Gå til innhold

µTorrent - Is it safe?

m99

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sikre? !?! om noen vil hakke maskinen din så bør du pokkermeg ha statshemmligheter på den.

eneste usikre i Norge er vel BBF (BredBåndsFabrikken) som logger alt folk gjør og laster ned.

alt anna er opp til den individuelle ISP'en, men om RIAA ba om og få loggene av din internett aktivitet, så tror jeg samtlige norske ISP'er gir fra seg dette raskere enn du greier og si "knekkebrød"....

største problemet med torrent programmer har vel vert for det meste snakket om stabiliteten dems......

Lenke til kommentar

Det går rykter om at Azereus iallefall logger alt man laster ned, og det samme gjelder Utorrent også, ihvertfall de nye Utorrent versjonene. Om det er noe i disse ryktene vites ikke.

Skulle man være usikker kan man f.eks. bruke Halite som torrentklient.

Lenke til kommentar

uTorrent ble for en tid tilbake kjøpt opp av BitTorrent, som også selger filmer og annet media for direkte nedlastning. Det er mange spekulasjoner i om BitTorrent Inc. samarbeider med MPAA og RIAA, og når de har tatt over produksjon av uTorrent, som er closed source, ser mange for seg at de overvåker hva du laster ned. Dette er til enhver tid blitt benektet fra utviklerne, men en vet jo aldri. Ser for meg at det er dette trådstarter henviser til?

Hvor sikkert er uTorrent? Vel, så sikkert som sannsynligheten for at BitTorrent overvåker deg for å sende informasjon til MPAA og RIAA. Du kan jo bruke programmer som PeerGuardian2 e.l. for å blokkere kjente ipaddresser som tilhører uTorrent eller BitTorrent Inc. etc.

Det er iallefall en evig diskusjon bl.a. på http://phoenixlabs.org/ og http://www.utorrent.com om hvorvidt det er noen overvåkning ute og går.

Lenke til kommentar
Du kan jo bruke programmer som PeerGuardian2 e.l. for å blokkere kjente ipaddresser som tilhører uTorrent eller BitTorrent Inc. etc.

8440179[/snapback]

Jeg leste et sted at PeerGuardian ikke akuratt er det det utgir seg for å være. Ligger det noe i det eller har jeg lest noe tull..?

Lenke til kommentar
Du kan jo bruke programmer som PeerGuardian2 e.l. for å blokkere kjente ipaddresser som tilhører uTorrent eller BitTorrent Inc. etc.

8440179[/snapback]

Jeg leste et sted at PeerGuardian ikke akuratt er det det utgir seg for å være. Ligger det noe i det eller har jeg lest noe tull..?

8440268[/snapback]

Husker ikke akkurat kilden nå, men har også lest at Peer Guardian ikke gir annet enn falsk trygghet.

Lenke til kommentar

Peerguardian kan kalles falsk sikkerhet iom. at det benyttes såkalt ip-filtrering. Ulempen med dette er at du ikke har noen kontroll på hvem som benytter hvilke ip-adresser, og om man finner disse ip-rekkene må de fortsatt legges til i en liste som må oppdateres i klienten. Likevel vil jeg si at peerguardian er kjekt å ha, men ikke tro at peerguardian garanterer full sikkerhet.

Om jeg ikke hadde følt meg trygg ved bruk av uTorrent, hadde jeg nok byttet til Azureus 2.x.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

alt anna er opp til den individuelle ISP'en, men om RIAA ba om og få loggene av din internett aktivitet, så tror jeg samtlige norske ISP'er gir fra seg dette raskere enn du greier og si "knekkebrød"....

8436874[/snapback]

Om ISP har lyst å miste lisensen fortere enn de klarer å si "knekkebrød", ja :)

Å gi ut opplysninger om kundenes internettaktiveteter til andre enn politi-etterforsking er nemmelig strengt forbudt i norge.

Lenke til kommentar

8436874[/snapback]

Da bryter ISPene ett par personvernslover, og jeg tror ISPene får større problemer med Datatilsynet enn RIAA o.l. organisasjoner. Derfor tviler jeg på det sterkeste at ISPene vil gi ut slikt til tredjepart slik som RIAA med det første.

Bare om det foreligger rettskjennelse har politiet lov til å få tilgang på f.eks hvem (navn) som har/hadde hvilke IPer, men vet ikke om dette gjelder kun politiet eller også tredjepart.

Lenke til kommentar

Jeg trodde kontroversen rundt uTorrent var kjent av alle, derfor det korte innlegget. Men takket være AndyG kom det frem hva jeg siktet til.

Forøvrig har jeg aldri likt Azureus, og har bestemt meg for at det skal jeg fortsette med ;-)

Lenke til kommentar

Som flere her tipser om er Halite en ny open source klient, som mange omtaler som den nye uTorrent. Blir spennende å se hvilken utvikling vi kan se på den klienten :)

Ellers ser jeg at endel sverger til BitComet, men har ingen erfaring med denne selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...