Gå til innhold

Kun blanke sider med Opera 9.21 etter systemfeil


TSP

Anbefalte innlegg

Hei. Tidligere i dag bestemte maskinen min seg for å få en systemfeil. Det var noe med "Remote Procedure Call" eller noe lignende det som ikke ga svar fra seg. Derfor måtte PCn restartes i løpet av 59 sekunder.

 

Jeg lukket alle vinduer, til og med Opera og jeg opplevde ingen feil eller unormaliteter når jeg lukket igjen Opera eller andre programmer. PCn min restartet omsider, jeg startet opp Opera som vanlig, men _alle_ sider var blanke, i alle fall etter jeg refreshet. Jeg konkluderte med at jeg kunne restarte maskinen selv for å se om det hjalp. Men nei, det hjalp ikke.

 

Jeg så meg nødt til å reinstallere Opera. Så jeg avinstallerte Opera, installerte deretter Opera 9.21 på nytt. Det hjalp ingenting. Sidene jeg besøkte var fortsatt blanke. Forsøkte de samme sidene i IE7 og Firefox noe som gikk bra.

 

Jeg gjorde dette ytterligere to ganger. Deretter gikk jeg inn i Programdata på min bruker og slettet alt om Opera der. (farvel bokmerker, utseender og passord... :hm: ) Sjekket Programfiler at alt var slettet der. Restartet maskinen etter alt dette var gjort. Gjorde et søk for å se om jeg kunne finne noen gjenværende Operafiler som skulle slettes, men nei. Deretter installerte jeg Opera 9.21 på nytt. Men fortsatt kommer det kun blanke sider.

 

Jeg sjekket og ryddet opp maskinen med nod32, superantispyware og ad-aware SE Personal. Avinstallerte Opera igjen, installerte på en annet sted enn det som er vanlig. Hjalp det? Nei!

 

Så hva er feil, kan jeg gjøre noe med det, eller kan det virke som om jeg må formatere maskinen før jeg kan bruke Opera igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig kunne jeg tatt kopi av filene, men har ikke mange bokmerkene og bruker dem sjelden. Passordene skriver jeg inn selv uantsett om de er lagret eller ikke. Og utseendene finner jeg kjapt nok igjen selv, så var ikke så ille. ;) Gadd ikke stresse med bakcup.

 

Jeg har testet på samme maskin å se nettsider i Internet Explorer 7 og Firefox. Men virker ikke.

 

Samtidig, kanskje har du et poeng med at det er noe med nettverket for jeg er et annet sted i dag enn tidligere, maskinen var i hvilemodus under "flyttingen" og Opera var på, det var først etter restarten på grunn av en systemfeil det ikke virket. Men tviler sterkt på at det har noe med nytt nettverk, for det virker overhodet ikke logisk.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Jeg har testet på samme maskin å se nettsider i Internet Explorer 7 og Firefox. Men virker ikke.

8708970[/snapback]

Altså er det ikke nettleserens feil, og du kan begynne å lete etter andre feilkilder.

Og at noe ikke virker logisk betyr ikke at det ikke er feilkilden ;)

Lenke til kommentar
En systemgjenoppretting burde gjøre susen.

Tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting.

8709244[/snapback]

Vil avvente det.

 

Prøvde CCleaner. Slettet alt (tok backup av registerfilene som ble slettet)

I tillegg slettet jeg noen filer manuelt, som jeg helt sikkert visste ikke skulle være der. Deretter restartet jeg. Installerte, kjørte ikke Opera, restartet maskinen. Startet opp Opera, fortsatt samme feil. Men fant ut at html lagret lokalt på maskinen fint kan vises.

 

EDIT: Fant en installasjonsfil for Opera 9.10. Da virker det. Må være noe rart med installasjonsfilen for opera 9.21, eller 9.21 i seg selv.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...