Ni kon Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Kom hjem i dag til masse reklame som vanlig. Og jeg hiver som regel alt med unntak av det som intresserer meg, og i dag bladde jeg gjennom Expert reklamen. Og der lyser mot meg: Nikon Objektiv 55-200 VR til kun 2.799,- Wow! Knallpris tenkte jeg og sjekket dermed opp på nettet: https://prisguiden.no/product.php?productId=29586 Her er det samme: http://www.expert.no/produkter.asp?sku=665...nje=0&kamp_id=0 og på nettbutikken til butikken koster det 2.199,- http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=66572&site=2 Si meg grenser dette opp mot svindel? Endret 21. mai 2007 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Pkt. 1 Du fant altså en brosjyre/annonse med en pris på produkt X som var høyere enn i en annen butikk du fant på nettet ? Pkt. 2 Prisforskjellen var vesentlig mellom annonsen og billigste nettbutikk ? -------- Dette er helt normalt. Sjekk gjerne andre produkter og sammenlign Elkjøp, Siba, Expert o.l. med ulike nettbutikker og du vil finne svar på spørsmålet ditt. Endret 21. mai 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Si meg grenser dette opp mot svindel? Nei Mr. Dahle, det gjør nok ikke det og dermed er topicen noe misvisende Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 For det første, den første linken du postet viser IKKE til samme produkt som nevnt. Prisguide linken din viser til versjonen uten VR. At ting er billigere på nett er vel ikke noen nyhet? Butikker kan selge ting så dyrt de vil... det er din oppgave å sørge for at prisen står i stil... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Når prisen nesten er det dobbelte av nettpris syns jeg dette er svindel! De markedsfører et produkt som om det skulle være et knalltilbud, noe det ikke viser seg å være. For meg er det uten tvil svinel, og siden jeg er en kjempe drittsak skal jeg kontakte forbrukerombudet i morgen. Her kombinerer de ord som trygghetsforsikring og lar produktet fremstå som et knalltilbud. Meg vs Expert i morra! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Expert: 2799,- DDMR: 1825 ;- Nesten tusenlappen i forskjell. Jeg går i kamp med de i morra Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Øh. Du er klar over at dette og dette er to forskjellige objektiver, ikke sant? Det første uten vibrasjonsdemping og det andre med? EDIT: fotovideo skal ha 1870 for versjonen uten VR, og 3190 for versjonen med. Litt under 3000 er en bra pris for det objektivet. Vet ikke helt hva Bestbuy har gjort for å få så lav pris, men kan evt. være gråimport Endret 21. mai 2007 av Sutekh Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Øh. Du er klar over at dette og dette er to forskjellige objektiver, ikke sant? Det første uten vibrasjonsdemping og det andre med? 8664200[/snapback] Dette er nesten komisk hvis svaret var enda enklere enn det jeg trodde. Er det nå man kaller "eid" Endret 21. mai 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, slutte å drikke så tidlig på dagen. Uansett selges det på nettbutikken for 600 kroner lavere i nettbutikken deres, og det er ille nok! Endrer tittel på denne nå Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du må også huske på mr dahle, at prisene på nettbutikkene ikke har mva, så dette addes etter du har lagt det i vognen, men som for eksempel komplett.no har mva med i prisene, dette kan du selv regulere. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Du må også huske på mr dahle, at prisene på nettbutikkene ikke har mva, så dette addes etter du har lagt det i vognen, men som for eksempel komplett.no har mva med i prisene, dette kan du selv regulere. 8664290[/snapback] Nå tøyser du ille bra. Nettbutikker har ikke lov å selge deg en vare uten å oppgi den totale prisen med frakt og det hele. Eller er ikke den loven innført ennå? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Du får det oppgitt prisen før du kjøper varen, ikke når du ser på den. Altså fulle prisen på varen får du når du kjøper den. Altså i handlevogna. Endret 21. mai 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 BestBuy sine priser er oppgitt med mva i følge det som står på siden, i hvert fall. Frakt kommer på 99 i tillegg, så totalpris hvis du kjøper det hos BB er 2298. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 for de som vurdere kjøpe det: http://www.kenrockwell.com/nikon/55200.htm styr unna Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, slutte å drikke så tidlig på dagen. Uansett selges det på nettbutikken for 600 kroner lavere i nettbutikken deres, og det er ille nok! Endrer tittel på denne nå 8664281[/snapback] + på 99,- kr i frakt og du er nede i usle 500,- kr i prisforskjell. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Så må du vente et par dager før du får gaven din, og det er TORTUR! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, slutte å drikke så tidlig på dagen. Uansett selges det på nettbutikken for 600 kroner lavere i nettbutikken deres, og det er ille nok! Endrer tittel på denne nå 8664281[/snapback] + på 99,- kr i frakt og du er nede i usle 500,- kr i prisforskjell. 8664430[/snapback] 500 kroner på en vare til 2800 kroner er rimelig mye, faktisk over 17%!! Spesielt når det fremstår som et knalltilbud uten like. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Så må du vente et par dager før du får gaven din, og det er TORTUR! 8664442[/snapback] Men så kan du sende det tilbake etter å ha brukt det litt + få alle penga tilbake. Netthandel har fordeler og ulemper, dog er det flest fordeler for forbrukeren Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 for de som vurdere kjøpe det: http://www.kenrockwell.com/nikon/55200.htm styr unna 8664366[/snapback] Ken Rockwell fordi dette kjem frå ein mann som har kledd eit kamerahus i elefantpenisskinn, tar eg _ikkje_ det han fyren her påstår for god fisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå