bernini Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei Kjøpte meg et batterigrep til D80 på Ebay, og fikk da også med 2 ekstra batterier. Nå når jeg fikk pakken, så jeg at batteriene ikke var originale Nikon. Forsåvidt greit det, siden det i annonsen faktisk kun stod "EN-EL3e" og ikke "Nikon EN-EL3e". Men så kommer spørsmålet, bør jeg bruke disse batteriene, eller kan jeg en dag risikere å finne mitt kjære D80 i en dam av rykende batterisyre? En annen ting, har ikke prøvd batteriene enda siden de var utladet, men leste et eller annet sted at Nikon-kameraer ikke fungerte med uoriginale batteri, stemmer det? Finner det forsåvidt ut selv om kun kort tid. Batteriene er av merket "techstep" og er på 1700mAh mot Nikons 1500mAh. Takker for svar Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Tull! Jeg bruker uorginale "noname" batterier i mitt 20D, og den eneste forskjellen er at de uorginale er mye bedre. Ikke noe å bekymre seg for Lenke til kommentar
modin Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Tull!Jeg bruker uorginale "noname" batterier i mitt 20D, og den eneste forskjellen er at de uorginale er mye bedre. Ikke noe å bekymre seg for 8573963[/snapback] Det er ikke nødvendigvis sant da nyere Nikon kameraer bruker inteligente batterier som kommuniserer med kameraet. Men siden du har fått disse med batteri grepet til Nikon d80 så regner jeg med at de fungerer med Nikon d80 og har hvert brukt til dette. Regner med at også de som lager tredjepartsbatterier lager batterier med denne Chippen. Men det er sant at man ikke kan bruke noen tredjepartsbatterier eller eldre Nikon batterier fra d70 etc til nye Nikon kameraer, Canon har ikke slike inteligente batterier slik at der er det bare å plugge inn rett spenning som gjelder. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Har nå prøvd batteriene, og de fungerer strålende. 1200 kroner for batterigrep og 2 batterier samt frakt, kan ikke sies å være så ille Takker for svar Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Bumper opp den her igjen. Er dei fleste uoriginale batteri til å stole på, eller bør ein halde seg til visse merke? Er f.eks desse noko å satse på? http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link Eller andre tips til billege batteri innan eigne landegrenser? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Bumper opp den her igjen.Er dei fleste uoriginale batteri til å stole på, eller bør ein halde seg til visse merke? Er f.eks desse noko å satse på? http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link Eller andre tips til billege batteri innan eigne landegrenser? Med mindre du ikke absolutt vil sende gode penger i fortjeneste rett i lomma på selgeren, kan du like godt bestille samme battiene (og bedre) mye billigere fra f.eks http://www.sterlingtek.com Endret 8. november 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei Kjøpte meg et batterigrep til D80 på Ebay, og fikk da også med 2 ekstra batterier. Nå når jeg fikk pakken, så jeg at batteriene ikke var originale Nikon. Forsåvidt greit det, siden det i annonsen faktisk kun stod "EN-EL3e" og ikke "Nikon EN-EL3e". Men så kommer spørsmålet, bør jeg bruke disse batteriene, eller kan jeg en dag risikere å finne mitt kjære D80 i en dam av rykende batterisyre? En annen ting, har ikke prøvd batteriene enda siden de var utladet, men leste et eller annet sted at Nikon-kameraer ikke fungerte med uoriginale batteri, stemmer det? Finner det forsåvidt ut selv om kun kort tid. Batteriene er av merket "techstep" og er på 1700mAh mot Nikons 1500mAh. Takker for svar Jeg ville brukt orginalene, jobber på en kameraforhandler og flere som har gidd inn kamera til verksted har fått det tilbake med råd om å bruke orginalbatteriene. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Klart at både forhandlere og produsent anbefaler å bruke originalt tilbehør. De tjener jo tross alt mest på det.. Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ser ingen grunn til å ikke bruke uoriginale. Det var noen brukere i den uendelige Nikon D3/D300-tråden som mente Nikons batterier var bedre, men det viste seg å være bygget på merkevarefascinasjon. Skal sies at Canon hadde en kampanje på PMA 2007 mot uorigianle batterier: Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ser ingen grunn til å ikke bruke uoriginale. Det var noen brukere i den uendelige Nikon D3/D300-tråden som mente Nikons batterier var bedre, men det viste seg å være bygget på merkevarefascinasjon. Skal sies at Canon hadde en kampanje på PMA 2007 mot uorigianle batterier: Dette har jo skjedd med originale batterier fra diverse leverandører på mobil telefoner i hvertfall! De aller fleste batteriene som blir produsert er like bra og noen ganger bedre enn originale! Skal heller ikke se bort i fra at mange av batteriene blir produsert på samme fabrikk som de origianle heller! Men det finnes helt klart noen "bakgårds fabrikker" i ASIA som produserer batterier i dårlig kvalitet! Man kan jo være uheldig å kjøpe det! Men at batterier eksploderer skjer svært sjelden og jeg tror det kan hende med originale som uoriginale! Og eksplosjoenene skjer i de fleste tilfeller når batteriene lades! Jeg for min del lader batterier i egen lader og ikke i kamera! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Er pay-pal trygt å bruke? 200kr for to nikon EN-EL3e batteri Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Finnes ikke noe som er tryggere enn Pay-Pal... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Så kva som helst slags uoriginale batteri er vel så gode som originalen? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Får se om jeg får bestilt meg da... må jeg ta bilde av kotog slikt? Vil ikke blande inn pappa i dette... han begynner bare å klage over at jeg bruker penger på foto... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Så kva som helst slags uoriginale batteri er vel så gode som originalen? Det er vel variasjoner ute å går der også. Men det finnes kjente batteri-produsenter som lager bra saker, sog som allikevel er mye billigere enn andre. Tom Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Du må registrere en konto hos Paypal... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Du må registrere en konto hos Paypal... ja, men kan jeg som er under 18 år, bestille derifra? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ja, om du har ett visakort, som PayPal kontoen din må kobles opp imot. Lenke til kommentar
andm Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 må jeg ta bilde av kotog slikt? Kotog? Du bør ha et VISA-kort (ikke electron-typen, men et med kortnummer) og registrere dette. En annen måte er å overføre penger til kontoen din hos PayPal, men dette koster en del penger og er langtekkelig og tungvint. Jeg tror dessuten du må være 18 år (det sjekkes imidlertid ikke; du blir såkalt "uverifisert", og kan endre på dette ved å registrere et bankkort). Det er en ganske sikker tjeneste, og jeg har brukt den mange ganger selv. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Herregud, mente selvfølgelig "kort og" En kompis skal bestille selv så han bestiller 4 til meg også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå