Gå til innhold

God nyhet alle pirater!

Støtter du Venstre sitt forslag?  

54 stemmer

1. 1. Støtter du Venstre sitt forslag?

• Ja
      40
    • Nei
      11
    • Vet ikke/ingen formening
      3

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Så nå nettopp nyhetene på tv og der sa de at Venstre vil gå inn for et lovforslag hvor nedlastning av musikk skal bli lovlig. "spredning av kultur over internet" sier Larsemann. Dette er jo godt nytt for oss som er litt på andre siden av loven. Og det beste er at da kan sidene få bedre økonomi med staten i ryggen og folk med høyere moral enn oss pirater som begynner å laste ned! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et stunt for å få unge velger over til venstre... Det er også det teiteste jeg har hør, det er nok noen rammer å regler som setter stopper for å hente ned musikk fra nette... Sikkert noe sånn som: "Denne regelen gjelder kun musikk som er frigitt fra musiker, produsent og manager. All annen form for kopiering er forbudt!"... En riktig hjerne promp fra den mannen!

Lenke til kommentar
Virkelige musikere jobber ikke for penger, de jobber for musikkken! Så det så.

8383894[/snapback]

Er enig i den. Dog, musikerne er som folk fleste, de trenger penger til salt i såret. "Problemet" er vel strengt tatt at de som vil deres "beste" angriper det feil vei. Dvs å selge en cd til 179,- er alt for mye. En mer fornuftig pris + SACD ville gjort så JEG ihvertfall hadde kjøpt i platebutikken.

Det som irriterer enda mer er det som på død og liv skal selge musikk via lossless formater som .mp3. Er det bare jeg som synes det er rart at etterhvert som årene går, blir kvaliteten dårligere? Vinyl->CD->MP3. Jeg gremmes.

Lenke til kommentar
Virkelige musikere jobber ikke for penger, de jobber for musikkken! Så det så.

8383894[/snapback]

Er enig i den. Dog, musikerne er som folk fleste, de trenger penger til salt i såret. "Problemet" er vel strengt tatt at de som vil deres "beste" angriper det feil vei. Dvs å selge en cd til 179,- er alt for mye. En mer fornuftig pris + SACD ville gjort så JEG ihvertfall hadde kjøpt i platebutikken.

Det som irriterer enda mer er det som på død og liv skal selge musikk via lossless formater som .mp3. Er det bare jeg som synes det er rart at etterhvert som årene går, blir kvaliteten dårligere? Vinyl->CD->MP3. Jeg gremmes.

8384028[/snapback]

Helt Enig :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW

Dette kan jo bli bra! Venstre har jo mange andre gode saker som de sikkert kan få gjennomslag på, slik som legalisering av narkotika og flerkoneri. Haha, jeg ler av venstre!

Lenke til kommentar
Jeg (og sannsynligvis mange flere) vil aldri klare oss med en virtuell samling av musikk. Heller en hylle full av vinyl og CD-er, enn et kabinett full av HD-er.

8386330[/snapback]

CD-platene vil ikkje forsvinne med det første, men personleg brukar eg veldig sjeldan ein CD.

Lenke til kommentar
Jeg (og sannsynligvis mange flere) vil aldri klare oss med en virtuell samling av musikk. Heller en hylle full av vinyl og CD-er, enn et kabinett full av HD-er.

8386330[/snapback]

CD-platene vil ikkje forsvinne med det første, men personleg brukar eg veldig sjeldan ein CD.

8387881[/snapback]

Jeg har ikke brukt musikk-cd er de siste årene. Klarer ikke musikkbransjen å se hva vi vil ha?

Vi vil kjøpe musikk i mp3 formatet!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke brukt musikk-cd er de siste årene. Klarer ikke musikkbransjen å se hva vi vil ha?

8387912[/snapback]

Ikkje heilt enig. Eg kan godt tenke meg å kjøpe musikk over nettet, men då i best mogleg kvalitet, ikkje mp3. Kan godt konvertere musikken til mp3 for å spare plass på mp3-spelar og CD-R-plater, men vil ha ein kopi i best kvalitet.

Lenke til kommentar

8386330[/snapback]

8387881[/snapback]

8387912[/snapback]

Nei takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...