Gå til innhold

Tretønne pc! Det Fusiske prosjekt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner igjen om at første post skal inneholde bilder av påbegynt arbeid ...

Ellers: Dersom du får til dette prosjektet, hadde det vært stilig! Men jeg ser for meg noen problemer ... Hvordan skal du løse det faktum at tønnen er rund? Skjermen er jo mer eller mindre flat ... Det samme gjelder jo for DVD-rom og alt slikt ...

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Minner igjen om at første post skal inneholde bilder av påbegynt arbeid ...

Ellers: Dersom du får til dette prosjektet, hadde det vært stilig! Men jeg ser for meg noen problemer ... Hvordan skal du løse det faktum at tønnen er rund? Skjermen er jo mer eller mindre flat ... Det samme gjelder jo for DVD-rom og alt slikt ...

Goscinny ;)

8597254[/snapback]

Jo, løsningen er vell ganske grei, tror jeg... :p

Har planlagt å ha skjermen i topp, dvs at der passer det fint, for der er det flatt..

Der cdrom, hovedkort mm skal stikke ut, har jeg tenkt å lage ett lite overbygg på en måte. Eller en slags treboks som er formet rundt cdrom, hovedkort... osv...

Om det er noen som har bedre ideer så tas det i mot med takk ;P

Lenke til kommentar
Du kan jo sette alt sidelengs slik at du slipper å lage et sånt utbygg som du snakker om,

8619663[/snapback]

Har sett på det, men da dette vil gjøre stavene ustabile, samt at det ikke er plass :(

Men ellers en god idè.

Lenke til kommentar
Dette kan bli spennende :)

Har ikke sett noe slikt prosjekt før!

mvh Mr.Anki

8675789[/snapback]

Håper jeg får det til.. Sliter litt med kontaktene som skal stikke ut bak.

Har sett på det i flere dager nå uten å finne noen god løsning.

Har lurt på å skaffe forlengere til de kontaktene som er nødvendig, og skru dem fast slik at det går ann å bare plugge inn kontakter.

Om det er noen som har noen ideer om hvordan jeg skal få kontaktene på hovedkortet ut?

Synest det er litt dumt å ha en boks hengende utenfor liksom :(

Har forresten fått, og testet nye deler i dag ("nye" deler ettersom jeg kjøpte dem av en kammerat ;) )

De fungerte utmerket. Lager en liten mini update på prosjektsiden ;)

Lenke til kommentar

CRT-skjermen varmer opp en god del ekstra. Kanskje du bør vurdere å adskille datamaskinen fra skjermen med en innvendig plate? Skjermen tåler litt med varme enn det PC-en har godt av, men det må uansett luftes der. Eventuelt ha to-fire 250 mm-vifter fra Micrplex med viftestyring. Eventuelt få tak i en LCD-skjerm (denne vil også trenge litt lufting, men en god del mindre). Du har veldig dårlig tid om dette skal være ferdig før sommerferien! Nesten urelistisk lite tid om jeg skal være ærlig. Alt er jo mulig, men du har jo gjerne en del annet også å gjøre i denne perioden.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
CRT-skjermen varmer opp en god del ekstra. Kanskje du bør vurdere å adskille datamaskinen fra skjermen med en innvendig plate? Skjermen tåler litt med varme enn det PC-en har godt av, men det må uansett luftes der. Eventuelt ha to-fire 250 mm-vifter fra Micrplex med viftestyring. Eventuelt få tak i en LCD-skjerm (denne vil også trenge litt lufting, men en god del mindre). Du har veldig dårlig tid om dette skal være ferdig før sommerferien! Nesten urelistisk lite tid om jeg skal være ærlig. Alt er jo mulig, men du har jo gjerne en del annet også å gjøre i denne perioden.

Goscinny ;)

8676185[/snapback]

Ja jeg har dårlig tid egentlig. Det er ett skoleprosjekt, som skal være "ferdig" til slutten av neste uke.

Jeg har ikke tenkt å gjøre det helt ferdig, men gjøre det slik at det i allefall ser noelunne ferdig ut, og så skal jeg vise en powerpoint presentasjon for å vise hva jeg har gjort.

Etter det kommer jeg antageligvis til å fortsette med prosjektet ;)

edit... Jeg har fri neste uke, så da får jeg forhåpentligvis gjort noe også...

Endret av runegang2
Lenke til kommentar

Jeg begynte på prosjektet mitt i starten av julen og håpte å være ferdig litt over jul. Da var det også mye fri (dog en del helligdager, besøk og stengte butikker). Tokfire mnd før jeg kunne starte opp PC-en (utsatte det enda litt til før jeg monterte HW, selv om jeg kunne gjort det litt tidligere).

Ikke sress, iallflal! Kjedelig å ødelegge et prosjekt på grunn av tidspress :)

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...