Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen 2007 - Resultater

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg kunne starte en tråd om Eksamen i Norsk 07, slik at vi kunne gi hverandre tips til hva man kan skrive om :)

Edit 1: Hvis dere legger ut egne stiler, legg dem i spoiler, da slipper vi unødvendig scrolling, takk :)

Her kan dere skrive om hvordan det gikk, og hvilke karakterer dere fikk ;)

Er det noe annet dere mener jeg bør ha her, si ifra ;)

Edit 2: skiftet emne,det passet bedre ;)

Endret av Tee_C
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kommet på noe særlig, men har tenkt om all den kjeften jeg har fått fra fattern om skolegangen i begynnelsen av ungdomsskolen, har skjerpet meg dog. Og skal bruke det han har fortalt meg om hvordan jeg skal klare meg videre og samtidig at DU kan gjøre noe for verdenen. Kan jo kanskje skildre at jeg kan forme verdenen som jeg vil, både godt og vondt, bare jeg fokuserer nå, så kan jeg få en lykkelig fremtid (wtf?).

Nei og nei, kommer ikke på noe :(.

Lenke til kommentar

Temaet er så stort, vanskelig å velge hva jeg skal skrive om.

Et leserinnlegg om min drøm, min framtid hadde vært greit, men det blir så normalt og flatt.

Trenger virkelig innspill jeg også :p

Lenke til kommentar
Jeg tilhører VGS, men kan likevel komme med et tips angående nynorsk. Ta en titt på språkrådet sine sider. Her er det mange øvingsoppgaver slik at man kan forbedre sine nynorsk ferdigheter :)

Link her: http://www.sprakradet.no/Skole/Nynorsk.nett.no/Oevingar/

8628318[/snapback]

Den sida kan trenges, takk for link :)

Jeg tror jeg skriver litt om befolkning, klima, ressurser og teknologi, det er litt mye, men hvis jeg skriver teksten hjemme først, så har jeg jo sånn sirka peiling på hva jeg skal skrive på eksamen ;)

Lenke til kommentar

Norskeksamen er i ett ord; hvis du skriver det i to, blir det feil. Tenkte du ville vite det siden du har norskeksamen snart :-).

Jeg tilhører VGS, men kan likevel komme med et tips angående nynorsk. Ta en titt på språkrådet sine sider. Her er det mange øvingsoppgaver slik at man kan forbedre sine nynorsk ferdigheter :)

Link her: http://www.sprakradet.no/Skole/Nynorsk.nett.no/Oevingar/

8628318[/snapback]

Takk, det kommer jeg til å trenge :blush:.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Tenkte eg skulle skrive om framtida før og no. Om at for hundre år sidan ville ingen ha trudd at alle familiar har kvar sin bil. Korleis utviklinga har gått når det data, at ein har lært av feila og fiksa dei. Tenkt framover på sikkerheit og sånt.

Vil det bli for stor spredning eller trur de eg kan skrive om såpass mykje?

Lenke til kommentar
Hvis du trekker de viktigste punktene for 100 år tilbake og idag. Så tror jeg nok at det vil gå helt fint!

8631848[/snapback]

Om det er en artikkel forankret i fakta man skal skrive ja. Men om dere skal skrive et kåseri kan temaet være mer fiksjonelt/eventyrlig/oppfunnet :)

Minner dere om reklamen til Telenor om hun lille jenta som for lenge, lenge siden skrev en skolestil om framtidens telefoner med kamera, musikk, videosamtaler, et cetera, og ender opp hos barnepsykolog. Genial reklame som kan være til inspirasjon.

(PS. Har ingen aning angående eksamen deres siden jeg ikke har den selv)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Du kan jo skrive om teknologi.. D er bare til å skrive om ting som kan sje.......

8641444[/snapback]

Har ombestemt meg og skal skrive om teknologi i framtida. Men temaet er jo "Framtiden i mine hender" Så eg burde vel skrive om kva eg vil gjere i framtida?

Lenke til kommentar
Du kan jo skrive om teknologi.. D er bare til å skrive om ting som kan sje.......

8641444[/snapback]

Har ombestemt meg og skal skrive om teknologi i framtida. Men temaet er jo "Framtiden i mine hender" Så eg burde vel skrive om kva eg vil gjere i framtida?

8642053[/snapback]

Nei, altså heftet har tittelen fremtida i mine hender, men du trenger ikke skrive om akkurat det, du skal lage en tekst selv som holder seg noelunde innforbi temaet, altså fremtid.. :)

Lenke til kommentar

8641444[/snapback]

8642053[/snapback]

Nei, altså heftet har tittelen fremtida i mine hender, men du trenger ikke skrive om akkurat det, du skal lage en tekst selv som holder seg noelunde innforbi temaet, altså fremtid.. :)

8642122[/snapback]

Star Wars! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde forbredelses dag på skolen i dag. Snakka en del med læreren ang. teamet "Framtiden i _MINE_ hender"

Det er egentlig et dårlig tema, når du tenker over det.

Skal du treffe innenfor temaet må du få alt under deg. Altså hva _du_ kan/vil gjøre for framtiden, hva du vil med den, skole, utdanning, miljø ect.

For temaet er jo ikke "framtiden i våre hender" men _mine_

Lærerne i denne regionen var usikkre på hvordan de skulle tolke temaet.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

8641444[/snapback]

8642053[/snapback]

8642122[/snapback]

Du må jo holde deg innenfor temaet hvis du skal oppnå en bra karaktere.

Det holder ikke å vri på settingen så den er i nærheten av temat. Husk at temaet er ikke bare "framtid" Tee_C.

Det blir som at en i klassen skrev om wow når vi hadde om dyr på engelsktenamen her.

Skulle jeg skrevet om Teknologi ville jeg nok kommet med mine meninger og mitt syn på det. (Som Stressis sier)

Endret av Husee
Lenke til kommentar
Hadde forbredelses dag på skolen i dag. Snakka en del med læreren ang. teamet "Framtiden i _MINE_ hender"

Det er egentlig et dårlig tema, når du tenker over det.

Skal du treffe innenfor temaet må du få alt under deg. Altså hva _du_ kan/vil gjøre for framtiden, hva du vil med den, skole, utdanning, miljø ect.

For temaet er jo ikke "framtiden i våre hender" men _mine_

Lærerne i denne regionen var usikkre på hvordan de skulle tolke temaet.

Hva tror dere?

8643188[/snapback]

Du kan jo skrive om "hva blir det av meg", en tekst der du tenker over livet ditt, hva som skjer med deg i fremtiden, hva kan du gjøre osv osv...

Lenke til kommentar
Du kan jo skrive om "hva blir det av meg", en tekst der du tenker over livet ditt, hva som skjer med deg i fremtiden, hva kan du gjøre osv osv...

8643219[/snapback]

Der er du inne på rett spor ja. For da er det hvordan du tar fatt på framtiden, og hva du håper/vil skal skje. :thumbup:

Lenke til kommentar
Tenkte eg skulle skrive om framtida før og no. Om at for hundre år sidan ville ingen ha trudd at alle familiar har kvar sin bil. Korleis utviklinga har gått når det data, at ein har lært av feila og fiksa dei. Tenkt framover på sikkerheit og sånt.

Vil det bli for stor spredning eller trur de eg kan skrive om såpass mykje?

8631771[/snapback]

Håper du da har tenkt å ta med hvordan du vil og håper framtiden blir.

For "Framtiden er i _DINE_ Hender" :hmm:

EDIT : Bare understreker dette så dere blir mer bevist på at det er meningen at vi skal skrive noe personlig siden temaet er "FRamtiden i mine hender" og ikke "framtiden i våre hender"

Ved å bomme på tema trekkes man en karakter ned :nei:

Endret av Husee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...