Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

HTPC oppsett til ca 10.000

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av en HTPC nå.. Kommer til å koble den opp mot en 1080p HDTV , og skal igrunn bruke den til det meste.. dvs surfing, film, musikk, spill. I og med at jeg skal plassere den i tvbenken, så er støynivå og varme ganske så viktige faktorer..

Men nå er ikke jeg helt oppdatert på hva som er bra innen de ulike komponentene, så setter STOR pris på litt tilbakemeldinger på oppsettet mitt :)

FOX+ GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 2 250,-

GIGABYTE GA-P35-DS4 1 438,-

Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz Socket775 1 550,-

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC 1 195,-

Seagate 400GB S-ATA2 NCQ 7200RPM 1 025,-

Lian Li Desktop/HTPC, Aluminium, Sort 1 495,-

OCZ ModStream strømforsyning 450W 595,-

SUM 9 548,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til å fungere UTMERKET ;) Ville kanskje endret prosesoren til 6600, (mere stabil) :) eller til den hakket under, tror ikke du vil merke forskjell.. jeg har T2300 med 1,66 Ghz dual, og klarer alle spill :) Og har samtidig et mye dårligere skjermkort.. Geforce Go7600, og jeg klarer så og si alle spill som er ute nå, utenom flight simulator X.

Resten av oppsettet ser veldig bra ut,men tenk heller på en større harddisk vis du skal bruke den til filmer ;)

Lenke til kommentar

Siden du har planer om og bruke denne på en 1080p skjerm, så antar jeg at HD film er med i planene.

Jeg leste en test av GF 8600 på anandtech der fokuset var på H.264.

8600 avlaster CPU ved hjelp av hardware decoding i GPU.

(Anandtech 8600 test)

Det må også nevnes at 8600 er vesentlig svakere i spill sammenlignet med 8800GTS. Men hvis HD film er viktigere enn spilling så ville jeg valgt 8600

-Frodej

Endret av mono3
Lenke til kommentar

men hva hvis både film OG spilling er viktig?? klarer ikke 8800GTS å kjøre HD filmer helt smertefritt? cpu forbruket er jo høyere, men det gjør vel ikke noe med mindre det går utover kvaliteten på filmen.. ?

Lenke til kommentar
men hva hvis både film OG spilling er viktig?? klarer ikke 8800GTS å kjøre HD filmer helt smertefritt? cpu forbruket er jo høyere, men det gjør vel ikke noe med mindre det går utover kvaliteten på filmen.. ?

8539299[/snapback]

Ta det med ro,det oppsettet ditt er overkill når det gjelder å vise 1080p helt uten hakking.Og jeg har vanskelig for å tro at bildekvaliteten blir bedre med et 8600.

Men hadde du hatt en Pentium 4 3,0 så hadde det vært bedre med et 8600.

Lenke til kommentar

ok, godt å høre.. begynte å bli litt nervøs her. :)

ellers så er jeg litt usikker på et par ting...

8800GTS 320MB eller 1950XT 512MB?

E6420 eller E6600?

Hovedkort og minne har jeg fint lite greie på, så har har jeg bare valgt noen som så bra ut ved første øyekast..

Lenke til kommentar

Hovedkort kommer litt anpå om du skal klokke eller ikke.

Uten klokk kan du greie deg med et Asus PB5 eller lignende.

Tror ikke du finner noe bedre skjermkort eller minne når det gjelder pris/ytelse til en HTPC.

Skal du klokke gå for E6420,ellers E6600.Total prisen blir den samme da hovedkortet blir billigere hvis du ikke skal klokke.

Endret av Poppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...