Gå til innhold

Forslag til spill man kan lage i Delphi?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare lurer på om det er noen som har en idé eller to til bra spill man kan lage i Delphi?

Jeg kan litt Delphiprogrammering, men har så å si bare lagd programmer, har lagd ett spill, men det er en Pong-klone og nå vil jeg prøve å lage noe som er litt mer avansert. Så hvis noen har forslag så tar jeg imot det med takk ;)

Hvis noen er interesserte så kan jeg sikkert legge ut pong-klonen min også :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hey,

Aner ikke hva pong-klone er, men hva med å prøve seg på en version av dx-ball? Da kan du prøve å få med litt fet grafikk også, om du kjenner godt til photoshop, eller andre bildeprogrammer :)

Har selv progrmmert en god del programmer i delphi, og bruker photoshop til å designe, men spill har jeg ikke prøvd meg no serlig på ettersom det er ganske forskjellig fra valig program-programmering...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel nå har jeg kommet litt lenger :p har begynt på et spill, veldig enkelt, det går ut på at man skal skyte fiendtlige skip med romskipet sitt :p er ikke helt ferdig, men det begynner å nærme seg :D Men en ting lurer jeg på, kan man spille av flere lyder i delphi samtidig? jeg har brukt sndPlay hittil, men når jeg kaller opp den på nytt så "overskriver" den den forrige lyden som ble spilt, altså så hører jeg bare den lyden som ble kalt opp sist. Noen som veit hva jeg må bruke?

Koden og spillet som det er nå (med masse unødvendig kode tror jeg) legger jeg ut her, hvis noen vil se på det :))

EDIT: Endra på linken :p

Endret av hjahre
Lenke til kommentar

Jeg vil nok anbefale deg å ta i bruk ett eller annet bibliotek for dette. Man kan vel få spilt av flere lyder på en gang uten også, men tror det er enklere å overlate dette 'til andre'.

Ta f.eks. en titt på Simple DirectMedia Library. (pascal-interface)

Eller du kan forske deg på DirectX

Vha disse bibliotekene kan man også få til en del fancy grafikk. Men det finnes også rene lyd-biblioteker, som f.eks. Bass Audio Library

-Vegar

Lenke til kommentar

Takk for tipset ;)

Men fant et bibliotek på nettet, det var gratis til og med :p Noen som har erfaring med OpenAl som finnes på denne sida?

Hadde vært fint om noen hadde hatt erfaring med det :):whistle:

Er det noen som har erfaring med OpenGL også? for jeg prøver å lære meg det :D Fant en tutorial som gikk gjennom det meste, men ikke hvordan man får på teksturer på objekter :cry: selv om det virker som om det kanskje er veldig rett fram :p

Men takk for all hjelp hittil folkens :thumbup:

EDIT: skreiv feil smily :p

Endret av hjahre
Lenke til kommentar
Pingpong er en klassiker  :D

8720757[/snapback]

Men nå har jeg da allerede lagd et pingpong spill da :p var det første jeg prøvde meg på :p men kan jo prøve å lage det i 3D, det tar sikkert litt tid, men det hadde vært gøy :D

pingpong spillet mitt ligger her, med kode og alt, for de som vil prøve det ;) Hadde også vært koselig om noen hadde kommentert spillet og koden også :):innocent:

8720814[/snapback]

Lag en ny utgave av Wolfenstein3D! Det hadde vært fett! :dribble:

Lenke til kommentar
Lag en ny utgave av Wolfenstein3D! Det hadde vært fett!  :dribble:

8720850[/snapback]

Hehe, jo da, får se om det kommer etterhvert ;) har ikke så utrolig mye tid til å programmere ved siden av skolen. Men hadde vært morsomt å lage et skikkelig bra spill :D

Men skal ha Wolfenstein3D i tankene og se om får lagd noe som likner etterhvert ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...