Superparanoid Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) (OBS! Innleveringsfrist er utvidet med 24 timer!!) Tema denne gangen er: Følelser Bildene må være tatt innen tidsrommet lørdag 21. - mandag 30. april. Innleveringsfrist: mandag 30. april kl 23.59 Etter innleveringsfrist blir bildene uploadet i egen post med avstemming frem til fredag 4. mai kl 20:00. Reglene for konkurransen: 1. DU må være fotografen bak bildet. 2. Bildet må være tatt mellom nevnte tidsperiode. 3. Du står fritt til å tolke temaet. 4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt. 5. Filstørrelse: MAKS 350KB. 6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler. 7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert. 8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen. 9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta. 10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.) Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Bildene sendes til meg som PM NB: Husk å oppgi bildets tittel, dato og klokkeslett bildet er tatt (exif helst). Alle vil få en bekreftelse pr PM. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok! Løp og knips! Endret 29. april 2007 av sentimental Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Da setter vi denne som sticky og løsner den gamle. Geir Lenke til kommentar
NorEss Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Bildene må være tatt innen tidsrommet lørdag 21. - søndag 29. april. Innleveringsfrist: søndag 29. april kl 23.59 Etter innleveringsfrist blir bildene uploadet i egen post med avstemming frem til fredag 27. april kl 20:00. Her må det være noe feil... Det kan vel ikke være riktig at fristen for avstemming går ut før fristen for innlevering? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Bildene må være tatt innen tidsrommet lørdag 21. - søndag 29. april. Innleveringsfrist: søndag 29. april kl 23.59 Etter innleveringsfrist blir bildene uploadet i egen post med avstemming frem til fredag 27. april kl 20:00. Her må det være noe feil... Det kan vel ikke være riktig at fristen for avstemming går ut før fristen for innlevering? 8446560[/snapback] Hehe... Det ble feil ja. Rettet opp nå. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Akam.no-forsiden er ikke oppdatert med den nye konkurransen - kanskje oppdatere reglene med at vinneren må kontakte faaeri med lenke til ny konkurransetråd? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Akam.no-forsiden er ikke oppdatert med den nye konkurransen - kanskje oppdatere reglene med at vinneren må kontakte faaeri med lenke til ny konkurransetråd? 8482353[/snapback] Jeg har kontaktet ham to ganger allerede med link både til vinnerbildet forrige runde, og til denne konkurranserunden - men ingenting skjer dessverre... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Tidsfristen er egentlig utløpt, men det har kun kommet inn ett (1) bilde(!), derfor er fristen for å ta og å levere bilde utvidet med 24 timer! Kom igjen nå da! Endret 29. april 2007 av sentimental Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Tidsfristen er egentlig utløpt, men det har kun kommet inn ett (1) bilde(!), derfor er fristen for å ta og å levere bilde utvidet med 24 timer! Kom igjen nå da! 8501624[/snapback] Kanskje på grunn av et litt vrient tema? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Trodde egentlig ikke at dette temaet skulle være så vrient, men det tyder jo på at det har vært det ja... En annen ting som er dumt er at vi ikke har fått noen oppdatert annonse fra forsiden til Akam.no i det siste. Håper dette ordner seg igjen, slik at flere blir oppmerksomme på konkurransen. Har tidligere sendt 2 PM til ansvarlig for dette, uten at noe har skjedd, og har sendt på nytt igjen nå. Så får vi håpe at det ordner seg. Det ble i alle fall 3 bidrag til slutt. Klikk HER for å se bidragene... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Blir det ikke urettferdig ovenfor den som overholdt fristen at den ble utvidet? Jeg mener.. når dere har poeng og kvartalsvinnere, og dermed virker litt "overseriøse" med dette, så syns jeg det virker litt rart å endre disse reglene underveis. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Blir det ikke urettferdig ovenfor den som overholdt fristen at den ble utvidet? Jeg mener.. når dere har poeng og kvartalsvinnere, og dermed virker litt "overseriøse" med dette, så syns jeg det virker litt rart å endre disse reglene underveis. 8510347[/snapback] Jeg konfererte med han som leverte innenfor fristen, og han brydde seg ikke noe om vi forlenget konkurransen. Dessuten ville det ikke vært enda rarere om bare et eneste bilde var med i konkurransen? Dersom det oppfattes som "overseriøst" å ha regler og poenggivning så er det veldig synd, for min oppfatning av denne konkurranseformer er at den skal være helt uhøytidelig. Derfor har jo også reglene blitt utformet underveis. I begynnelsen hadde vi jo ikke dette, men så var det noen som fant ut at ved å gjøre dette fikk vi skapt litt mer blest om konkurransen, og Akam-redaksjonen ville også gi en liten premie til den som hadde fått flest stemmer iløpet av 13 runder (altså etter ett kvartal). Sammenlignet med alle andre konkurranser, så må vel denne likevel være relativt uhøytidelig? Jeg håper virkelig det. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Blir det ikke urettferdig ovenfor den som overholdt fristen at den ble utvidet? Jeg mener.. når dere har poeng og kvartalsvinnere, og dermed virker litt "overseriøse" med dette, så syns jeg det virker litt rart å endre disse reglene underveis. 8510347[/snapback] Kvartalvinnere og poengsum er overhodet ikke overseriøst, det er jo det som skiller konkurranse fra billeddkritikk!! Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nå er jo FotoVideo og andre fotobutikker store butikker som jobber rundt hw.no nettverket. De har jo absolutt noe å tjene ved å bli informert om hva vi driver med. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 "overseriøst" = at jeg ikke fant ett bedre ord.. Men det jeg mener er: når det er sånn at det er sammenlagt-vinnere, poeng og premie. Vil det ikke da være urettferdig ovenfor den som arbeider etter reglene og overholder fristen for levering? Det er jo en sikker toppscore han/hun fratas om det ikke var vinnerbildet. Og det om at denne personen ble kontaktet og spurt.. hvem ville sagt nei? Jeg foreslår at vi tar avstemning og fordeler poeng. Og deretter gir denne deltakeren noen ekstra poeng for å ha levert i tide. Tilslutt mener jeg at det at man endrer reglene underveis er helt som det skal være. Men kanskje ikke midt i en runde. Jeg tenkte vel og lenge på dette temaet. Har hatt med kameraet stort sett hele tiden siste uka, men fant rett og slett ikke på noe. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nå er jo FotoVideo og andre fotobutikker store butikker som jobber rundt hw.no nettverket. De har jo absolutt noe å tjene ved å bli informert om hva vi driver med. 8511322[/snapback] Kanskje de kan være villig å stille med en premie for sammenlagtvinneren? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nå er jo FotoVideo og andre fotobutikker store butikker som jobber rundt hw.no nettverket. De har jo absolutt noe å tjene ved å bli informert om hva vi driver med. 8511322[/snapback] Kanskje de kan være villig å stille med en premie for sammenlagtvinneren? 8512296[/snapback] Ja, jeg tenkte jeg skulle sende rundt endel mail etter jeg er ferdig med dette skolefaenskapet.... Lenke til kommentar
jammi Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg fattet ikke poenget med bildet "et latterlig tap".. litt pinlig i grunn.. Pm meg med poenget, anyone? ^^ Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg fattet ikke poenget med bildet "et latterlig tap".. litt pinlig i grunn.. Pm meg med poenget, anyone? ^^ 8530575[/snapback] Et latterlig tap Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Litt forsinket oppdatering av resultatene av fotokonkurransen, men saken har jo for så vidt vært klar lenge: 1. plass; "Et latterlig tap" Fotograf; MyBigMouth 2. plass; "Bak Ryggen" Fotograf; Flippant 3. plass; "Omsorgsfull bamse" Fotograf; dagim Gratulerer alle sammen! Da er ballen kastet videre til MyBigMouth... Stillingen etter 5 runder finnes HER! PS. For de som måtte lure på hvem som leverte bidraget sitt innenfor fristen, så var det vinneren av denne runden, MyBigMouth - altså en verdig vinner! Endret 4. mai 2007 av sentimental Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå