Gå til innhold

Benchmark Specviewperf 9.03


Anbefalte innlegg

SPECviewperf er en syntetisk Benchmark designet for å forutsi applikasjonsytelse samt måle "graphic subsystem performance".

 

Primært kan vi si at den gir en pekepin på hvordan grafikk bussen og GPU hardware yter på proffesjonelle grafikkløsninger.

 

Det kunne være morro å få til en tråd hvor flere kunne komme med innspill samt poste resultater fra sine grafikksystemer. Gjerne en kombinasjon av DAK/ CAD og arbeidsstasjoner kontra spillsystemer. Hvordan yter hi-end spillkort kontra CAD/ DAK løsninger i arbeidsintensive applikasjoner idag?

 

Det er gjort en veldig bra test på HWB.no for snart halvannet år siden som man kan lese HER

I og med at det begynner å bli en stund siden denne testen ble gjennomført så hadde det vært spennende å se om noe har endret seg på de nye GPU løsningene siden den gang.

 

Benchmark og info finnes på:

 

Spec's nettside

 

 

Jeg er ingen guru på området, og det finnes garantert folk på forumet som kan mer om dette i dybden en meg. Jeg håper at både profesjonelle og amatører ønsker å komme med innspill og/ eller resultater i tråden.

 

 

 

For å se om det er noe respons på dette så begynner jeg med å poste "run all" resultatene jeg fikk på mitt system uten å se på detaljene for hver test.

 

 

Mine resultater i SPECviewperf 9:

 

Run All Summary

 

---------- SUM_RESULTS\3DSMAX\SUMMARY.TXT

3dsmax-04 Weighted Geometric Mean = 29.80

 

---------- SUM_RESULTS\CATIA\SUMMARY.TXT

catia-02 Weighted Geometric Mean = 34.27

 

---------- SUM_RESULTS\ENSIGHT\SUMMARY.TXT

ensight-03 Weighted Geometric Mean = 23.21

 

---------- SUM_RESULTS\LIGHT\SUMMARY.TXT

light-08 Weighted Geometric Mean = 29.97

 

---------- SUM_RESULTS\MAYA\SUMMARY.TXT

maya-02 Weighted Geometric Mean = 97.86

 

---------- SUM_RESULTS\PROE\SUMMARY.TXT

proe-04 Weighted Geometric Mean = 28.71

 

---------- SUM_RESULTS\SW\SUMMARY.TXT

sw-01 Weighted Geometric Mean = 46.80

 

---------- SUM_RESULTS\TCVIS\SUMMARY.TXT

tcvis-01 Weighted Geometric Mean = 10.81

 

---------- SUM_RESULTS\UGNX\SUMMARY.TXT

ugnx-01 Weighted Geometric Mean = 18.82

 

 

Testet system:

cpu: E6600

gpu: Firegl v7350

hk: ASUS Commando

Ram: 2x1GB Geil pc6400 800mhz

 

Resultatene er testet uklokket og på standard innstillinger...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

72 visninger, ingen deltagelse :(

 

Jaja, leste nettopp den nye testen av Geforce 8500 GT på hardware og tittet på de syntetiske resultatene der...

 

SPECViewperf%208.1_3D%20Studio%20Max.png

 

SPECViewperf%208.1_Maya.png

 

Ble såpass gledelig overrasket over ytelsen på endel av kortene listet opp mot SPECviewperf 8.1 at jeg lastet ned samme verjon for å teste med mitt ATI V7350

 

Resultater:

 

3DS MAX: 56.21

 

MAYA: 72.17

 

 

Som man kan se er det et ikke overraskende et sprang fra toppklasse spillkort til proffkort. Litt underlig at 8800gts kortet fra MSI knuser Gainward G-force8800gtx i applikasjonstester. Ati radeon HD 2900XT gjør det greit i 3DS max testen, men sørgelig i Maya. For øyeblikket kan det se ut som 8800GTS er det beste valget om man ønsker det beste fra begge verdener med hovedfokus på spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...