NgZ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei, jeg har en gammel JVC 4VR-5456X-receiver. Den fungerte fint da den sist var i bruk for to år siden, men nå (annet hus) gir den en merkbar skurring fra høttalerne (diskanten). Denne skurringen kommer selv når input-velgeren står på aux eller anenn inngang som ikke har noe signal, og jeg har blitt fortalt at da er det ikke høyttalernes skyld. Jeg har lest litt i noen tråder her i lingnenede problemer, og et av tipsene var en jordings-loop elns, men den var beregnet på innsignalet, og innsignalet er ikke problemet. Er det noe å få kjøpt for å sette mellom strømkontakten og forsterkeren dersom som kan eliminere problemet? Er det andre ting dette kan skyldes? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Beklager bumpen, men her kommer litt mer informasjon: Jeg har nå prøv med en annen forsterker, og den gir samme skurring/symptomer som den første. Jeg vil derfor tro at problemet skyldes noe utenfor forsterkeren. Noen ideer om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Har du prøvd andre kabler/annet signal da? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Begge har innebygget tuner, har også prøvd å koble mp3-spiller til med to forskjellige kabler, forskjellige innganger. Men skurringen er der så fort forsterkeren skrues på, selv om det ikke er noe signal inn på den kanalen som er valgt på forsterkeren. Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Er det skurring eller en dyp brumming? Skurring (type lyden du får når det er bare snø på TV'n) indikerer ikke jordingsproblemer, mens en lavfrekvent brumming vanligvis indikerer mangel på jording. Bruker du jordet kontakt? Hvilke andre apparater er tilkoblet og er de jordet? Er antenne-inngangen koblet til og i så fall med hva slags kabel? Radio er en svært vanlig kilde til jordingsproblemer, da antennekabelen i seg selv også er jording, noe som kan medføre jordingsfeil. Om det ikke dreier seg om brumming/jordingsproblemer: Kobl fra alt som er tilknyttet forsterkeren, unntatt høyttalerne - skurrer det fremdeles? Om så, er det nødt til å være noe galt med forsterkerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå