SvennAndre Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hei. Drev å formaterte og installerte windows på nytt, installerte nye driveren fra Nvidia, og alt var greit. Så restartet jeg senere i forbindelse med windows update (ikke no driver), og rota litt i bios, og når jeg da kom inn i windows igjen så var alt helt på tryne. Oppløsninga er låst på 800x600 og som det står i topic, 4bit. Helt elendig å se på. Har prøvd å fjerne driver, installere en beta, men no go. Har resatt CMOS flere ganger. Prøvde med et annet skjermkort, geforce 4 4200, og da fungerte det som vanlig, høy oppløsning osv. Er det skjermkortet som har gått dunken? Det er et XFX 7800GS kort, og ble kjøpt for litt over ett år siden. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Du bør fjerne alt du har av drivere til Grafikk-kortet med f.eks. Driver Cleaner og innstallere driveren så "clean" som mulig. Har hatt dette mye før, og det er som oftest noe som har måttet "gå seg til" med litt driver install/uninstall-tukling. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Nja, stiller meg litt usikker til det.. Grunnen er at jeg prøvde å starte vista install, og da er det like jævlig der og. Og da er det jo ikke loadet noe fra windows. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Oppdatering; det er ikke noe galt med skjemkortet. Testet hos datakjeden i 3dmark uten problem. Kan det være strømforsyninga mi som ikke vil mer? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Nei, PSU bestemmer ikke over driveren til kortet . Det er rett og slett et software-problem. IKKE hardware. Bare du legger inn driveren ordentlig(prøver forskjellige?) så skal alt være i orden. Endret 16. april 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Såklart gjør den ikke det, men tanken var at den leverer for lite strøm.. Men nok om det, etter xx antall forsøk av reinstallering av drivere, sletting, kjøring av driver cleaner ga jeg liksågodt opp, og formaterer. Men heysann, problemet er der fortsatt. Sitter under installasjonen av windows nå og det ser jævlig ut. Har noen noe ide på hva det kan være? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Ookei, har funnet synderen. Er lydkortet. Hvordan, vet jeg ikke, men er det ute av maskinen er oppløsningen helt fin og 32bit, som vanlig mao. skiten returneres mot et nytt i morgen. (Nei, er ikke PCI sporene, andre kort går fint ned i maskinen uten problem.) Lenke til kommentar
Zash Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Merkelig det derre, hvordan et lydkort kan rote det til for et skjermkort ^^ Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Heh, ja, altså jeg var jo nede på datakjeden igår og skulle sende skjermkortet i retur og trodde alt var vel. Men fikk bli med bak til testområdet, og så selv, og det funka jo der som aldri før. Jeg stod jo der som et annet spørsmålstegn og bantes og lurte på hva faen det kunne være. Er et Creative X-fi Extreme gamer, om noen lurte. Når det funker er det knall ^^ Endret 17. april 2007 av SvennAndre Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Tror kanskje kortene prøvde å dele på en IRQ. DU prøvde ikke å flytte litt rundt på lyd-kortet? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Jo, jeg gjorde det. Samme resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå