Gå til innhold

Vi som driver med hest/ridning


Anbefalte innlegg

Dette er en tråd for de som driver med/liker hester.

Her kan man diskutere alt som har med hester og hestesport å gjøre.

 

Noen som har egen hest?

Hvor mange ganger i uka er dere i stallen?

Hvor lenge har dere drevet med ridning?

Hvilken ridegren liker dere best?

 

Noen hestefolk der ute? :!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Red mye som yngre, så brant stallen ned og det ble ikke så mye som før :) desverre...

 

Nå har derimot søstra mi kjøpt seg flere hester, og siden hun jobber mye blir store deler av arbeidet lagt på meg. Elsker det!

 

Det er forresten islandshester og lettdøler jeg har hatt erfaring med. Fantastiske raser begge to.

Lenke til kommentar

Jeg rir én gang i uka på en rideskole. Går i hesterideskolen, men de har noen store ponnier der og siden jeg er ganske lav, pleier jeg å ri dem :)

For noen år siden passet jeg en nordlandshest på 5 år, fikk en del erfaring da hun var litt stri :p

I tillegg passer jeg en fjording annenhver lørdag. Skal også begynne å ri en 4 år gammel fjording.

 

Jeg liker godt sprang, selv om jeg ikke hopper så ofte. Ellers synes jeg det er supergøy å suse i full galopp på en sti/vei :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg rir, og har ridd siden jeg var åtte, dvs i snart 10 år :) Jeg har ikke egen hest, men gleder meg veldig til den dagen jeg får min første! Jeg rir en lipizzanervallak som heter Nobello fire dager i uka, og to av disse dagene rir jeg også ofte enda en lipizzanergutt som heter Triumf. Jeg rir hovedsakelig dressur og håper på å bli proff en dag :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har drevet med hest og ridning i ca 13-14 år.. har hatt tre hester, og har drevet aktivt med sprangridning på ganske høyt nivå.. har gått på NTG og på ridelinja der..

nå er desverre hesten min skadet, og det ser desverre ut til at han ikke vil bli frisk igjen :cry:

så.. nå rir jeg bare litt av og til på andres hester, mens studiene overtar plassen til hesten..

og så har jeg kjøpt hund da, så jeg skal ha noe å henge fingrene i;)

Lenke til kommentar

Jeg begynnte med hest da jeg var 11, er nå straks 16 :)

Red først på ridekurs et år, så et år î rideskolen og med en av rideskolehestene på halvfôr i helgene. Men så ble han "mannevond" og måtte selges, og høsten etterpå var det ingen av rideskolehestene jeg fikk noe bra kontakt med. Så da endte det med at jeg kjøpte egen hest i november 04 - uff, så synd :D

Fjording det, søtest :love:

 

Men i fjor sommer solgte jeg han og kjøpte meg en hollandsk varmblods, så jeg kunne komme mer opp i sprang og dressur :)

Hun er søøtingen min <3 har startet 1 meter og lb-dressur, håper vi kommer oss opp i 110 cm så snart som mulig! :)

 

hest er best :!:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg blei plutselig livredd hester etter at jeg så mr. hands videoen, da jeg lasta ned noe som ble beskrevet som klippet av Steve Irwin som dør... :cry:

 

Hver gang jeg er på vei til å passere stallen setter jeg opp farten... :p

 

Men før det likte jeg ridning. Pleide å ri de gangene jeg reiste til England, fikk god følelse når jeg hadde ridd hesten litt, og den begynte å stole på meg. :)

Lenke til kommentar

Rir 1-2 ganger i uken på rideskole =) Der har de både hester og ponnier. Jeg liker best å ri hestene da :) Elsker sprang, men liker andre ting og selvsagt =) Ridd på rideskolen i 1 år, og utenom det, ca. 1/2 år. Så snart 2 år. Har drevet med hester siden jeg var 9 år, men begynte ikke på rideskole før jeg var 11.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt hest siden jeg var liten. Jeg begynte med shettlandsponni som jeg deltok i små klubbstevner med, men det endte som regel i fiasko at ponnien nektet og hoppe med en gang det var noe skummelt med hinderene :wallbash: ... Så fikk jeg en sportsponni som jeg ridde sprang med, men etterhvert vokste jeg fra den og solgte den. Nå har jeg en kaldblods som er omskolert fra travhest som jeg hovedsakelig bruker til turridning. Jeg har deltatt i noen distanseritt med han, det er synd det ikke arrangeres flere ritt enn det gjør.. :( , bare 2-3 i året som er i nærområdet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg rir! :)

Har ikke gått på det veldig lenge, men har ridd i overkant av 2 og et halv år, og har vært på rideleir på langedrag 4 uker.. (4 år)

men selvom jeg ikke har drevet med det så veldig lenge, så.. Jeg føler jeg mestrer sporten, og det er kjempemoro. :thumbs:

 

.. Jeg rir på sørum fritidsgår i skedsmo, er det noen andre her som rir, har ridd der? :D

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg har en 6år gammel norskvarmblods dressur hest (driver med hobby sprang også), han heter JJ Weltman, og jeg har hatt han i 2år nå.

Jeg begynte først å ri når jeg var 3-4 år på "knøtteridning" på det samme hestesenteret jeg driver på fortsatt. Begynte på ridekurs når jeg var 8, altså for 8år siden, har hatt hest på for + vært hestepasser siden jeg var 10. Jeg er i stallen hver dag, litt slitsomt med tanke på skole og alt som kommer i tillegg, men må man så må man. Vi skal begynne å ri på kandar nå, og håper vi får ridd en middels i løpet av neste sesong, og få ridd ett par LA klasser på landsstevner!

 

Slengte med et bilde også jeg ;)

post-111088-1190236738_thumb.jpg

Endret av Girlygirl
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...