Gjest Slettet+12341842 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Hadde det vært mulig å lagt til 'Geografi' under samfunn? Det blir kanskje et forum for å prate om/diskutere en verden i stadig forandring (ikke politikk). Da kan spørsmål som har med emnet også komme dit. Diskusjon.no har egentlig ikke noe sted for å snakke om/spørre om ting som har med geografi konkret å gjøre. Takk Endret 20. april 2007 av Slettet+12341842 Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Kanskje jeg er dum, men kan du komme med noen konkrete ting som kan tas opp der? Personlig ser jeg ikke helt nødvendigheten. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Er det snakk om geografi som i bergarter, geologi, kart osv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Er det snakk om geografi som i bergarter, geologi, kart osv? 8435104[/snapback] Ja, litt slike ting. Mange har spørsmål om verden, og når disse ikke handler om politikk har de lett for å havne i Off-Topic Og for å ikke glemme samfunnsgeografi som er et like stort emne som naturgeografi. Samfunnsgeografi går mest ut på økonomi, samfunn, og politikk. Sistnevnte har et eget forum, så hvorfor skal ikke de andre overnevnte temaene ha det? Jeg synes ikke det virker så dumt.. Endret 21. april 2007 av Slettet+12341842 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Da er det vel bedre med en kategori som heter samfunnsvitenskap i så måte? Mens naturgeagrafi går under vår vitenskapeskategori. En samfunnsvitenskapskategori vil kunne ta for seg statsvitenskap, sosialantropologi, sosiologi, sosialpsykologi og samfunnsøkonomi i tillegg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Da er det vel bedre med en kategori som heter samfunnsvitenskap i så måte? Mens naturgeagrafi går under vår vitenskapeskategori. En samfunnsvitenskapskategori vil kunne ta for seg statsvitenskap, sosialantropologi, sosiologi, sosialpsykologi og samfunnsøkonomi i tillegg. 8437035[/snapback] Hadde det ikke vært greit å samle dem? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Det vil bli krøll. Vi har en helsekategori, en vitenskapskategori, en politikkategori og en økonomikategori. Om vi skulle lage en egen kategori som skal ta litt av alt dette her så blir det forvirrende for brukere. Det er bedre å skille samfunnsvitenskap og naturgeografi om det skulle komme noen nye slike kategorier da det er rot å ha en kategori hvor man kan både diskutere hvilken bergarter som finnes i Skandinavia i en tråd, mens man diskuterer statsvitenskap i en annen Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Problemet vårt (fra geografidisiplinens ståsted) er at vi ikke selv vet hva geografi er, men vi vet hva vi har lyst til at geografi skal være Jeg synes det hadde vært veldig fint med et underforum for geografi, men jeg tror selv at det hadde vært et yndig sted for uvitende 15-åringer som slenger dritt å utfolde seg. De tar jo over det meste på forumet fra før. Og ja, jeg bumpet denne Endret 28. mai 2007 av CAT0 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hadde vært veldig gøy med eget geografi-forum .. Geografidisiplinen er veldig stor og har mange sider og vinklinger. Men som sagt, geografi er såpass sammensatt at skulle man lage en egen kategori blir det en slags superkategori som omfatter veldig mange andre kategorier. Men geografi har jo også noen særegenheter, slik som kartografi, geografiske informasjonssystemer (GIS), geomorfologi, glasiologi, osv, som kanskje noen har lyst til å diskutere. Dette er temaer jeg aldri har sett blitt tatt opp andre plasser på forumet. Endret 28. mai 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg