Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/Worklog Audi A4 2004 Cab S-line


Anbefalte innlegg

Velkommen.

 

Da var bilen kjøpt, og det ble da en Audi A4 2004 cabriolet. Var litt usikker hvilken cab jeg skulle kjøpe og opprettet "Cab til 150.000 - 400.000" for å få hjelp fra dere forumbrukere. Etter litt fram og tilbake ble det altså denne. Nypris på denne i 2004 var rundt 600.000. Dette er min andre bil. Min første bil var en Ford Scorpio 1997 modell GLX. Den kan ses i bakgrunnen på to av bildene. Har ikke tatt så veldig godt vare på den akkurat. (Kjørte rundt med reservehjul på slutten også).

 

 

Utstyr

Multitronic

S-line eksteriørpakke

S-line sportspakke (bl.a sportsunderstell)

Sportseter i helskinn

Radio symphony

Bose høyttalerpakke (11 høyttalere?)

Midtarmlene

Karboninteriør

Cruisekontroll

Xenon plus

Kjølerom i handskerom

Førerinformasjonssystem

Multifunksjonsratt med girfunksjon

ESP

235/40-18" sommer

 

 

Ytelser

1.8l turbo på 163hk

225nm@1750rpm

[email protected]

Toppfart 220km/t

 

 

Ting som skal gjøres

* Montere PDC(park distance control). Parkeringssensor både foran og bak.

* Lakkere hele bilen papaya orange. Akkurat denne fargen

* Montere ny front. Dette gjør jeg vel samtidig som jeg skal lakkere den. Denne fronten her

* Vurderer å chiptrimme den. Da blir det 207hk(163) og 295(225)nm. Får sikkert da rundt [email protected] og 235km/t tenker jeg. Og det er jo merkbart.

 

 

Til dere som tror forsikring er dyrt så kostet det bare 9700kr i året. Dette med

* 20% bonus

* 16.000km i året

* 4000 egenandel (9000 egenandel hvis en under 23år kjører bilen)

* Ingen egenandel på ruter

* Full kasko

* Inkludert leiebil

Er forresten 23år hvis dere lurer.

Kan hende flere nå får råd til lignende bil.

 

 

Noen forslag til andre ting som kan gjøres? Jeg har ikke tenkt å style bilen noe særlig. Den er fin orginal og har ikke tenkt å ødelegge den for mye :p

post-122283-1179071020_thumb.jpg

post-122283-1179071032_thumb.jpg

post-122283-1179071044_thumb.jpg

post-122283-1179071055_thumb.jpg

post-122283-1179071065_thumb.jpg

post-122283-1179072576_thumb.jpg

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer! Nydelig stykke av en bil. Absolutt en bil jeg vurderer selv i nærmeste fremtid, selv om det er tvilsomt at det blir cab. Får jeg spørre hvor mye du ga for den? Fant det ikke i posten. Svar gjerne på PM om du vil det.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Ah, herlig bil! Godt syn for en som har hjerte for Audi hvertfall.

 

Hvordan er automatkassa på bilen?

Hvorfor skal du lakkere bilen?

8603597[/snapback]

 

Multitronic er helt genialt. Det står faktisk i brukermanualen at den er 0.1 sek raskere 0-100 enn manuell.

 

En har jo masse muligheter siden man kan velge om man benytter seg av vanlig automat eller tiptronic. I tillegg kan man overstyre begge ved å gire via rattet. Man merker ikke at bilen girer i det hele tatt på "drive" bortsett ved å høre på lyden ved høye turtall. Når en velger "sport" så girer den litt på annen måte virker som og man merker den drar litt ekstra mellom girene.

 

Jeg har ikke bestemt meg enda om jeg skal lakkere den. Likevel synes jeg den fargen som jeg har linket til er utrolig tøff og den skiller seg mer ut. Ser mer sporty ut også. Jeg liker jo sølv slik som jeg har også, men dette er mer nøytral farge. Jeg har ikke sett en eneste Audi A4 cab som har den fargen, bare noen Audi TT og noen andre produsenter.

 

Steffenm: 365.000 ga jeg. Det er en minimal skade på panser, samt at den har skrapet borti på bakskjermen + småsår så den skal få nytt panser og få omlakkert bakskjermen i den prisen. Ville ikke skrive prisen for da var det lett å finne bilen på finn.no. Sjekket nå og bilen var borte så da er det ikke så farlig.

 

EDIT: Det var inkludert omreg og årsavgift. Bilen er ikke 3 år engang så har fortsatt 2 mnd nybilsgaranti. Har jo også 6 mnd bruktbilsgaranti. Kjøpt hos møller.

 

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

 

Blir vel å ha denne bilen i 3-4 år. Deretter var planen å kjøpe en brukt Audi R8. Men det er jo lenge til så mye kan skje inntil da.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Ah, tenkte ikke over at det var Multitronic nei. Tenkte bare automat jeg.

Så da er det vel greit, går som en drøm det!

 

Ang. lakkering hadde jeg heller ventet til bilen blir sliten i lakken, og evt. trenger litt opprustning. Vil jo koste veeldig mye å hellakkere i ny farge.

 

Eneste ellers er handsfree'en som jeg synes blir i vegen. Ser jo ikke spesielt pent ut.

 

Audi Concert stereoen er bra også?

Lenke til kommentar

Her snakker vi bil! :)

 

Finfin bil du har der!

Bilen er tøff, merket er riktig (er selv medlem i VW Audi klubben), motoren er også bra.

 

Endelig noen som har skjønt det her.. hehe

 

Har man en rå bil, bør også motoren stå i stil. Jeg sier ikke at det er noen monstermotor du har der, men den er mer enn stor nok og du har krefter i bøtter og spann til daglig bruk!

 

Jeg har selv en 2.0TDI med 170HK. 350NM. ved 1600 omdr. (denne skal chippes til 204HK. og 400NM. + montering av KN-filter. Noe som utgjør ca. 4% av effekten. Det vil si ca. 8HK. til. Altså til sammen i overkant av 210HK.

0-100 vil da gå unna på i underkant av 8 sek.

 

Uansett... Gratulerer meg flott bil!

Lenke til kommentar
Utrolig fin bil.

Hvilket forsikringsselskap fikk du så bra pris med så lite bonus.

Har selv en Audi A4 1.9 TDI AVANT 2004 modell og betaler 8000 kroner i året med full kasko og leiebil. Er også 23 år, men har 70 % bonus.

8604814[/snapback]

Selv betaler jeg 4700 kr. i året hos IF.

 

Full Kasko

Leiebil

16.000 i året

4000 i egenandel

75% bonus

 

Bil:

2007 VW Touran 2.0TDI 170HK. med DSG-kasse.

Lenke til kommentar
Her snakker vi bil! :)

 

Finfin bil du har der!

Bilen er tøff, merket er riktig (er selv medlem i VW Audi klubben), motoren er også bra.

 

Endelig noen som har skjønt det her.. hehe

 

Har man en rå bil, bør også motoren stå i stil. Jeg sier ikke at det er noen monstermotor du har der, men den er mer enn stor nok og du har krefter i bøtter og spann til daglig bruk!

 

Jeg har selv en 2.0TDI med 170HK. 350NM. ved 1600 omdr. (denne skal chippes til 204HK. og 400NM. + montering av KN-filter. Noe som utgjør ca. 4% av effekten. Det vil si ca. 8HK. til. Altså til sammen i overkant av 210HK.

0-100 vil da gå unna på i underkant av 8 sek.

 

Uansett... Gratulerer meg flott bil!

8604791[/snapback]

 

Er jo faktisk minstemotoren som man får på Audi A4 cab, men den sparker jo bra. Som nevnt over så tar den 0-100 raskere enn 2.4 V6 170hk motoren, dette på grunn av turboen. Når jeg chipper den også får vi ta drag og se hvem som går fortest :p Blir temmelig jevnt. Hehe :p

 

Underground: Ja ble overrasket over forsikringen. Skulle gå for gjensidige og fått 12.500, men dette med 8000kr egenandel. Er forsikringselskapet som Møller bruker, men husker ikke hva de heter i farta. Kan sjekke det imorra. Jeg synes egentlig den gjensidige forsikringen hørtes for godt til å være sant :p Nesten å tro at han på Møller har sagt feil tall til meg.

Lenke til kommentar
Ah, tenkte ikke over at det var Multitronic nei. Tenkte bare automat jeg.

Så da er det vel greit, går som en drøm det!

 

Ang. lakkering hadde jeg heller ventet til bilen blir sliten i lakken, og evt. trenger litt opprustning. Vil jo koste veeldig mye å hellakkere i ny farge.

 

Eneste ellers er handsfree'en som jeg synes blir i vegen. Ser jo ikke spesielt pent ut. 

 

Audi Concert stereoen er bra også?

8604103[/snapback]

 

Ja jeg vurderte å ta det til neste vår. La den først gjennomgå vinteren og få en fresh farge på våren. 35.000kr koster det å lakkere absolutt hele bilen. Da demonterer de hele bilen og tar hver eneste krik og krok.

 

Ja den handsfree'en skal bort ja. Bare ikke rotet meg til å fjerne den enda.

 

Den stereoen er bare helt topp, men det skulle bare manglet med det Bose anlegget. Høres faktisk ut som jeg har montert en kasse bak. Tør ikke skru bassen på fullt, men det er mer nok lyd for de fleste, høres på avstand faktisk.

Lenke til kommentar
Underground: Ja ble overrasket over forsikringen. Skulle gå for gjensidige og fått 12.500, men dette med 8000kr egenandel. Er forsikringselskapet som Møller bruker, men husker ikke hva de heter i farta. Kan sjekke det imorra. Jeg synes egentlig den gjensidige forsikringen hørtes for godt til å være sant  Nesten å tro at han på Møller har sagt feil tall til meg.

 

Er vel sikkert Enter forsikring har denne selv. Denne kommer til og øke en god del etter 1 år.

 

For meg så hadde min bil med 1.9 TDI kosta meg 19000 kr i året med 20% bonus.

Endret av underground
Lenke til kommentar
Underground: Ja ble overrasket over forsikringen. Skulle gå for gjensidige og fått 12.500, men dette med 8000kr egenandel. Er forsikringselskapet som Møller bruker, men husker ikke hva de heter i farta. Kan sjekke det imorra. Jeg synes egentlig den gjensidige forsikringen hørtes for godt til å være sant  Nesten å tro at han på Møller har sagt feil tall til meg.

 

Er vel sikkert Enter forsikring har denne selv. Denne kommer til og øke en god del etter 1 år.

 

For meg så hadde min bil med 1.9 TDI kosta meg 19000 kr i året med 20% bonus.

8606336[/snapback]

 

Hmm hva mener du med at den kommer til å øke etter 1 år? Får ringe ned imorra og bekrefte summen. Høres litt godt ut til å være sant. I såfall går jeg til gjensidige, ble jo 12.5k der. Så er jo ikke så stor overgang.

Lenke til kommentar

En kamerat har en audi A3 2006 modell

 

som økte fra 8000 det første året til 12-13000 nå. Han bytta forsikringsselskap. Dette var i Enter forsikring. De gir alltid et veldig godt tilbud første året og deretter øker de den.

 

Om du ringer og de bekrefter at summen ikke vil stige så få det skriftlig da har du noe håndfast.

Endret av underground
Lenke til kommentar
En kamerat har en audi A3 2006 modell

 

som økte fra 8000 det første året til 12-13000 nå. Han bytta forsikringsselskap. Dette var i Enter forsikring. De gir alltid et veldig godt tilbud første året og deretter øker de den.

 

Om du ringer og de bekrefter at summen ikke vil stige så få det skriftlig da har du noe håndfast.

8607072[/snapback]

 

Du har så rett så rett. Det ble faktisk 16.000 neste år. Jeg skal likevel være medlem der i ett år slik at jeg får 30%. Så går jeg over til gjensidige og vil da få ca 11.500 med 30% og samme betingelser. De baserer seg sikkert på at folk ikke gidder(husker) å skifte neste året.

 

EDIT: Sjekket nå og det ville bli 11.500kr neste år hos gjensidige.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...