Gå til innhold

mobil ip telefoni

Anbefalte innlegg

Hei prøver meg igjen på forum. Er det noen som har peiling på hvordan benytte seg gratis av mobil ip telefon over trådløse nettverk. Har hørt om fring og skype Hvordan fungerer det. Er det noen sm har oppsett hvordan en kommer i gang med fring. Har selv abonement hos phonzo. Min telefon er e n80 ie.

Endret av blondy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei prøver meg igjen på forum. Er det noen som har peiling på hvordan benytte seg gratis  av mobil ip telefon over trådløse nettverk. Har hørt om fring og skype Hvordan fungerer det. Er det noen sm har oppsett hvordan en kommer i gang med fring. Har selv abonement hos phonzo. Min telefon er e n80 ie.

8522947[/snapback]

Hei. Fungerer dette nå? Tidligere var det jo et problem med mobiler, da de tydligvis kommuniserer over en (aner ikke hvilken) annen protokoll enn hva laptopper gjør. eh... vet du hva jeg snakker om? :cry:

Lenke til kommentar
Hei prøver meg igjen på forum. Er det noen som har peiling på hvordan benytte seg gratis  av mobil ip telefon over trådløse nettverk. Har hørt om fring og skype Hvordan fungerer det. Er det noen sm har oppsett hvordan en kommer i gang med fring. Har selv abonement hos phonzo. Min telefon er e n80 ie.

8522947[/snapback]

Det skal fungere med hvilken som helst operatør som bruker SIP protokollen. Er ikke alle operatører som deler ut protokoll informasjonen men det finnes noen som b.la IP24 mener jeg å huske. Ser også at Phonzo gir ut informasjonen slik at du vil kunne bruke ditt abbonement på telefonen og ringe over WiFi med N80'en din.

Sjekk ut FAQ punkt 12 og 13.

Hei. Fungerer dette nå?  Tidligere var det jo et problem med mobiler, da de tydligvis kommuniserer over en (aner ikke hvilken) annen protokoll enn hva laptopper gjør.  eh... vet du hva jeg snakker om?  :cry:

8525307[/snapback]

Tenker du på UMA ? Er ikke mange telefoner som bruker UMA enda.

Nokia N80 IE, E50 osv bruker SIP protkollen som er nokså standard innen IP-Telefoni.

Lenke til kommentar

8522947[/snapback]

IP-telefon via mobilen fungerer som bare det, i allefall på N95. Det finnes mange løsninger, selv benytter jeg voipdiscount.com som gir meg gratis ringing til fastnr. Prøvde Vyke, men der synes jeg forsinkelsen ble for stor, plagsomt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

8522947[/snapback]

IP-telefon via mobilen fungerer som bare det, i allefall på N95. Det finnes mange løsninger, selv benytter jeg voipdiscount.com som gir meg gratis ringing til fastnr. Prøvde Vyke, men der synes jeg forsinkelsen ble for stor, plagsomt.

8525740[/snapback]

------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan du forklare litt mer om hvordan vi kan bruke voiddiscount på N95?

Lenke til kommentar

Jeg limer inn det jeg skrev under N95-tråden: :w00t:

Her er det som må settes opp på telefonen for at voipdiscount skal virke.

Jeg refererer på engelsk, da jeg har mobilen på engelsk og orker ikke prøve å finne på norske ord, om dere skjønner.. hehe

Jeg benytter www.voipdiscount.com, som gir deg gratis telefoni til fastnr. i store deler av verden. De starter med 15dager gratis tror jeg, så må du sette inn 10euro. Med disse euroene får du 120dager med gratis ringing, samt at du kan benytte kreditten til å ringe mobil, evt. sende sms fra sidene deres. For å få konto, må du installere programmet og opprette konto via det. Dessverre kan det ikke gjøres via websiden.

Tools -> Settings -> Connection -> SIP settings

Options -> New SIP profile -> Use default profile

Profile name: VOIP

Service profiler: IETF

Default access point: velg ditt WLAN

Public user name: sip:[email protected]

Use compression: No

Registration: When needed

Use security: No

Proxy server:

Proxy server address: sip.voipdiscount.com

User name: brukernavn

Password: passord

Allow loose routing: Yes

Transport type: UDP

Port: 5060

Registrar server:

Registrar server address: sip.voipdiscount.com

Realm: sip.voipdiscount.com

User name: brukernavn

Password: passord

Transport type: UDP

Port: 5060

Tools -> Settings -> Connection -> Internet tel.

Option -> New profile

Select SIP URI: velg din sip-profil som kommer opp.

Når dere skal bruke SIP når dere er ute å farter, så benytt Tools - Internet tel.

Den setter opp telefonen, slik at det er bare å ringe..

Når dere skal ringe til noen, så er det viktig å benytte 0047 eller +47 foran nr.

Håper dette hjelper litt.... Resten må dere nesten prøve å finne ut selv.. ;-)

Lenke til kommentar

Hei. Takk for hjelpen, men jeg har et problem. Jeg får hele tiden feilmelding når jeg går inn på internettelefon: Unable to connect to the connection network. Det virker som den ikke godtar det trådløse nettverket jeg har, selv om jeg ikke har noen problem med å surfe på nettet med den med samme telefon ( Nokia N95)

I tillegg når jeg går inn og sjekker konfig. er den forandret fra: sip:[email protected] til: sip:sip:[email protected]

(Dobbelt sip:)

Mulig jeg må ha ting inn med t-skje, men takker for alle svar jeg kan få på denne problemløsningen.

Lenke til kommentar

Hei! Sitter med Phonzo og Nokia N95. Jeg har fått til innkommende anrop, men når jeg prøver å ringe ut via "internettanrop" så får jeg meldingen "tilkoblingsfeil". Jeg har forsøkt med både 0047 og +47 foran.

Noen som har råd?

-snubbel

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Bruker voipdiscount, men sliter med og koble til noen trådløse nettverk.

Får opp denne feilmeldingen:

Kan ikke koble til tilkobl. nettverket

Kan bruke WLAN til andre ting på det nettverket uten problemer.

Får til å koble til voipdiscount via andre nettverk uten problemer.

Tips mottas med takk :dribble:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Bruker voipdiscount, men sliter med og koble til noen trådløse nettverk.

Får opp denne feilmeldingen:

Kan ikke koble til tilkobl. nettverket

Skjer samme her hvis jeg bruker statisk IP i det trådløse nettet. Skifter jeg til DHCP funker det.

Men jeg vil bruke statisk, og da er en quick fix å åpne f.eks web-leseren (eller hvilket som helst program som kobler seg til internett), og koble til WLAN-et. Så er det bare å la være å lukke programmet (hold inne meny-knappen og velg ventemodu), og deretter åpne internett-telefon, så funker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...