Gå til innhold

NextGen, hvem fikk dine penger?


Newman

Anbefalte innlegg

Etter å ha spilt gjennom de spillene som jeg syns er gøy på både PS2 og Xbox, så var det på tide å kjøpe en ny konsoll! Med så mange konsoller på markedet så har det vært vanskelig å velge hvilken, men jeg har gjort opp meg noen tanker om de forskjellige konsollene:

 

PS3 - Alt for dyr, og det fins kun ett spill jeg har litt lyst til å spille som ikke er å få tak i på andre konsoller. (Resistance, tror jeg det heter)

 

X360 - Tja, en god kandidat. Relativt billig, og har mange spill jeg kunne ha tenkt meg å prøvd ut. Litt kjipt å kjøpe vanilla xbox nå som "elite" er like rundt hjørnet.

 

Wii - Egentlig ingen reell kandidat i det hele tatt, ettersom den ikke er å få tak i.

 

Så hva ble det? Jo, det ska jeg fortelle dere! Kjøpte meg akkurat en Gamecube! Etter å ha tenkt lenge så kom jeg frem til at grafikk egentlig ikke er min "greie". Spill som Oblivion og Gears of War ser flotte ut de, og de er morsomme å spille også, men som med alle andre spill jeg har spilt de siste årene så går jeg lei etter noen uker. Jeg sitter stort sett å spiller Nes, Snes og N64 spill på emulator, og etter min mening så har jeg enda til gode å spille et "nytt" spill som kan måle seg med Final Fantasy III, (egentlig 6) Chrono Trigger, Secret of Evermore, Secret of Mana, Zelda, (1,2,3) eller Super Metroid +++++.

 

Derfor kjøpte jeg meg en Gamecube. Nå skal jeg låse meg inne på rommet å kose meg gløgg ihjel med gode gamle oppfølgere til klassikere som Mario, Zelda og Metroid :D (Så fort jeg får den i posten...)

 

Hvem fikk pengene dine denne runden, og hvorfor?

 

(Tilbake til Zelda 2, er i det andre slottet nå :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er kanskje ikke NextGen for deg, men jeg gleder meg i allefall til å få en konsoll med tonnevis med gode titler jeg ikke har spilt. Blir på en måte neste generasjons "gaming goodness", noe verken HD grafikk eller 100 milliarder trilliarder polygoner kan gi meg.

Lenke til kommentar

Nintendo og sony stakk av med mine penger også :p

 

Trolig kommer nok MS også til å få litt lommerusk når den blir riktig billig, og blue dragon og noen liknende titler har kommet ut.

 

Mine grunner for å kjøpe ps3:

 

- ser bra ut

- er stille

- har blu-ray spiller

- mest fristende exclusives for min del, og i mine øyne også best kontroll.

 

 

Nintendo Wii:

 

- Zelda

- Super paper mario.

 

 

Tror nok at om jeg hadde fått omplassere pengene mine, så hadde det blitt en PS3/Xbox360 kombo i stedet. Er redd wii ikke helt er det store for meg i lengden, da denne allerede har samlet støv i en 3-4 måneder.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Den er kanskje ikke NextGen for deg, men jeg gleder meg i allefall til å få en konsoll med tonnevis med gode titler jeg ikke har spilt. Blir på en måte neste generasjons "gaming goodness", noe verken HD grafikk eller 100 milliarder trilliarder polygoner kan gi meg.

8479719[/snapback]

 

 

 

Jeg har Gamecube og ps2 og liksom.. menne tonnevis med gode titler var litt og ta i.

Da Gamecube var vell den som hadde minst spill av forrige generasjonen, men at det er tonnevis av gode titler til deg er en annen sak ;)

Lenke til kommentar

Eg hadde planer om og kjøpe ps3 fra dag 1 den blei avduket på e3, hadde ps1 og ps2 så og kjøpe ps3 var en no brainer...

 

gleda meg til våren 06 da skulle den komme, våren kom og ingen ps3, men sony lovte ein 17 november lansering..månedene var lange men omsider nærmet seg..så en dag i septemer kom beskjden...ingen ps3 før mars...faen ta sony tenkte eg...her sitter xbox gutta og har det gøy mens dei som skal ha ps3 må sitte og sjå i taket..

 

både xbox 360 og ps3 var uaktuelt i utgangspunktet da det måtte bli dyrt, men shit au tenkte eg..gears of war var verdt xboxen alene..

 

så kom mars og ps3 spratt i hus..

 

hadde planer om å selge x360 når ps3 kom i hus, men det hadde ikkje kommet på tale, mykje gromme titler som kommer til ps3 og x360 så dei skal få pryde stova side om side..:)

Lenke til kommentar

Jepp, kan skrive litt om hvorfor jeg valgte dem :)

 

Xbox 360 synes jeg gir meg en god Next-Gen følelse, den har super grafikk, mange spill jeg liker, god Online, Bra mediacenter osv ...

Men spillene var vel viktigst her, liker godt Rare spillene, det er noe av grunnen til at det ble X360. Synes Rare spillet Kameo til X360 er svært morsomt, gleder meg også til Banjo spillene kommer. Så har vi jo Forza da som jeg liker veldig godt. Så ja, mange spill jeg liker :)

 

Så er det Wii, elsker Nintendo spillene som Mario, Zelda, Pokemon og Metroid. Kunne nesten ikke gå glipp av Super Mario Galaxy, Super Paper Mario, Pokemon Battle Revolution og Mario Kart (som sikkert kommer ...)

 

N64 var min første konsoll, derfor passer det fint at jeg kan laste ned gamle spill som kom før min tid med Wiis Virtual Consolle. Er kanskje en av de yngste gamerne her på forumet ;)

Lenke til kommentar

I første omgang gikk pengene til en Wii. Som den ihugga Zelda fan jeg er klarte jeg ikke å la være når det kom til Twilight Princess, og siden konsollen så såpass interesang ut var valget lett.

 

Neste omgang blir vel mest sannsynelig X360. Billig i forhold til PS3, har et godt utvalg av spill og ser ut som en solid og morsom konsoll.

 

Og sist blir det vel en PS3, når prisen ramler nok til at pengeboka mi tåler prisen uten elektrosjokkterapi etterpå. Noen interesange titler som dog ennå heldigvis ikke er kommet, det hadde jeg ikke tålt.

 

Så over tid håper jeg å være i besittelse av alle 3.

Lenke til kommentar

Xbox 360 stakk av med mine penger, på grunn av HALO, PGR, TES og ONLINE(primært). Men også pga at typen spill på xbox interesserer meg generelt mer(bilspill, action, NJRPG, FPS) og Geow traff meg perfekt. mitt dypeste ønske er nå at det kommer ett RSCIII, og noen skikkelige skrekkspill

 

Når det kommer til de andre konsollene, så er jeg svak for Mario(hvem er ikke det?) og Zelda. Kan nok hende det blir en WII ja. Er det forresten noen som vet om gamle pokemonspill, Breath of Fire og liknande kommer til "Wii-arcade"?

 

Men for meg har alltid xbox hatt de mest spennende spillene i forhold til PS innenfor det samme sjangerene

Lenke til kommentar

Nintendo fikk mine penger :p Wii og DS (Dersom DS er nextgen da. Ja sier det) :!:

Min første stasjonære konsoll var en... Eh... Brukt PS1 med 3 spill, og Virtual Console er derfor en grunn alene til å kjøpe Wii :D

 

DS pga alle gode spillene. Pokémon snart :love:

Endret av MP3-JTH
Lenke til kommentar

Jeg kan vel ta en oppramsing nå med konsollene jeg har fra denne "generasjonen" og skrive bittelitt hvorfor.

 

- Nintendo Wii fordi jeg alltid har elsket Nintendos spillserier. Wiimoten er også genial, det samme er muligheten for å laste ned gamle Nintendo-spill og designet på konsollen.

 

- Xbox 360 fordi jeg måtte ha noe mens jeg ventet på Wii i tiden etter GameCube. Angrer ikke på kjøpet, det er masse knalltitler til en helt super konsoll med en knall onlinetjeneste.

 

- Nintendo DS Lite (hadde original før) fordi den trykkfølsomme skjermen åpnet for mye innovasjon, i tillegg ville jeg ha en håndholdt maskin.

 

Disse to stasjonære konsollene utfyller hverandre på så godt som alle punkter jeg interesserer meg for. DS-en er kjempefin å ha med et solid spillbibliotek, lett å komme i gang med å spille og selvsagt at den er håndholdt. ;)

 

Alle er kjøpt på lanseringsdatoen, untatt Nintendo DS som jeg importerte fra Japan noen måneder før lanseringen her. :)

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Pengene mine gikk til Xbox 360 og Playstation3

 

kjøpte xbox 360 fordi jeg klarte ikke å vente til ps3 kom og fordi den har de tre spillene som jeg ser mest frem til og en som allerede har kommet Halo 3, Mass Effect og Gears of war.

 

Planen min var egentlig å bare kjøpe en ps3 fra starten av, men slik ble det jo ikke :p. PS3 er førstevalget mitt fordi jeg har alltid hatt playstation som min favoritt konsoll(den er den fortsatt etter at jeg fikk ps3 :thumbup:) , kommer mange bra titler som jeg ser med siklene kjeft fremover til MGS4, heavenly sword, Warhawk, Lair, God of War 3 og killzone 2.

 

Droppa WII fordi det er bare ett spill jeg vil spille til den konsollen og det er zelda, men søsteren min får den sikkert så da er det problemet løst :p.

Endret av anders1211
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...