Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

TESTET: GeForce 8800 GTS 320mb, overklokking.

-Sammy

Anbefalte innlegg

XFX GeForce 8800 GTS 320 MB

Kjernefrekvens: 500 MHz

Minnefrekvens (effektiv): 1600 MHz

VS

XFX GeForce 8800 GTS 320 MB (XXX)

Kjernefrekvens: 580 MHz

Minnefrekvens (effektiv): 1800 MHz

For meg ser det ut som at XXX-utgaven kommer her ferdigklokket fra produsenten.

1.) Det jeg lurer på er om jeg betaler ca.600kr for at de skal endre på noen tall som jeg like godt kunne greid selv?

2.) Er kortene identiske bortesett fra litt klokking?

Hvis ikke:

3.) Om jeg klokker et non-XXX vil det bli like stabilt som et XXX?

XFX GeForce 8800 GTS 320MB vs -"- (XXX)

Takker for all hjelp :)

Endret av restify
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

1, Du vil nok greie de tallene helt fint selv, ingen vits og betale ekstra

2, De er identiske med unntak av klokken, muligens det er litt forskjell i bundle

3, Den klokken de har der er såpass lav at en burde greie det uten større problemer, det vil enda være like stabilt som en "ekte" XXX.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

skjermkortprodusenten XFX har en serie med fabrikkoverklokkede skjermkort, som de kaller "XXX"

(nei det har ingenting å gjøre med det du vanligvis ville forbundet XXX med ;) )

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så man mister garantien 100% hvis han nå klokker sitt 8800gts til xxx versionen?

Og et litt noby spørsmål:

Må man endre på V når man klokker skjermkort høyere?

8443197[/snapback]

Du mister nok garantien ja, men jeg tviler på at en klokk til "XXX" nivå vil være skadelig for skjermkortet

Det kommer an på hvor høy klokk en skal ha, for folk flest holder standard spenning i lange baner.

Lenke til kommentar
Et XXX-kort??  :hmm:

8441685[/snapback]

mente ikke at jeg ikke visste hva det var, jeg var bare usikker på om personen skulle velge XXX-versjonen der han skriver at han "går for et sånt et".

Argumentene ovenfor går jo i retning av at det kanskje ikke er verdt de ekstra pengene for å få et kort med ytelse som man kan oppnå ved overklokking av et billigere kort

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Så man mister garantien 100% hvis han nå klokker sitt 8800gts til xxx versionen?

8443197[/snapback]

Du mister nok garantien ja, men jeg tviler på at en klokk til "XXX" nivå vil være skadelig for skjermkortet

Det kommer an på hvor høy klokk en skal ha, for folk flest holder standard spenning i lange baner.

8444130[/snapback]

Du mister ikke garantien hvis du klokker kortet i windows og ikke flasher til f.eks. xxx-bios.

I teorien mister du den, men de må nesten finne ut at du har klokket. Holder du tempen under kontroll og ikke fysisk endrer på kortet eller flasher bios så skal det (såvidt jeg vet) ikke gå an å se på kortet at det er overklokket.

Lenke til kommentar

8443197[/snapback]

8444130[/snapback]

Du mister ikke garantien hvis du klokker kortet i windows og ikke flasher til f.eks. xxx-bios.

I teorien mister du den, men de må nesten finne ut at du har klokket. Holder du tempen under kontroll og ikke fysisk endrer på kortet eller flasher bios så skal det (såvidt jeg vet) ikke gå an å se på kortet at det er overklokket.

8445827[/snapback]

Ok, jeg har hørt at det fins et slaks "minnebrikke" i skjermkort som lagrer loggen av klokkefrekvensene, mulig det er feil men...

Lenke til kommentar

Jeg mente jeg går for et non-XXX kort :)

TEST : GeForce 8800 GTS 320MB

CLOCKING: 8800 GeForce 8800 GTS

Disse karene clocket 320mb non-XXX til 650Mhz kjernehastighet, og det var uten å stille RPM på vifta ! De sier kanskje du kan nå 700Mhz med litt hell, og jeg tviler ikke egentlig når de testet med orginal RPM. :thumbup:

GeForce 8800 GTS 320 MB(non XXX):

-----------------Reference clock-----Default on this model-----Maximum overclock

GPU clock (3D)----500 MHz---------------540 MHz-------------------650 MHz

Memory Clock----1600 MHz-------------1600 MHz------------------1900 MHz

BTW: XFX GeForce 8800 GTS 320 MB XXX utgaven legger seg et stykke OVER 640mb utgaven i ytelse ;) Så da er det egentlig bare å skaffe seg et 320mb non-XXX og stille littegranne på noen tall, kjøre opp RPM på kjølinga og nyte synet av de fleste spill i 1600x1200 og 1920x1200 oppløsninger med 4xAA and 16xAF. Imponerende sier jeg ! Skal deffinitivt ha meg et XFX GeForce 8800 GTS 320 MB.

Endret av restify
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ja, 320 MB modellen bruker i mange tester og yte bedre enn 640 MB når de har på lav oppløsning.

Men 640 MB blir hakket bedre i ytelse når man kjører med høy oppløsning og heftig bruk av AA + AF på.

Greit at XXX utgaven legger seg over, men hvis man igjen klokker 640 MB modellen så drar vel den litt ifra igjen.

Lenke til kommentar

vet dere snakker om xfx sitt kort her nå, og jeg var faktisk på vei til å bestille et sånt selv, men så tok fornuften overhånd og det ble et club3d kort på tilbud til ~300kr mindre.

kjører det på 600/1000 nå uten problemer, har bencha litt og spillt over en time i stalker uten artifacts.

tror ikke jeg kommer til å teste høyere føre jeg oppgraderer cpu ram og hk i juni, men regner med å klare opp mot 650/1100 på benching.

600/1000 blir nok min 24/7 klokk, i alle fall inntil videre

dersom dere ikke har sett den før, så se her for resultater og ikke minst noen grunner til at gts korta klokker så bra som de gjør :)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...