prarne Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hei, har en gammel bærbar HP omnibook som trenger ett nytt liv. PC en har følgende spec: Pentium II 266 Mhz 128 RAM Hvilket operativsystem anbefales for at PCen skal oppleves som rask og responsiv? (Tenkte på Win 98, men har lyst til å prøve en brukervennlig linux variant, har ingen erfaring med linux) Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg har lite erfaring med Linux men har intrykk av att Linux er ganske snille mot små laptop`er.. Hadde jeg imidlertid brukt den bærbare datamaskinen din hadde jeg instalert Windows 98.. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Ubuntu er en flott distro, men om den kjører greit på lite ressurser, tør jeg ikke å si noe om. Link: http://www.ubuntu.com/ Antar følgende forumkategori kan gi hjelp ang. linux: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=27 Endret 27. mai 2007 av norbat Lenke til kommentar
toretors Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Du får ikke kjørt ubuntu på den maskinen der. Du kan prøve xubuntu, men det er også litt i overkant av hva den maskinen der greier. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Hvor stor HDD har du? Linux er absolutt og anbefale. EDIT: Det finnes utallige versjoner/distroer av Linux. Xubuntu vil kjøre fint på din data. Du har jo andre alternativ også, som f. eks DSL (Damn Small Linux) Slax er et annet alternativ. Her er det en liste over alle Linux-distroer. Endret 27. mai 2007 av Jallenbo Lenke til kommentar
prarne Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Hei, takker for alle svar. HDD er på 30 gig, så plassen er det ikke noe å si på. Har sett litt på slackware linux. Virker som ganske grei. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå