Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Voldtekt? Eller Fyllesex?


Gjest Gjest_Meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg_*

I går hadde jeg tidenes jævligste opplevelse. Jeg var på byen med noen veninner, og etter hvert mistet jeg dem. Jeg var lei og kjedet meg, og rusen hadde begynt å dabbe litt av. Så møtte jeg tilfeldigvis en kompis av broren min ved baren, og ble glad for å se kjentfolk. Han fortalte at Broren min var på nach ikke så langt unna, og lurte på om jeg ville være med. Joda, klart jeg ville det, veninnene mine hadde jeg jo mistet uansett.

 

Det skulle være i leiligheten til min brors bestekompis, og vi var vel seks stk. der eller noe. Jeg hadde det kjempegøy, og de sjenket meg så bare det. Vanligvis ville jeg vært skeptisk til slikt siden det var bare gutter der, men det var jo broren min, så da tenkte jeg ikke over det. Resten av kvelden husker jeg mindre og mindre av. Min brors bestekompis ble klåete, og jeg synes det var ekkelt. Så er alt svart en stund. Det neste jeg husker er at jeg lå i en seng uten klær, og han var over meg. Holdt hendene mine. Jeg var fremdeles borti natta full, men ba ham slutte og prøvde å vri meg unna. Smerten nedentil var helt ubeskrivelig, og jeg gråt.

 

Etter det må jeg ha sovnet, hvordan jeg klarte det aner jeg ikke. Jeg voknet ihvertfall opp ved ham i dag tidlig og snek meg ut.

 

Nå er jeg bare dårlig. Kvalm. Går rundt som en zombie, har kloremerker over alt. Og det er vondt. Jeg har ennå ikke vasket meg, sånn i tilfelle jeg skal være dum nok til å gå til politiet. Men hvem vil tro meg? Jeg er sint på meg selv og broren min for å la noe slikt skje. Og bestekompisen er en god venn av familien. Jeg har sett ham nesten hele livet mitt. Men hva gjør jeg nå? Jeg kan liksom ikke si det til noen, og jeg orker ikke lage mye styr ut av det. Vil bare glemme. Utslette bildene, få den ekle smerten bort. Kaste opp.

 

Det er utenkelig å prate med broren min om det. Vi har aldri vært særlig nær, og han holder nok med kompisen sin. Dette kan jo være den klassiske historien om jenten som blir full og har sex, men som angrer, og derfor sier hun ble voldtatt.

 

Voldtatt er foresten et ekkelt ord. Jeg vil ikke bruke det. Han var bare en full og kåt gutt. Og jeg, naiv. Dum.

 

Dere vil nok si jeg skal gå til politiet. Jeg er klar over den muligheten. Tviler på at jeg kommer til å gå, men uansett. Det er ikke 100 "gå til politiet, annmeld jævelen!" svar jeg vil ha. Egentlig er jeg ikke sikker på hva jeg vil ha, jeg vil bare si det til noen uten at det kan få konsekvenser, og helt anonymt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo gå på et krisesenter eller no... Snakk med noen der

 

Når det er sagt så er vel definisjonen på voldtekt ufrivillig voldelig/tvungt samleie. Du skriver også at du svartnet, og at han holdt hendene dine nede, så. Du sa også at han skulle gi seg, ergo voldtekt. Men gå å snakk med noen, kanskje en plass hvor de kan ta prøver (beviser) på hva han gjorde.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Går jeg til krisesenter vet jeg hva de vil gjøre. De vil presse meg til å anmelde, og det vil ikke jeg, jeg greier ikke det. Jeg føler meg ikke i stand til å prate med noen om det heller, å skrive er så mye lettere.

Lenke til kommentar

Kanskje snakke med noen i familien/evnt. noen på et krisesenter eller lignende. Jeg er også opptatt av at du oppsøker politiet, jævelen må stå til rette for hva han har gjort. Det er voldtekt og ikke noe annet som skjedd.

 

Et spørsmål.. hvor var broren din oppi alt dette? Har du snakket med han?

Lenke til kommentar

Prat med din bror om dette.. Jeg syntes det blir litt ufrivillig sex/ utnytting pga den tilstanden du var i. Du ba han om å holde opp, men han gjorde det ikke. Om du vil kalle det overgrep, eller voldtekt. Men du burde snakke med fam om dette, eller andre som kan lette litt på det du har inne i deg akkurat nå.

Men jeg ville ha gjort noe med han. Tenk om han gjør dette med andre jenter, vil du det? :S

Lenke til kommentar
Du kan jo begynne med  gå til legen. Da har du alt dokumentert dersom du ønsker å anmelde forholdet senere. Kan hende du tenker anderedes etter noen dager.

 

Dessuten trenger du vel kanskje angrepiller eller noe?

8655781[/snapback]

 

Men om hun velger å gjøre dette, og vente litt til hun har bestemt seg for en annmeldelse eller ikke, er det sånn at leger har taushetsplikt selv ved kriminelle handlinger?

Lenke til kommentar
jeg synes også du bær ta det opp med broren din. jeg ville aldri tollerert at noen hadde sex med min søster på den måten.

8655827[/snapback]

Word.

 

Ta det opp med broren din, som kan ta det opp med "kompisen" sin, på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Du, jenta - hør her.. Der er ikke HER du vil være nå. Jeg kan love deg, og garantere deg - at om du drar til krisesenteret så vil du bli totaloverrasket over hvordan behandlingen du får der er. De vet så utrolig mye mer enn det du noensinne kommer til å få vite av oss her inne. Jeg føler virkelig med deg, men du gjør muligens ditt livs største tabbe om du dropper å gå dit. Tro meg!!! Du vet ikke alt, ikke spill deg selv det pusset med å skape deg et bilde av hva som skjer der, for jeg tror ikke det er det reelle bildet. Dra til krisesenteret. Slå av hjernen din et lite øyeblikk og oppsøk de som VET hva som skal gjøres for din egen del. Etter en stund begynner hodet ditt å bagatellisere hendelser. Og du begynner å lure deg selv.. Dra dit. Det er ditt eget beste, det finner du ut når du har vært der.

 

Men dra dit. Tro meg, du gjør deg selv en stor tjeneste. Skal se om jeg finner tlf. nummerene du trenger.. vent litt..

 

PS! Jeg vet du tror du tar feil. Ja kanskje du gjør det. Kanskje ikke. Det hjelper de deg med å finne ut av. :-) Det er en del av jobben. Ingen blir sure på deg for det.. Ingen!

 

---

 

http://www.oslokrisesenter.no/

Er du kvinne og trenger noen å snakke med?

 

Har du vært eller er du utsatt for vold/mishandling fra en partner, familie eller andre? Har du problemer med å avgjøre for deg selv hva det er som skjer? Ta kontakt med oss så kan vi sammen prøve å finne løsninger. Mange spør

er jeg utsatt for vold/mishandling?

hva gjør jeg når jeg skal bryte forholdet?

hvilke rettigheter har jeg, f.eks. ved samlivsbrudd?

trenger jeg advokat?

Innholdet i samtalene kan være råd/veiledning, informasjon, kartlegging av situasjonen, bistå i å finne løsninger, bearbeiding.

 

Du kan være anonym.

Har du behov for tolk ordner vi dette.

Alle på krisesenteret har taushetsplikt.

Ingen av våre tjenester koster deg noe.

 

Ta kontakt med oss på vår døgnåpne telefon

 

22 48 03 80

 

eller på e-post: [email protected]

eller faks: (+47) 22 48 03 81

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Men jeg har et vagt minne, er ikke sikker på om det er relevant eller noe, men synes å huske at broren min sa noe ala "Du kan bare ta henne, jeg driter i det". Men jeg vet ikke om det var at han kunne legge an på meg eller hva. Uansett, å prate med ham er uaktuelt. Han holder nok med kompisen sin. Ikke orker jeg å prate med noen om det nå heller.

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Til deg.

Jeg tror ikke din bror kommer til, å holde med kompisen sin hvis du forteller han det. Familie går alltid framfor venner! Sånn er det bare!

8655921[/snapback]

Ikke i min situasjon. Jeg og broren min har et sært forhold.

 

Men det er søndag, folk er da ikke på jobb. Tror ikke det er noe krisesenter her heller.

 

Tusen takk for all støtten foresten, jeg setter pris på det.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha gjort noe med det nå. Lar du dette være kommer det til å sirkulere i ditt hue for alltid, å du kommer mest sannsynligvis til å angre for at du ikke gjorde noe når du kunne!

 

Edit: Jeg og min storesøster har også et ganske sært forhold. Ingen av oss liker hverandre noe særlig, men i sånne saker står vi alltid sammen.

Endret av Shahab
Lenke til kommentar

Patience har sagt det som sies skal. Vil bare nevne en mulighet til:

 

Voldtektsmottaket hos Legevakten.

 

De har taushetsplikt og går bare videre med saken om du ønsker det. Om du ikke vil anmelde så skjer det ikke. Men i mellomtiden kan du få sikret spor etter overgrepet slik at du har bevis om du senere ombestemmer deg.

 

Se mer informasjon på denne siden: Link.

 

Geir

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...