Gå til innhold

GUIDE: Sende inn demoer av cheatere.


Anbefalte innlegg

Banner.jpg

 

Det er alltid noen idioter som vil ødelegge for andre på CS(:S)-serverne ved å bruke ulovlige hjelpemidler. Det er mange som vil ha bort disse og her har dere en liste over hva du kanskje kan gjøre med disse juksepavene.

Steams VAC banner ufattelig mange av disse juksepavene, men dette kan ta litt tid. Det går ikke an å sende inn demoer til VAC/VALVe/Steam. Og med mindre serverne ikke er medlem av RADAR, SteamBans eller andre anti-juks-foretak, er det ikke så mye annet enn å sende demo til de(n) som administrerer serveren. Det som alltid er elementært når du skal ta en demo, er å filme nok og å få med status. Dette gjør du ved å skrive følgende i console:

record navnpådemo; status

For å dobbeltsjekke at det er wallhack, kan du bruke x-spectate - sjekk README.

  • RADAR - radar.gaming.no
    RADAR omfatter de fleste største norske server(-communityene). RADAR har den dag i dag 11476 bans og beskytter 133 servere (dette er de serverne som er lagt inn i systemet - banlisten er åpen for alle, så det er mange flere servere som benytter seg av den.)
    RADAR krever;
    -Status er inkludert.
    -Demo er tatt fra en av RADAR-serverne.
    Les her hvis du har en demo som møter kravene for RADAR-ban.
    For hjelp - sjekk IRC-kanalen til RADAR på QuakeNet - #RADAR. Dere kan også spørre meg om dere lurer på noe.
    For å bli RADAR-admin, må du først bli admin for en av RADAR-serverne, for så å gjøre en så god jobb for det communitiet at du representerer communitiet i RADAR. Du kan også melde ditt community inn i RADAR ved å sende en søknad til RADAR-krøllalfa-gaming-dått-no.
    TIPS: Om du spiller pcw/mix eller hva som helst, kan du lett finne ut om noen er RADAR-bannet, ved å kopiere alt som står i status, og lime det inn i Multisearch - husk å kryss av på "Check this for STEAMID search only!".
     
  • SteamBans - SteamBans.com
    SteamBans er et større foretak enn RADAR. Det eneste som er negativt med SteamBans er at det er svært få norske medlemmer. Du kan se informasjon om antall bannede Steam_ID'er o.l. til venstre.
    Her kan du lese hva som kreves for en SteamBans-demo.
    For å bli admin (Junior Admin) må du få en invitasjon i mailen din. For å bli Senior Admin, kan du følge denne linken.
    Vil du ha med ditt community i SteamBans, kan du følge denne linken. Om du har spørsmål om SteamBans, kan du sende meg en PM, eller sjekke FAQ'en.
    Les også SteamBans.com i 2007.

De mest vanlige cheat-typene er:

  • Wallhack: Enkelt å greit, brukes for å se personer gjennom vegger/kasser o.l. Her finnes ESP (figurer som viser hvor spillerne er) og vanlig wallhack, som viser modellene gjennom vegger.
  • Aimbot: Skytes automatisk mot andre spillere. Her finnes både push-to-aim (knapp som fører siktet mot modellen), aim-through (fører sikte mot modellen gjennom vegger) og mange andre.
  • No-recoil: Program som fører siktet nedover etter hvert skudd, her vil siktet riste litt opp og ned.
  • No-spread: Program som gjør at kulene ikke spres vannrett. No-spread forveksles ofte med aimbot, da programmet gjør at siktet rister veldig, enten når det skytes eller hele tiden.
  • Speedhack: Vanligvis brukes speedhack slik at man tar opp kniven, og skyter med den samtidig som man kjører et jukseprogram. Dette fører til at man løper bortover i en rasfart. Speedhack kombineres ofte med aimbot, slik at speedhacken automatisk går mot motspillerne. Underkategorier her er Rapid-fire (skyter ut hele magasinet på svært kort tid) og Burst-fire (skyter ut tre-fire skudd samtidig - ikke som Glock/Famas).

Guiden kan selvfølgelig brukes på andre fora - her ligger kildefilen (med BB-codes). Det er ønskelig at det blir PM'et meg om hvor den blir brukt! Om det noe dere lurer på, så kan dere PM'e, eller spørre her i tråden.

 

Good luck, and stay clean! :--)

Endret av Jooakim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

 

Slettet i tillegg litt off-topic-snakk som oppsto etter forvirring fordi Sipi skiftet nick til Jooakim.

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Synes kanskje denne tråden bør bli sånn sticky under counter-strike forumet.

 

*Dette er ikke ment som spam, men dersom en eller annen skulle mene jeg slenger denne ut for å øke mine poster så må den vedkommende bare slette posten* :)

 

edit: greit bare slett den. Det er spam. Denne tråden er vel nesten en sticky nå. Før jeg laget denne *sticky this* posten.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

et lite spørsmå: på radar sin hjemmeside, kan man laste ned alle registrerte radar-bans. Jeg har lagt inn disse filene som cfg-filer i cfg-mappa mi for source, og så lurte jeg på: hva skal jeg gjøre på serveren min for å automatisk kicke brukere som er lagt inn som banned?

Lenke til kommentar

jeg gjorde det med min egen lille twist... la bare id-ene inn på banned_user.cfg

 

 

det er bare veldig viktig at du skriver inn exec radar.cfg eller exec banned_user.cfg fordi hvis du ikke gjør det, vil id-ene bli slettet hver gang du restarter

 

bare et par nye spm

1. hvordan kan jeg få til at adminlista blir oppdatert i takt med radar?

2. hvordan skriver jeg reason i tillegg til at man er kicked/banned?

 

gnomiz: ja, det stemmer, men det vil ikke stå at du er kicked, men at du er banned, og steamid-en hans vil komme opp...

Lenke til kommentar
1. Hva mener du?

2. med reason. ;-)

8851982[/snapback]

 

1. jeg mener at når man blir banned, kommer beskjeden: you are banned from this server, visit www.redar.gaming.no for more info

 

2. den linken du gav meg, er for folket som er bannet fra cs 1.6, men det finnes ikke noe sånt for source... (er igrunn ikke så viktig heller... jeg vil bare få til punkt 1).

Lenke til kommentar

og så det store spørsmålet: hvor er det man setter "reason på alle"?

 

hvis det er i samme cfg-fila som der jeg har alle ID-ene, så lurer jeg på hvilken kommando jeg skal fylle inn for at det skal bli "reason på alle"...

 

(takk for hjelpen jeg har fått til nå joacim... veldig nyttig ;) )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fin guide ligger på Radar sine sider.. Siste punkt i de 2 første postene besvarer ditt spørsmål fint.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
3. Et alternativ som gjør det enkelt å ta demo:

 

bind "i" "messagemode record"

bind "o" "status"

bind "p" "stop"

 

(du binder selvfølgelig til det som passer deg - spiller du med standard oppsett er hele numpad ledig...)

 

For å ta demo nå:

- Trykk" i", skriv inn navn du vil gi demoen, trykk enter. Trykk "o" med en gang, så får du status i begynnelsen.

 

<Tar opp demo>

 

- Trykk "o" (så har du status i slutten også), trykk "p" for å stoppe opptaket.

 

En annen løsning er å binde alt til 1 knapp i et toggle script:

 

CODE 

//Demo maker toggle

alias make_demo "make_demo_1"

alias make_demo_1 "messagemode record; alias make_demo make_demo_2"

alias make_demo_2 "status; alias make_demo make_demo_3"

alias make_demo_3 "stop; alias make_demo make_demo_1"

 

bind "i" "make_demo"

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...