Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lav oppløsning og 4bit. Wtf?

Anbefalte innlegg

Hei.

Drev å formaterte og installerte windows på nytt, installerte nye driveren fra Nvidia, og alt var greit.

Så restartet jeg senere i forbindelse med windows update (ikke no driver), og rota litt i bios, og når jeg da kom inn i windows igjen så var alt helt på tryne. Oppløsninga er låst på 800x600 og som det står i topic, 4bit. Helt elendig å se på.

Har prøvd å fjerne driver, installere en beta, men no go.

Har resatt CMOS flere ganger.

Prøvde med et annet skjermkort, geforce 4 4200, og da fungerte det som vanlig, høy oppløsning osv.

Er det skjermkortet som har gått dunken? Det er et XFX 7800GS kort, og ble kjøpt for litt over ett år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såklart gjør den ikke det, men tanken var at den leverer for lite strøm..

Men nok om det, etter xx antall forsøk av reinstallering av drivere, sletting, kjøring av driver cleaner ga jeg liksågodt opp, og formaterer.

Men heysann, problemet er der fortsatt. Sitter under installasjonen av windows nå og det ser jævlig ut.

Har noen noe ide på hva det kan være?

Lenke til kommentar

Ookei, har funnet synderen.

Er lydkortet. Hvordan, vet jeg ikke, men er det ute av maskinen er oppløsningen helt fin og 32bit, som vanlig mao.

skiten returneres mot et nytt i morgen.

(Nei, er ikke PCI sporene, andre kort går fint ned i maskinen uten problem.)

Lenke til kommentar

Heh, ja, altså jeg var jo nede på datakjeden igår og skulle sende skjermkortet i retur og trodde alt var vel.

Men fikk bli med bak til testområdet, og så selv, og det funka jo der som aldri før.

Jeg stod jo der som et annet spørsmålstegn og bantes og lurte på hva faen det kunne være.

Er et Creative X-fi Extreme gamer, om noen lurte. Når det funker er det knall ^^

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...