Gå til innhold

Den store våpentråden


Anbefalte innlegg

Her diskutera vi diverse våpen, alt fra sniper til pistol til automatrifler.

 

Ta gjerne ein post med bilde og post med litt fakta om du har litt peiling ellerhar lyst å dele dine kunnskapa med oss andre.

 

Ikkje gå offtopic, diskuter våpen, spør om folk veit noko om diverse rifler, fakta, kuler, magasin, alt som inngår våpen generelt.

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Søkte men fann ingenting.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

Det stod mellom G36, C8 (M4 klone) og SIG 551.

HK 416 sneik seg inn og vant. Og bra er det, for børsa regnes som noe av det beste man kan få for tida.

 

Man kan vel si at HK416 er en C8/M4 med G36-innmat.

Lenke til kommentar

ja noe slikt, men så er Hk416 en mye bedre våpen plattform en G36.

G36, selv de compakte versjonene er sjukke og klumpete og er ikke i nærheten så bra en plattform for å bygge på som en M4 clone(C8 ,HK416) norge skal få levert 416 med 16" løp som er noe lengre enn vanlig standar er 14.5". men tenker at HV016 og Jegerne kan bygge de til sine formål og vi vil sikkert se både 14.5" og 10" løp

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne tråden ble daff..

 

Selv hadde jeg gledet meg til å skyte AG-3 i militæret, for da har man noe å bryne seg på når det gjelder skytinga. M4 våpen (deriblandt 416) er gode våpen det, veldig gode. Men rekylen er omtrent ingenting, og handteringen er skit enkel. Mange sier at det er for lett å skyte med de.

 

Men det gjenstår å se hvordan jeg klarer meg med i militæret. Gleder meg i alle fall!

Lenke til kommentar

vel noe av poenget er at den skal være lett å skyte med,

 

hvis valget står mellom et våpen som er vansklig å skyte noe som gjør at der er mer morro for rekrutter å skyte med den når de er inne, men vil kanskje koste soldater i utenlandstjeneste liver. og et våpen som er kjedlig å skyre med for rekrutter, men kan redde liv så er jo valget ganske enkel.

 

søk deg til HV så kan du sktyte med ag så mye du vil, da bare noen få enheter i HV vil få 416

Lenke til kommentar

Man kan jo bli god med Ag3 også da! Jeg tenkte på at jeg som har erfaring innen skyting da ville få en fordel for slappe byfolk som aldri har tatt i et våpen!

 

Hva er favoritt våpenene deres da? Mine er som følger:

 

Militær:

Maskinpistol: Mp5/Ump .45 ( er glad i .45ACP)

Pistol: Colt 1911 .45ACP, Beretta 92fs

Militærkarabin: M4, kort, uten standard m16 sikteskinne(som den på bf2)

Militærrifle: G3/AG3 7.62x51(.308Nato)/M14

Skarpskytterrifle: M14 sniper special..

Maskingjæver: M249

 

Dette er militære våpen da, jeg har mange andre favorittrifler og pistoler

Lenke til kommentar

slappe byfolk som ikke har tatt i et våpen? jeg renger med at oslo har høyestkonsentrasjon av både, skyttere, baner og våpen.

 

Ja man kan bli god med AG og det er helt klart en fordel med 7.62 når det kommer til å drepe noen, men for vanlige folk i felt er det bedre med 360 skudd 5.56 enn 150 skudd 7.62. jeg håper norge kommer til å kjøpe inn et vist antall av 417 så har vi et bra 7.62 våpen, kan være greit at noen har en slik en.

 

av Favoritt våpen har jeg.

 

9mm. Sig P228/226

.40 USP

.45 ACP 1911(spesielt Kimber)

7.62NATO M14/M21

5.56nNATO, Enten SFW eller 416

30.06 M1 Garand

Lenke til kommentar
jeg viller heller vere utstyrt med 5.56 som var lett å skyte med enn en ag, ag3n har kansje litt kraftigere ammo tror jeg du sliter litt om du "bare" har en 5.56 kule i deg også!! :thumbup:

8658449[/snapback]

 

5.56 kulen "deler" seg opp i flere små biter som sprer seg her og der når den treffer et menneske eller dyr, dette foreskaker store skader.

 

 

Mine favoritter:

 

Maskinpistol: mp5

Pistol: 92fs, Usp/MK23, glock 17

Karabin: HK 416, m4, M1 carbine

Rilfe: M16, g3, M1A/M14

Skarpskytterrifle: M24, NM149,M14

Maskingever: Mg 42, M249, M60

 

Våpen jeg ikke liker: Dersert Eagle, Ak47, Corner shot(selv om dette ikke er et våpen), walter p99,

Endret av Ljå
Lenke til kommentar
jeg viller heller vere utstyrt med 5.56 som var lett å skyte med enn en ag, ag3n har kansje litt kraftigere ammo tror jeg du sliter litt om du "bare" har en 5.56 kule i deg også!! :thumbup:

8658449[/snapback]

 

5.56 kulen "deler" seg opp i flere små biter som sprer seg her og der når den treffer et menneske eller dyr, dette foreskaker store skader.

 

 

8658948[/snapback]

 

ja, når kula virker ja, noen den lagt fra altid gjør

Lenke til kommentar
jeg viller heller vere utstyrt med 5.56 som var lett å skyte med enn en ag, ag3n har kansje litt kraftigere ammo tror jeg du sliter litt om du "bare" har en 5.56 kule i deg også!! :thumbup:

8658449[/snapback]

 

5.56 kulen "deler" seg opp i flere små biter som sprer seg her og der når den treffer et menneske eller dyr, dette foreskaker store skader.

 

 

8658948[/snapback]

 

ja, når kula virker ja, noen den lagt fra altid gjør

8661596[/snapback]

 

 

Hva mener du med at den virker eller ikke?

 

Helt enig med ljå desert eagle er ett forferdelig våpen! her ikke prøvd de men driver med pistol skyting og har holdt en! sjefte vinkelen er helt rar! den eieren hadde over 300 i faktor (enda hadde han fungsjons feil) og du må ha hender på størelse med en gorilla eller noe for at sjefte skal passe sånn noen lunde! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...