Magnus Holm Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Dette ble en veldig dårlig tittel, men hvis du ser i signaturen min har jeg en fin linksamling. Først endret jeg den manuelt, men det blir litt vrient med så mange linker. Derfor lagde jeg et Ruby-program: require 'rubygems' require 'mechanize' @lines = [] @template = { :topic => "[b][color=black]{topic}:[/color][/b] ", :link => "[url={url}][b][color=green]{name}[/color][/b][/url]", :sep => " [color=grey]§[/color] " } def topic(topic) @lines << {:name => topic} @lines.last[:links] = [] end def link(name, url) @lines.last[:links] << [name, url] end def sort @lines.last[:links] = last[:links].sort_by {|x| x[0].downcase} end def result temp = "" @lines.each do |line| temp << @template[:topic].gsub("{topic}", line[:name]) links = line[:links].map do |name, url| @template[:link].gsub("{name}", name).gsub("{url}", url) end temp << links.join(@template[:sep]) temp << "\n" end temp end def submit(username, password) puts "Starting..." agent = WWW::Mechanize.new page = agent.get('http://www.diskusjon.no/index.php?act=Login&CODE=00') puts "Fills out the login-form..." login = page.form('LOGIN') login.UserName = username login.PassWord = password login.submit puts "Logged in!" page = agent.get('http://www.diskusjon.no/index.php?act=UserCP&CODE=22') signatur = page.form('REPLIER') signatur.Post = result signatur.submit puts "Signature submitted :)" end load ARGV[0] Endret 28. april 2007 av Judofyr Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg må si at det er rimelig liten vits i å lage nye tråder for å vise små kodesnutter du har laget. Hva med å lage en tråd der folk kan poste kodesnuttene sine? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Oi Det ble kanskje litt spammete... Vi burde nok ha en kodesnutt tråd, ja. Unnskyld... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå