Drittsekken Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Finnes det et enkelt program som kan forminske bilder? Ikke PS e.l. Har laget en nettside med billedgalleri for en kollega, bildene må ikke være for store da det bruker opp minne på serveren (webhotell som jeg ikke kan styre). Han har liten (les ingen) erfaring med billedredigering og er nok ikke interessert i å kjøpe dyre program for å rezise bildene. Ser for meg et lite freeware program hvor man kan velge størrelse i bredde x høyde og evt. jpg komprimering. Lenke til kommentar
hill42 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Finnes det et enkelt program som kan forminske bilder? Ikke PS e.l. Har laget en nettside med billedgalleri for en kollega, bildene må ikke være for store da det bruker opp minne på serveren (webhotell som jeg ikke kan styre). Han har liten (les ingen) erfaring med billedredigering og er nok ikke interessert i å kjøpe dyre program for å rezise bildene. Ser for meg et lite freeware program hvor man kan velge størrelse i bredde x høyde og evt. jpg komprimering. 8434775[/snapback] Her er et "freeware"-program som er midt i blinken for deg: http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Du kan bruke powertoys fra microsoft link Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Du kan bruke powertoys fra microsoftlink jeg bruker dette prigrammet selv. kan anbefales. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Den eine gongen eg prøvde Image Resizer synst eg det vart ganske dårleg komprimering og lite valmogelegheiter. Enkelt er det, men eg ville heller brukt Fast Stone Image Viewer/Resizer eller Irfanview. Mihov Image Resizer vert ogso ofte anbefalt, men det har eg ikkje vore borti sjølv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå