Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

P-piller for menn. Ville du tatt dem?

g@bb@

Hva syns du om p-piller for menn?  

272 stemmer

1. 1. Hva syns du om p-piller for menn?

• Jeg er gutt og vil helt klart bruke slike piller om de blir tilgjengelige!
      49
    • Jeg er gutt og vil kun ta i bruk slike piller om de blir/når de er garantert frie for bivirkninger
      145
    • Jeg er gutt, og for meg vil det være helt uaktuelt å ta i bruk disse pillene
      33
    • P-piller er utelukkende en jente-greie
      22
    • Jeg er jente og er for at disse p-pillene blir tilgjengelige
      23
    • Jeg er jente og er mot at disse p-pillene blir tilgjengelige - det fungerer fint slik det er nå
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg hadde tatt dem. Ikke fordi at dama skulle slippe, siden p-pillene hjelper henne gjennom mensen perioden.

Men siden det ville minske risikoen for baby. P-piller er ikke total beskyttelse, så ville fungert bedre hvis begge tok det. :)

Lenke til kommentar

hadde gjort alt hadde jeg fådd dama normal,ho sliter max på p-sprøyta iallefall.

kann jo hende slike bivirkninger finnes på menn og?? :hmm: (grøss)

mulig jeg er litt sær men sys vell kansje det er en dame/jente ting...enda iallefall.

Lenke til kommentar
hadde gjort alt hadde jeg fådd dama normal,ho sliter max på p-sprøyta iallefall.

kann jo hende slike bivirkninger finnes på menn og??  :hmm: (grøss)

mulig jeg er litt sær men sys vell kansje det er en dame/jente ting...enda iallefall.

8625003[/snapback]

Kan du ikke bare bruke kondom da? Hvis hun får så store bivirkninger av p sprøyten?

Og det er lov å være sær :)

Jeg tenkte det samma når jeg hørte om kondom for jenter... Det er en gutteting :p

Endret av Iril
Lenke til kommentar

kann jo hende slike bivirkninger finnes på menn og??  :hmm: (grøss)

8625003[/snapback]

Kan du ikke bare bruke kondom da? Hvis hun får så store bivirkninger av p sprøyten?

Og det er lov å være sær :)

Jeg tenkte det samma når jeg hørte om kondom for jenter... Det er en gutteting :p

8625035[/snapback]

kondom er en gutte ting vill jeg også si,og beskyter jo også mot andre ting enn graviditet men har jo noen ulemper med nedsatt følsomhet,kan sprekke o.s.v

i et fast forhold tror jeg ikke kondom er løsninga.(vet jeg sa jeg hadde gjort alt..)

Lenke til kommentar

Dette løser også dilemmaet med at guttene ikke har noe valg ang. graviditet. Det har alltid vært slik at man må sette liten sin, ett-hundre prosent på dama når det gjelder prevensjon. Som sagt, nå har gutten også valget :roll: Med mindre man bruker dobbel kondom da heh

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
(...) Det har alltid vært slik at man må sette liten sin, ett-hundre prosent på dama når det gjelder prevensjon. (...)
Hmm? Hva snakker du om?

Joda, bare så synd at hormonell prevensjon for menn har vært "på vei" i sikkert 10 år. Det er visst viktigere å unngå bivirkninger for menn enn det er for kvinner...
Konservativ og pinglete tankegang høyt oppe i systemet... Hadde ikke du en helt lik tråd for en tid tilbake forresten, olsen?
Lenke til kommentar
(...) Det har alltid vært slik at man må sette liten sin, ett-hundre prosent på dama når det gjelder prevensjon. (...)
Hmm? Hva snakker du om?

Du må jo stole på at jeg tar p-pillene mine sant?

Skjønner?

Hvis jeg ikke gjør det så, ja...

Endret av Iril
Lenke til kommentar

@Iril: Ja, men prevensjon i seg selv er ikke noe vi må stole blindt på dere om. Er vi så usikre kan vi liksom bidra selv. Så at vi er 100% avhengig av at dere tar P-pillene deres høres teoretisk ut som veldig gammeldags tenkning, selv om det oftest er sånn i praksis.

fredrikg-ohoi: Hvis vi gutter klarer å leve med hormonpåvirkede jenter, så får de klare det samme. :wee:

Lenke til kommentar
Hmm? Hva snakker du om?

Joda, bare så synd at hormonell prevensjon for menn har vært "på vei" i sikkert 10 år. Det er visst viktigere å unngå bivirkninger for menn enn det er for kvinner...
Konservativ og pinglete tankegang høyt oppe i systemet... Hadde ikke du en helt lik tråd for en tid tilbake forresten, olsen?

8625406[/snapback]

Hadde nok det.

Det finnes en hel drøss med prevensjonsmidler for menn som er på forsøksstadiet, og de fleste har vist seg å virke veldig bra og med få eller ingen bivirkninger. Likevel så ser det ut som om det er langt fram...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...