Gå til innhold

Merkelig dualscreen problem med ATI

ekl1tz

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt meg en 20" samsung lcd skjerm. Så nå har jeg satt opp den nye 20" og 17" i dualscreen. Jeg bruker de nyeste ATI driverne og har et Asus x1950 pro skjermkort.

Men et veldig merkelig problem har oppstått. Hver gang jeg restarter pcen, eller slår den av eller på starter maskinen i 4bits farge og 640x480 oppløsning. Og den andre skjermen bare gjennspeiler primary skjermen. Jeg får en hel rekke feil meldinger som: ATI støtter ikke skjermkortet, windows har disabla oppløsning og farge osv.

Men det merkelige er at det eneste jeg trenger å gjøre er å re-intallere ATI driverne og restarte pcen (har lagt ati driver installasjonen på skrivebordet, og ja, jeg har gjort denne prossedyren mange ganger nok.)

Jeg har en kompis som jobber som IKT ansvarlig på Norges største VGS, og han har akkurat samme problemet på sin bærbare på jobben, men han kjører Omega drivere i stedet for ATI.

En ting til som kanskje kan være til hjelp: Jeg bruker Ultramon dual screen application, vist det har noe rolle å spille.. (har avinstallert denne 2 ganger i håp om at dette er feilkilden)

Takker for hjelp! Denne situasjonen er veldig trasig for meg, ettersom jeg slå av å på pcen minst 1 gang hver dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:hmm: Jeg har både brukt standard og Omega-drivere, men jeg har ikke brukt Ultramon.

Problemet til meg var at hver gang jeg skrudde av maskinen og tok den ut av dockingstasjonen (som var koblet til 2 skjermer) så måtte jeg installere gfx-driveren på nytt.

Er ikke sikker på om problemet er det fortsatt, da jeg ikke har brukt den på en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...