsitet og virkelighetssans. Ikke nødvendigvis eksamensoppgaver, kan like gjerne være virkelige, aktuelle saker. Så slapp vi kanskje at en eller anne, midt i diskusjonen og drøftelsen, hiver seg inn og sier "Bare dra til dommeren du, det hadde jeg gjort ..." Endret 28. mai 2007 av Gaidaros Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 prøver med en tråd her forhåpentligvis funker den!! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Diskusjonen kan fortsette i Jus-tråden på høyt nivå!. Denne stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg