Ustedalen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det er lenge siden Off-Topic ble fjernet fra listen som teller innlegget til hver bruker. Den gang het vi hw.no og ikke diskusjon. Derfor ble dette Off-Topic siden dette ikke hadde noe med hardware å gjøre. Nå som vi er derimot under diskusjon.no er det ikke noe som kan kalles "Off-Topic. Hva er det som egentlig er Off-Topic nå lengre? Derfor mener jeg at Off-Topic kategorien burde telle på innleggstelleren. Noen som er enig/uenig? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg så aldri grunnen til at dem ikke skulle telle jeg Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 La meg prøve en gang til. Etter at vi ble diskusjon.no er det ikke noe som går off topic lengre, rett å slett fordi vi er et stort forum der vi diskuterer/snakker om alt mellom himmel og jord. Derfor blir det dumt at enkelte innlegg blir med i innleggstelleren, mens andre innlegg blir utelatt. Jeg forstår dog at det kan bli mye mer spam. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Ahhh, I see. Klart det er en god del poster av noe lavvere kvalitet i OT-delen av forumet, men en post er jo en post. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg synes egentlig ikke at de skal telle. Nar jeg ser pa en bruker sine innlegg, ser jeg hvor aktiv han har vaert pa den delen av forumet som betyr noe hvis jeg feks trenger PHP hjelp. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 La meg prøve en gang til. Etter at vi ble diskusjon.no er det ikke noe som går off topic lengre, rett å slett fordi vi er et stort forum der vi diskuterer/snakker om alt mellom himmel og jord. Derfor blir det dumt at enkelte innlegg blir med i innleggstelleren, mens andre innlegg blir utelatt. Jeg forstår dog at det kan bli mye mer spam. 8489570[/snapback] Nja, greit nok at det ikke finnes noe som kan kategoriseres som Off-Topic, og Ueland har jo flere ganger uttalt seg om at "dette er diskusjon.no, ikke forum.hw.no, og her diskuterer vi alt fra biler og båter til mote og sex." Joa, jeg er enig i det, men samtidig vil jeg ikke støtte forslaget ditt, Ustedalen. For det første er innleggskvaliteten i OT-kategoriene (tenker spesiellt OT-baren, men i mindre grad "Gullkorn") ikke på høyde med kvaliteten i de andre kategoriene her, hvor det diskuteres mer seriøst. Ta SO f.eks. Små, nesten meningsløse innlegg etter hverandre. (sorry, men se det i øynene - det er mye spam i SO). For det andre vil en slik funksjon føre til langt mer spam enn vi kan forestille oss i dag. Jeg tror mange kan ha vanskeligheter for å si nei til en slik ordning, siden det faktisk vil medføre enda flere innlegg, og et større hiv om å poste flere innlegg i Off-Topic-kategoriene. Men selvfølgelig, dette er bare min mening. Dog tror jeg vår godeste Vidar vil sette en stopper for mer spam, og mer arbeid. (Eller så er hele greien her at Ustedalen ønsker mer spam på forumet, så han kan smiske litt med Marley og få seg grønn skrift..) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det er ein viss fare for at folk går heilt av hengslene i OT om dette blir innført for å øke postcounten sin. Det meste er unyttig spam i mine auge der allerede, trur ikkje det blir mindre dersom dette hadde blitt gjort. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hvis postcount skal telles i Off-Topic delen, så hadde det hele blitt et spam maraton. Alle hadde postet så utrolig mye unødvendig, bare for å få et høyere tall. Og da ryker kvaliteten på innlegget betraktelig. Og jeg synes at kvaliteten på de fleste postene i Off-Topic delen er lav nok fra før. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det finnes brukere med 20.000 innlegg i SO alene. Jeg ser ikke poenget i at det skal telle. Men jeg kan være tilbøyelig til å se at kategorien Annet og Humor kunne vært med i PC. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det finnes brukere med 20.000 innlegg i SO alene. Jeg ser ikke poenget i at det skal telle. Men jeg kan være tilbøyelig til å se at kategorien Annet og Humor kunne vært med i PC. 8490458[/snapback] Nja, er ikke så sikker på det. Høres ut som en god idé, men likevel vil det nok ikke være så smart. Mange tråder ligger i grenselandet mellom Annet og OT-baren. Den kunne passet begge steder. Noen ganger ser vi jo også humoristiske innslag i OT-baren, som dog ikke blir flyttet til humor. Disse kategoriene vil derfor bidra til mer spam, da mange gjerne poster i Annet eller Humor og ikke i OT-baren, hvor det ville vært naturlig. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hvis OT-Baren skal ha gjeldende poster, må vi skjerpe inn noe enormt der. Det vil ikke bli noen SO, samt mange av telletrådene som er der også vil forsvinne. OT-Baren står for en del av det sosiale ved forumet, hvor slippen er litt løsere og hvor man har litt mer frihet. Dette er også grunnen til at det ikke er PC der. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 tror egentlig ikke det hadde forandret bruke på forumet noe spesielt . nå har ikke jeg noe spesiell formening om pc eller ikke , men det hadde neppe hatt større invikning på forumet enn at enkelte brukere plutselig ville fått en massiv pc , er vell brukere som har langt over 20k med innlegg bare o ot-baren , og masse innlegg i alle de andre ot kategoriene . Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Helt enig! Men de lar seg ikke rikke. Tråden stenges straks da dette har vært oppe før. Regelen fører til at de som skriver på OT, stemples som forumets avskum. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Syntes det fungrer fint som det er nå, jeg. Ser ikke vitsen med å ha med poster som "Yay, jeg fant tyve kroner på bakken" i Gledesutbrudd-delen av forumet, for å ta med et eksempel. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hva er poenget med innleggsteller i det hele tatt? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Gøy å se hvem som er aktive hvor, og i hvilken grad. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Hvis postcount skal telles i Off-Topic delen, så hadde det hele blitt et spam maraton. Det hadde nok heller blitt modereringsmaraton. Om den kategorien blir likestilt med resten vil jeg også tro at reglene for resten av forumet hadde blitt satt gjeldene for den kategorien. Jeg tviler egentlig på at noen ønsker en slik situasjon, så status quo er nok det beste å holde. Gøy å se hvem som er aktive hvor, og i hvilken grad. 8502310[/snapback] Det kan du vel uansett? Trykk på en profil og -knappen og du vil se antall poster i alle kategorier, inkludert OT-baren og andre plasser hvor den vanlige innleggstelleren ikke gjelder. Endret 30. april 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Det kan du vel uansett? Trykk på en profil og -knappen og du vil se antall poster i alle kategorier, inkludert OT-baren og andre plasser hvor den vanlige innleggstelleren ikke gjelder.8502311[/snapback] Joda, men hvis en bruker har 30 tellende innlegg, ville jeg ikke 'sjekket' innleggene hans/hennes, da det sier seg selv at vedkommende er mest aktiv i OT, men mindre brukeren er ny. Har en bruker 1000+ poster det er tydelig at h*n henger flere steder enn bare OT-delen. Da vet jeg altså at vedkommende er aktiv i andre kategorier. Endret 30. april 2007 av Aidskake Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg skrev tidligere nesten utelukkende på OT. Nå prøver jeg å få ned prosentandelen OT-innlegg ved å holde meg på andre fora. Man lærer mer der. 42% er OT-andelen min nå. Målet er å få den ned på 25% eller mindre. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Regelen fører til at de som skriver på OT, stemples som forumets avskum. 8502285[/snapback] Det er jo akkurat det de er....? Det hadde nok heller blitt modereringsmaraton. Om den kategorien blir likestilt med resten vil jeg også tro at reglene for resten av forumet hadde blitt satt gjeldene for den kategorien. Jeg tviler egentlig på at noen ønsker en slik situasjon, så status quo er nok det beste å holde. 8502311[/snapback] Enig. Jeg tror heller ikke at noen ønsker slike tilstander i OT. Da kan egentlig hele OT stenges av, sånn sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg